Jak zrobić opaskę w stylu retro?

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Jeżeli lubisz styl retro, to uzupełnieniem twoich stylizacji obowiązkowo musi być opaska do włosów. Grube, cienkie, jednokolorowe, wzorzyste dostępne są naprawdę różne wzory i połączenia. Co jednak jeżeli w tym ogromie propozycji nie ma akurat takiej jak szukasz? Wtedy opaskę możesz zrobić własnoręcznie.
P

Potrzebne materiały: maszyna do szycia, ołówek, linijka, nożyczki, kartka papieru, szpilki, nić, gumka elastyczna, dwa kawałki wzorzystego materiału, wstążki ozdobne.

1
Aby stworzyć szablon opaski złóż kartkę na pół, odmierz około 15 cm i narysuj proste linie. Jeżeli chcesz, żeby opaska była poszerzona środkiem to zaznacz w równej odległości od linii dwa punkty na samum środku i narysuj proste linie. Rozłóż kartkę i wytnij szablon.
2
Złóż dwa kawałki materiału wzorem do siebie, szpilkami przypnij szablon do materiałów. Obrysuj szablon zostawiając około pół centymetra od krawędzi kartki i wytnij.
3
Obszyj maszyną do szycia brzegi. Nie przejmuj się nadmiarem materiału na krawędziach, obetniesz go po zszyciu co ułatwi ci pracę i dodatkowo pozwoli zaoszczędzić czas.
4
Odwróć opaskę na drugą stronę.
5
Przeciągnij gumkę elastyczną przez wnętrze opaski, a następnie zszyj pozostałe brzegi. Twoja dwustronna opaska jest już gotowa. Zamiast gumki możesz użyć kolorowych wstążek. Opaskę możesz również dowolnie ozdabiać, pamiętając jednak aby nie przyszywać nic dużego i wystającego na stałe. Chcąc przekręcić ją na drugą stronę duże, wystające elementy będą ci przeszkadzać.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane