kostiumy  kąpielowe

Jak dbać o strój kąpielowy?

megaramegara - specjalista Tipy.pl
Pamiętasz ile trudu kosztowało cię kupienie idealnego kostiumu kąpielowego? Żebyś nie musiała ponownie przez to przechodzić, dbaj o swój ulubiony kostium jak o własną skórę. Oto 6 sprawdzonych sposobów, które pomogą ci przedłużyć jego trwałość. Dzięki nim twój strój przez wiele kolejnych sezonów będzie wyglądał jak nowy.
1
Przepłucz kostium po każdym użyciu

Nawet jeśli nie spędziłaś całego dnia na basenie, musisz wypłukać z kostiumu sól, chlor i resztki balsamu do opalania. Na początek najlepiej wziąć prysznic w kostiumie kąpielowym. To standardowa czynność jaką robimy opuszczając basen. Użyj odrobiny żelu pod prysznic i namydl kostium. Następnie dobrze opłucz go ciepłą wodą.
2
Pierz kostium tylko ręcznie

Podobnie jak zwykły biustonosz, również kostium kąpielowy niszczy się szybciej, gdy pierzemy go w pralce. Jeśli chcesz, żeby posłużył ci jak najdłużej, pierz go wyłącznie ręcznie. Namocz go przez 15-30 minut w umywalce wypełnionej letnią wodą i jedną nakrętką płynu do prania delikatnych tkanin. Następnie dokładnie opłucz go, żeby zmyć pozostałości detergentu.
3
Jeśli potrzeba, użyj octu

Zamiast detergentu możesz użyć zwykłego octu. Ponieważ ma on właściwości przeciwbakteryjne i neutralizujące zapachy, doskonale zastąpi zwykły płyn do prania. Wystarczy wlać 1/4 szklanki octu do umywalki wypełnionej wodą. Namocz kostium w roztworze przez 15-30 minut, a następnie dobrze opłucz.
4
Pamiętaj o odpowiednim suszeniu

Kostiumów kąpielowych, ani bielizny nie można suszyć w suszarce. Należy je rozłożyć na płaskiej powierzchni, z daleka od bezpośredniego światła słonecznego (sprawia, że kolor płowieje). Nie wieszaj biustonoszy za ramiączka. Naciągną się.
5
Potrzebujesz przynajmniej dwóch kostiumów kąpielowych

Dobry kostium kąpielowy sporo kosztuje. Jednak jeśli codziennie chodzisz na basen, powinnaś wyposażyć się co najmniej w dwa stroje kąpielowe. Zakładanie tego samego kostiumu codziennie sprawi, że znacznie szybciej rozciągnie się on i zużyje. Tak jak w przypadku biustonosza, powinnaś zrobić dzień przerwy i dać mu „odetchnąć”, zanim założysz go ponownie.
6
Do jacuzzi zakładaj zawsze swój najgorszy kostium

Gorąca woda i chlor szybko niszczą materiał, z którego wykonany jest kostium kąpielowy. Jeśli jesteś miłośniczką jacuzzi, kup najtańszy kostium i zachowaj na tę okazję. Nie będzie ci szkoda, jak szybko się zużyje.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

używanie dezodorantu
specjalny woreczek do prania biustonosza
sortowanie prania

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane