makijaż do selfie

10 wskazówek jak zrobić idealny makijaż do selfie
visage - specjalista Tipy.pl

Selfie opanowały świat. Odkąd każdy z nas ma przy sobie aparat w telefonie, namiętnie dokumentujemy każdą chwilę z naszego życia. Jednak nawet takie, zazwyczaj amatorskie zdjęcia, wymagają odpowiedniego przygotowania. Nie chodzi tylko o właściwą pozę. Światło lampy błyskowej, kąt pod jakim robimy zdjęcie, niewielka odległość od aparatu – wszystko to potrafi wywlec na światło dzienne niechętnie ujawniane defekty urody. Dlatego tak ważny jest odpowiedni makijaż. A ponieważ selfie zazwyczaj wrzucamy do sieci od razu, warto zawczasu właściwie się do niego przygotować. 10 wskazówek, które pozwolą ci zrobić idealny makijaż do selfie i każdej innej sesji foto, znajdziesz poniżej.
1
Unikaj kosmetyków z filtrem przeciwsłonecznym

Filtr SPF ochroni cię przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, ale zrujnuje każde zdjęcie. Filtry przeciwsłoneczne zawierające w swoim składzie tlenek tytanu (titanium oxide) lub tlenek cynku (zinc oxide) sprawiają, że twoja twarz na zdjęciu wygląda na bladą. Jeśli planujesz serię zdjęć ze słonecznych wakacji, nałóż na twarz filtr chemiczny. Nie jest tak widoczny na zdjęciach, jak jego mineralne (fizyczne) odpowiedniki.
2
Noś matowy makijaż

Matowy makijaż zawsze wygląda dobrze na zdjęciu. Nie odbija od światła flesza, nie daje więc nienaturalnego połysku. A ponieważ selfie robimy zazwyczaj w niewielkiej odległości od obiektywu, źle odbita lampa błyskowa może sprawić, że niektóre fragmenty naszej twarzy będą wyglądać na większe, niż są w rzeczywistości. Wszelkie błyszczące partie twarzy mogą na zdjęciu wyglądać jakby były tłuste. Dlatego, jeśli planujesz robienie sobie zdjęć, zawsze zadbaj o matowe wykończenie makijażu.
3
Stosuj bazę pod podkład

Baza pod makijaż wygładzi nierówności cery i ukryje wszystko to, co od razu wychwyciłby aparat. Dzięki niej podkład lepiej stopi się z cerą, a twarz będzie wyglądać na zadbaną i promienną.
4
Nie zapominaj o korektorze

Jeśli masz cienie pod oczami, koniecznie ukryj je pod warstwą dobrego korektora. Aparat od razu wychwyci te miejsca i sprawi, że będą wydawać się jeszcze ciemniejsze. Pamiętaj, żeby dobrze rozprowadzić korektor. Nie może osadzać się w załamaniach pod powiekami.
5
Sprawdź makijaż w świetle dziennym

Rzadko kiedy makijaż robiony w sztucznym świetle wygląda równie nieskazitelnie w świetle dziennym. Sztuczne światło jest dużo ostrzejsze, dlatego często mamy tendencję do nakładania na twarz większej ilości kosmetyków, niż jest to potrzebne. Dlatego najlepiej robić make-up w świetle dziennym lub przynajmniej sprawdzić efekt końcowy przy oknie, zanim wyjdziemy z domu.
6
Wykończ makijaż pudrem o żółtawym odcieniu

Wiele pudrów zawiera w swoim składzie połyskujące drobinki, które odbijają światło. Na zdjęciu nigdy nie wygląda to dobrze. Jeśli planujesz sesję foto, użyj matowego pudru o żółtym odcieniu. Najlepiej prezentuje się on na zdjęciach.
7
Podkreśl oczy

Dobre selfie zazwyczaj koncentruje uwagę na oczach. Dlatego postaraj się, by wyglądały one wyjątkowo uwodzicielsko. Podkręć rzęsy, nałóż na nie pogrubiającą i wydłużającą maskarę. W wewnętrznym kąciku oka i pod łukiem brwiowym nanieś odrobinę rozświetlającego cienia do powiek. Otworzy on oczy i zapewni hollywoodzki błysk, który tak lubimy na zdjęciach. Gdy robisz selfie, zamknij oczy i otwórz je dopiero tuż przed zrobieniem zdjęcia. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie mrugniesz w chwili puszczania przycisku aparatu.
8
Nie zapomnij o zdefiniowaniu brwi

Odpowiednio podkreślone brwi to ważny element dobrego zdjęcia. Zadbaj o to, by były wyregulowane, a przestrzenie między włoskami wypełnione odpowiednim kosmetykiem. Aparat nieco spłaszcza i rozjaśnia rysy twarzy, dlatego użyj nieco ciemniejszej kredki lub cienia do brwi, niż zazwyczaj.
9
Unikaj pasteli

Pastelowe kolory są zbyt blade, by dobrze wyglądać na selfie. Dlatego podkreśl oczy bardziej wyrazistymi, mocnymi barwami. Pamiętaj jednak, że zbyt przerysowany efekt również może cię rozczarować.
10
Wymodeluj twarz stosując róż, bronzer i rozświetlacz

Aparat spłaszcza rysy twarzy. Dlatego tak ważne jest ich podkreślenie za pomocą odpowiednich kosmetyków do konturowania. Bronzerem podkreśl miejsca wzdłuż kości policzkowych (tuż pod nimi), różu i rozświetlacza użyj, żeby uwypuklić kości policzkowe i ożywić twarz. Pamiętaj, że na selfie najlepiej wygląda naturalny makijaż. Dlatego nie przesadź z ilością kosmetyków. Zbyt duża ilość różu lub bronzera wygląda jeszcze gorzej, niż jakbyś nie nałożyła go wcale. Buduj więc krycie stopniowo.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane