akcesoria kuchenne

6 przyborów kuchennych, które musisz wymieniać regularnie

karolina_abc - specjalista Tipy.pl
akcesoria kuchenne
1 z 7
Czy zdawałaś sobie sprawę z tego, że w twojej kuchni nie tylko żywność ma swoją datę ważności? Przyjrzyj się uważnie, czy twój 15-letni kuchenny blender, z którego ulatnia się zapach przypalonego plastiku lub inne wysłużone już przybory nie wymagają wymiany. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie akcesoria kuchenne trzeba wymieniać i co ile należy to robić. Możesz być zaskoczona, ale naprawdę warto zastosować się do tych porad.
1
drewniana łyżka
Drewniane łyżki: wymieniaj co 5 lat
Lub gdy tylko zauważysz pęknięcia, zmianę barwy lub ubytki w drewnie. Taką łyżką lepiej niczego nie mieszać, gdyż mogą się w niej gromadzić niebezpieczne bakterie E. coli.
2
gumowe szpatułki
Gumowe szpatułki: wymieniaj co 2 lata
Lub gdy tylko pojawią się na nich głębokie zarysowania, uszczerbki oraz wytopione lub mocno zaplamione miejsca. Wyglądają one zdecydowanie nieapetycznie.
3
nóż do warzyw
Noże do obierania warzyw i owoców: co 2 lata
Lub gdy tylko ulegną pęknięciu, stępią się lub znajdziesz na nich ślady rdzy. Będą ci służyły dłużej, jeśli będziesz je regularnie ostrzyć raz w tygodniu.
4
patelnia nieprzywierająca
Naczynia z nieprzywierającą powłoką : co 2-3 lata
Wymień je również, gdy zauważysz powierzchniowe ubytki lub rysy lub jeśli trudno będzie zetrzeć z nich przywarte resztki jedzenia. Sposobem na ich dłuższe życie może być przechowywanie ich w pozycji wiszącej lub jeden na drugim przełożone papierowym ręcznikiem.
5
plastikowa deska do krojenia
Plastikowe deski do krojenia: co 3 lata
Warto je również wymienić, jeśli zauważymy na nich głębokie ślady noża. Pamiętaj o tym, aby mieć do dyspozycji osobne deski do krojenia różnych rzeczy, takich jak mięso i drób oraz owoce i warzywa ze względu na zachowanie higieny.
6
blender
Blendery: Gdy urządzenie upadnie lub zanurzymy je w wodzie
Tak przynajmniej radzą producenci. Gdy stępią się ostrza blendera, wymień je na nowe, dopasowując do twojego modelu.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kamienna86
08.10.2015
Używam tylko drewnianych łyżek do mieszania potraw , stalowych foremek itd ,Silikony , plastiki to prosta droga do raka