peeling ziołowy

Jak zrobić peeling ziołowy do ciała?
UrodaUroda - specjalista Tipy.pl

Coraz więcej osób decyduje się na robienie własnych peelingów do twarzy i ciała w domu. Dlaczego? Są one o wiele tańsze niż te w sklepie a poza tym mamy pewność, że zrobione są wyłącznie z naturalnych składników. Peelingi z solą doskonale złuszczają martwy naskórek a zioła mają właściwości lecznicze i odżywcze, szczególnie dla skóry wrażliwej. Poniżej przedstawiam przepis na delikatnie złuszczający, ziołowy peeling do ciała.
P

* 0,5 szklanki soli morskiej
* łyżeczka oliwy z oliwek
* 1/4 łyżeczki oleju z nasion winogron
* 1/4 łyżeczki oleju jojoba
* 4 krople witaminy E (lub jedna kapsułka)
* 5 kropli olejku eterycznego (opcjonalnie, w zależności od preferencji lawendowy lub rumiankowy)
* 1/3 łyżeczki trawy cytrynowej
* 1/3 łyżeczki mięty pieprzowej
* 1/3 łyżeczki szałwii
* 1/3 łyżeczki proszku z drzewa sandałowego
* 1/3 łyżeczki tymianku
* 1/3 łyżeczki imbiru
* 2 małe miseczki do mieszania
* łyżka
* mikser (opcjonalnie)
* pojemnik do kruszenia ziół (opcjonalnie)
* pojemnik hermetyczny
* słoiki

1
Zmieszaj ze sobą wszystkie zioła i skrusz je na drobny proszek. Jeśli nie masz specjalnego robota to użyj miksera lub łyżki. Upewnij się, że otrzymałeś bardzo drobny proszek.
2
W osobnej miseczce zmieszaj ze sobą sól oraz oleje. Upewnij się, że składniki dobrze się ze sobą połączyły a olej został całkowicie wchłonięty przez sól. Odstaw całość na bok na około godzinę.
3
Sprawdź konsystencję bazy peelingu (soli z olejami). Sól powinna osiąść na dno zaś nad nią powinno unosić się około 1cm oleju. Jeśli tak nie jest dodaj troszkę więcej oleju, dokładnie wymieszaj i odstaw na bok.
4
Dodaj zioła. Jak już baza peelingu będzie mieć odpowiednią konsystencję możesz dodać do niej skruszone zioła. Całość możesz zmieszać za pomocą widelca.
5
Peeling przechowuj w hermetycznym opakowaniu. Jeśli chcesz dać go komuś w prezencie przełóż go do ozdobnego słoika.
6
Na samym końcu dodaj olejków eterycznych jeśli istnieje taka potrzeba. Ich zapach ulatnia się dość szybko zatem należy je zmieszać z peelingiem w dniu jego użycia.
?

Wskazówki
* Po każdym użyciu dobrze zakręć słoik (zamknij pojemnik) aby peeling nie wysechł.

!

Uwaga!
* Nie stosuj peelingu z solą jeśli masz na ciele jakieś ranki.
* Przed użyciem wypróbuj peeling na ręce aby sprawdzić czy nie masz alergii na któryś ze składników.
* Jeśli masz skórę wrażliwą nie dodawaj olejków eterycznych. Peeling równie dobrze działa bez nich.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane