olafek

Jak zrobić Olafa z masy cukrowej?

jeanny - specjalista Tipy.pl
olafek
1 z 8
Słodki bałwanek Olafek z bajki “Kraina Lodu” skradł serca chyba wszystkich dzieci na całym świecie. A i wielu dorosłych uśmiecha się na samą myśl o tej sympatycznej postaci. Jeśli i twoje dziecko jest miłośnikiem tego filmu i tego bohatera, na urodziny przygotuj tort z Olafkiem. Poniżej przedstawię szczegółową instrukcję robienia bałwanka z masy cukrowej. Nie jest to wcale takie trudne, jak ci się może wydawać, wystarczy tylko trochę cierpliwości i dobrych chęci.
P

masa cukrowa w kolorach białym, czarnym i pomarańczowym, jadalny klej lub woda, cienki pędzelek, kulkowe narzędzie do modelowania mas, skalpel, wykałaczka, cienki drucik (do umocowania rąk), blat roboczy (może to być np. plastikowa deska do krojenia

1
Przygotuj wszystkie materiały i narzędzia, które będą potrzebne do zrobienia słodkiego Olafka z masy cukrowej.
2
Wykonaj z białej masy cukrowej pożądane kształty (patrz: zdjęcie), które złożą się na naszego Olafa. Przyjrzyj się dokładnie fotografii, żeby dobrze ocenić ich proporcje względem siebie. Następnie odłóż je na chwilę, by odrobinkę podeschły.
3
Sięgnij po część, z której ma powstać głowa Olafa. Za pomocą kulkowego narzędzia do modelowania utwórz kształty oczu, policzków, ust oraz nosa.
4
Weź kawałek czarnej masy i przyklej ją za pomocą wody lub jadalnego kleju wewnątrz ust postaci. Z odrobiny białej masy zrób zęby i gałki oczne. Ponownie weź czarną masę i wykonaj z niej źrenice, obramowanie oczu oraz brwi. Pomarańczową masę uformuj w kształt małej marchewki. Wszystkie wymienione części przymocuj wodą lub jadalnym klejem.
5
Teraz nadeszła pora na zrobienie łapek oraz włosów Olafka. Przy ich robieniu posłuż się narzędziem kulkowym oraz skalpelem. Zamocuj łapki na kawałkach drucika.
6
Z czarnej masy cukrowej zrób trzy guziki i przymocuj je do tułowia bałwanka. Zwróć uwagę, że nie są to idealne kulki, mają w końcu przypominać kawałki węgla.
7
Przymocuj łapki oraz włosy do ciała Olafka. I to wszystko. Sympatyczny bohater "Krainy Lodu" może stanąć na urodzinowym torcie twojego dziecka.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Krem waniliowy
tort bezowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane