Jak namalować obraz z oryginalnym wzorem?

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 8
Jeżeli chcesz odmienić wnętrze swojego mieszkania, nie wydając przy tym zbyt dużo pieniędzy, stwórz swój własny obraz. Jeden mały szczegół potrafi odmienić całe pomieszczenie. Nawet jeżeli nie masz zdolności artystycznych to niczym się nie przejmuj. Możesz na swoim obrazie umieścić dowolny prosty wzór, np. krzyż szwajcarski. Rozpocznij swoje dzieło od dobrania ulubionych kolorów.
P

Potrzebne materiały:
Płótno malarskie
Biała farba
Farba w wybranym przez ciebie kolorze
Taśma
Nożyczki
Pędzel
Ołówek
Linijka

1
Aby stworzyć na płótnie wzór 16 krzyży potrzebujesz 32 równych kawałków taśmy na około 5 cm. Oczywiście możesz dowolnie zmieniać wielkość i rozmieszczenie wzoru. Przyklej pierwszy krzyż z taśmy mniej więcej po 2,5 cm od każdego z brzegów.
2
Aby ułatwić sobie pracę poprowadź delikatnie ołówkiem proste linie od każdego z ramion, aż do końca płótna. Da ci to gwarancję, że krzyże będą równomiernie rozmieszczone.
3
Możesz już przykleić pozostałe 3 krzyże z pierwszego wiersza. Pamiętaj, aby wcześniej dokładnie zmierzyć i rozplanować przestrzeń, aby odległości pomiędzy kolejnymi krzyżami były jednakowe. Rozrysuj linie od doklejonych elementów.
4
Doklejaj kolejne elementy w równych odległościach. Namalowane wcześniej linie teraz bardzo ułatwią ci pracę.
5
Możesz już zacząć malować płótno. Wybierz ulubiony kolor i dokładnie zamaluj całość. Nie zapomnij o bokach twojego obrazu. Pozostaw do wyschnięcia.
6
Kiedy farba będzie całkowicie sucha zacznij delikatnie odciągać taśmę. Nie przejmuj się jeżeli okaże się, że krawędzie wzoru nie są równe. Zajmiemy się tym za chwilę.
7
Teraz weź białą farbę i małym pędzelkiem wypełnij wnętrze krzyży. Przy okazji wypełniania możesz delikatnie poprawić krawędzie. Pamiętaj jednak, że twój obraz nie musi być perfekcyjny, a każda niedoskonałość nada twojemu własnemu malunkowi charakteru. Możesz już powiesić swoje dzieło na ścianie.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane