pocieszanie

Jak stworzyć zdrowy związek z osobą z rozbitej rodziny?
karolina_abc - specjalista Tipy.pl

Jeśli mamy za sobą przeżycia związane z życiem w rozbitej rodzinie niełatwo i niechętnie o tym mówimy, szczególnie na początku romantycznej znajomości. Gdy jednak twój partner zdecyduje się otworzyć przed tobą i wyznać ci prawdę o swojej przeszłości, może to rzucić nowe światło na wasz związek. Oto kilka rad jak wspomóc takiego partnera w związku.
1
Dodawaj mu otuchy, gdy próbuje osiągnąć ważne dla siebie cele. Jednocześnie uświadamiaj, że osiągniecie tych celów wcale nie jest gwarantem jego wartości jako człowieka.
2
Zaborczość partnera najprawdopodobniej wypływa z jego nadopiekuńczości. W domu niejednokrotnie musiał chronić swoich bliskich przed jakąś krzywdą. Jeżeli bardzo ci to przeszkadza, porozmawiaj z nim o tym. Być może on nie zdaje sobie sprawy z tego problemu.
3
Twój partner nie lubi napięć i niewyjaśnionych sytuacji między wami. Lepiej jest jak najwcześniej przedyskutować narastający problem.
4
Wspieraj partnera mocno zawsze, gdy musi wyjechać do swojego rodzinnego domu. Najpewniej wiążą się z nim przykre wspomnienia.
5
Osoby z rozbitych rodzin szukają ciepła rodzinnego w związku ze swoimi partnerami. Z domu wyniosły poczucie braku przynależności, dlatego w późniejszym życiu jest to dla nich takie ważne. Czasami osoby te potrafią być chłodne w usposobieniu, co jest często reakcją obronną. Doceniaj wrażliwość partnera.
6
Często partner może popadać w nadmierny krytycyzm wobec samego siebie. Spróbuj pomóc mu nie krzywdzić się taką krytyką. Przypominaj o tym, że warto nad sobą pracować.
7
Słyszysz od partnera przestrogę przed toksycznymi ludźmi? Posłuchaj go. Ludzie z rozbitych rodzin potrafią takie osoby dobrze rozpoznawać.
8
Nie wpędzaj partnera w poczucie winy. To ich największy wróg, z którym zmagają się całe życie. Jeśli nie często słyszysz słowa „Kocham Cię”, nie oznacza to braku miłości ze strony partnera. To tylko trudności w wyrażaniu swoich emocji. Obdarzaj partnera miłością, ponieważ nie zaznał jej zbyt wiele w domu rodzinnym.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane