miód smakowy

Jak zrobić miód smakowy?

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
miód smakowy
1 z 4
Miód smakowy jest nie tylko pyszny, ale i zdrowy. Jednak pszczelarze i lokalni dystrybutorzy każą sobie za taki wynalazek słono zapłacić. Nie rozpaczaj. Smakowy miód możesz w bardzo prosty sposób zrobić samodzielnie. Wystarczy zaledwie kilka łatwo dostępnych składników. Mogą to być suszone zioła, przyprawy, kwiaty – ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia. Poniżej znajdziesz podstawowy przepis na miód smakowy wraz z propozycją składników, które możesz do niego dodać.
P

240 ml miodu , 1 łyżka suszonych kwiatów lub 1 łyżeczka suszonych ziół i przypraw (propozycje poniżej)

1
miód smakowy - krok 1
1. Propozycje dodatków smakowych:

Propozycje dodatków smakowych:

Przyprawy: nasiona kopru, goździki, pałeczki cynamonu, ziele angielskie, owoce jałowca, kardamon, suszony korzeń imbiru

Zioła (suszone): rozmaryn, tymianek, szałwia, bazylia

Kwiaty (suszone): róża, lawenda, rumianek, jaśmin, hibiskus, fiołek
2
miód smakowy - krok 2
Sposób przygotowania:

Wybrane kwiaty, przyprawy lub zioła umieść w czystym słoiku i zalej ciepłym, ale nie gorącym miodem. Szczelnie zakręć słoik i odstaw w ciemne i chłodne miejsce na okres 1-2 tygodni. Co jakiś czas sprawdzaj smak miodu. Jeśli okaże się, że jest odpowiednio intensywny przed upływem wyznaczonego czasu, odcedź dodatki wcześniej.

Przecedź miód przez drobne sitko. Gdy lekko go podgrzejesz, będzie to dużo łatwiejsze.
Gotowy miód przechowuj w ciemnym miejscu. Zachowa swój smak na długo.
3
miód smakowy - krok 3
Dodatkowe wskazówki

Jeśli podgrzejesz miód, zanim dodasz do niego zioła lub kwiaty, szybciej naciągnie on ich aromatem. Wystarczy, że umieścisz słoik z miodem w ciepłej wodzie. Pamiętaj, że temperatura miodu nie może przekroczyć 60°C. W przeciwnym razie straci on swoje cenne właściwości.

Należy używać wyłącznie suszonych kwiatów i ziół, ponieważ świeże mogłyby zapleśnieć i skazić miód. Jednak im świeższe dodatki, tym szybciej miód przejmuje ich aromat.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane