owoce leśne

12 produktów zawierających najwięcej antyoksydantów

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
owoce leśne
1 z 13
Nie od dziś wiemy, że najzdrowsze jest to, co hodujemy w naturalnych warunkach, bez użycia chemii. Ekologiczne owoce i warzywa dojrzewają wolniej, niż ich pryskane odpowiedniki, ale dzięki temu są bogatsze w składniki odżywcze i przeciwutleniacze. Spożywając te produkty mamy pewność, że dostarczamy organizmowi największą możliwą dawkę antyoksydantów, które wspomagają walkę z wolnymi rodnikami. Włącz do swojej diety wymienione poniżej owoce i warzywa, a będziesz się cieszyć dobrym zdrowiem i młodym wyglądem przez wiele lat.
1
jagody
Jagody leśne

Te malutkie owoce są skarbnicą wartości odżywczych. Zawierają najwięcej przeciwutleniaczy, a dodatkowo witaminę C, A, witaminy z grupy B oraz cenne minerały.
2
karczoch
Karczochy

Mają zaledwie 65 kcal, a zawierają mnóstwo cennych składników odżywczych, w tym kwercetyny znanej ze swoich właściwości przeciwzapalnych. Choć większość z nas je tylko serce karczocha, najwięcej właściwości leczniczych mają jego liście.
3
żurawina
Żurawina

Owoce żurawiny dostarczą organizmowi dużą ilość przeciwutleniaczy. Działają również przeciwzapalnie, przez co wspomagają leczenie chorób stawów. Kupuj wyłącznie żurawinę organiczną. W przypadku owoców niewiadomego pochodzenia istnieje bardzo duże ryzyko skażenia ich pestycydami.
4
śliwki
Śliwki

Najzdrowsze są te fioletowe. Zarówno świeże, jak i suszone zwiększają wchłanianie żelaza i innych minerałów przez organizm.
5
jeżyny
Jeżyny

Swoją ciemną barwę zawdzięczają dużej zawartości antocyjanów – silnych przeciwutleniaczy. Pomagają w profilaktyce przeciwnowotworowej i wspomagają zdrowie serca.
6
maliny
Maliny

Zaledwie szklanka tych soczystych i smacznych owoców zaspokaja aż 50% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. W sezonie letnim zrób zapasy na zimę i zamroź maliny. Badania dowodzą, że niska temperatura nie pozbawia ich wartości leczniczych. Nie niszczy też zawartych w nich przeciwutleniaczy.
7
borówka amerykańska
Borówka amerykańska

Drugie po truskawkach najpopularniejsze owoce lata. Borówki również zawierają dużo składników fitoodżywczych (np. nadających im kolor antocyjanów), które wykazują silne właściwości antyoksydacyjne.
8
granat
Granat

Nie tylko sok z granatu to źródło zdrowia. Jedzenie jego nasion to sposób na dostarczenie sporej dawki błonnika. Jeśli chcesz cieszyć się zdrowiem i piękną figurą, jedz zawartość granatu w całości.
9
truskawki
Truskawki

Zawierają dużą ilość kwasu elagowego, który ma właściwości przeciwnowotworowe. Są również bogatym źródłem witaminy C stymulującej produkcję kolagenu. Piękna skóra i ochrona przed rakiem w smacznej i słodkiej formie. Czego chcieć więcej.
10
jabłka
Czerwone jabłka

Im głębszy i bardziej soczysty kolor, tym więcej przeciwutleniaczy. Dlatego najzdrowsze są czerwone jabłka, oczywiście pod warunkiem, że pochodzą z ekologicznej hodowli. Owoce te prócz antyoksydantów zawierają również pektynę (obniża cholesterol) i bor (wspomaga wchłanianie wapnia).
11
czereśnie
Czereśnie

Mają właściwości przeciwzapalne. Badania dowodzą, że mogą zmniejszyć ból w przypadku zapalenia stawów. Prócz przeciwutleniaczy zawierają również dużą ilość potasu i wapnia.
12
czerwona kapusta
Czerwona kapusta

Choć jemy ją raczej rzadko, zawiera znacznie więcej przeciwutleniaczy, niż jej zielona odpowiedniczka. To również dobre źródło składników fitoodżywczych, które zapobiegają wielu chorobom.
Strona 1 z 13

Powiązane porady

odchudzanie bez głodzenia
problemy z trawieniem
indyk

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane