zupa szparagowa z parmezanem

Jak zrobić zupę szparagową z parmezanem?
AdelaAdela - specjalista Tipy.pl

Pożywna, zdrowa zupa-krem ze szparagów jest gotowa w 30 minut. Dodatek parmezanu i cytryny sprawia, że jej smaku nie da się porównać z niczym innym. Zaledwie jedna łyżka tej zupy obudzi w tobie apetyt na więcej. Nie zniknie on nawet, gdy się najesz. Zupa szparagowa przygotowana według tego przepisu jest tak pyszna, że będziesz pragnąć jej więcej. Ciągle. Przez cały czas. Odważysz się spróbować?
P

900g szparagów pokrojonych na kawałki o długości około 2-3 cm, 2 łyżki masła, 1/2 cebuli pokrojonej w kostkę, 1 łyżka rozgniecionego czosnku, sok z połówki średniej cytryny, 4 szklanki rosołu z kurczaka lub bulionu warzywnego, 1 szklanka mleka, 1 szklanka tartego parmezanu, 2 łyżki soli (lub wedle uznania), 1/2 łyżeczki pieprzu

1
W dużym rondlu umieszczonym na średnim ogniu roztop masło. Podsmaż na nim cebulę i czosnek – przez 1-2 minuty, do czasu, aż cebula stanie się szklista i miękka.
2
Dodaj szparagi, sok z cytryny i rosół. Doprowadź do wrzenia. Następnie skręć ogień na mały i gotuj całość przez 10-15 minut. Szparagi powinny stać się bardzo miękkie.
3
Całość zmiksuj blenderem na aksamitne puree i wlej z powrotem do garnka. Dodaj mleko (najlepiej najpierw ogrzać je do temperatury pokojowej), ser, sól i pieprz. Mieszaj do czasu, aż ser całkowicie się roztopi.
4
Podawaj zupę posypaną z wierzchu odrobiną parmezanu. Jeśli chcesz, możesz udekorować ją również kawałkami szparagów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane