matka i córka

5 mitów na temat macierzyństwa

karolina_abc - specjalista Tipy.pl
matka i córka
1 z 6
Drogie mamy! Z pewnością zdążyłyście się przekonać, że na temat macierzyństwa istnieje mnóstwo mitów. Niektóre wywołują u nas tylko uśmiech politowania na twarzy, inne niestety bardzo nas przygnębiają. Przestańmy się zadręczać myślami o idealnych matkach, które widzimy w telewizji i filmach i pamiętajmy, że są one dalekie od rzeczywistości. Sprawdź, czy przepadkiem któreś z poniższych mitów nie zabierają radości z twojego bycia rodzicem. Oto pięć mitów na temat macierzyństwa.
1
Są dobre i złe sposoby na rodzicielstwo

Najwyższy czas, aby przestać myśleć o rodzicielstwie w kategoriach dobrego i złego. Tak naprawdę jest tylko dobry i zły sposób dla twojej rodziny. Sukcesem w byciu rodzicem jest wypracowanie odpowiedniego sposobu dla danej sytuacji i dla twojego dziecka. Każda rodzina jest inna i ma inne potrzeby. A przekonania o tym, że istnieją uniwersalne rodzicielskie taktyki należy wreszcie włożyć między bajki.
2
zdenerwowana matka
Matka nie powinna irytować się na swoje dzieci

Panujące powszechnie przekonanie o tym, że matki tworzą naturalną więź ze swoimi dziećmi oraz o tym, że nigdy nie odczuwają do nich niechęci, nie zawsze jest prawdziwe. Prawdą jest, że kochamy swoje dzieci bez względu na wszystko, czasami jednak doprowadzają nas one do szaleństwa. Poirytowanie ich nieokiełznanym zachowaniem jest uczuciem najzupełniej normalnym dla człowieka. Ich wychowanie wymaga wiele poświęceń i wytrwałości. Nie zadręczaj się więc tym, że od czasu do czasu czujesz na nie złość i frustrację. Każdy rodzic przez to przechodzi.
3
idealna matka
Niektóre matki są idealne

W naszych głowach często pojawia się obraz idealnej matki, która ma zawsze spokojne i grzeczne dzieci, kochającego męża i nieskazitelnie czysty dom. Często zazdrościmy naszym sąsiadkom, które wydają nam się takim właśnie ideałem. Jednak pamiętajmy, że nawet jeśli ktoś ma zawsze czysto w domu, a jego dzieci osiągają niezwykłe wyniki w nauce, nie oznacza to, że nie mają oni swoich problemów. Każdy z nas je ma i nigdy nie wiadomo, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami czyjegoś domu.
4
Problemy naszych dzieci to nasze problemy

Matki mają tendencję do przyjmowania problemów swoich dzieci jako własnych. Niestety społeczeństwo często uczy nas, że to nasze rodzicielskie umiejętności odzwierciedlane są w trudnościach naszych dzieci, szczególnie jeśli chodzi o dzieci ze specjalnymi potrzebami. Pamiętajmy jednak, że dzieci mają swoje własne mocne i słabe strony, niezależne od nas, rodziców. Możemy je uczyć, wspierać, zachęcać i stwarzać możliwości, ale nie możemy zmuszać ich do chodzenia określonymi drogami. Dzieci mają swoją własną wolną wolę i to one powinny dokonywać tych najważniejszych wyborów w swoim życiu.
5
matka i dorosła córka
Macierzyństwo kończy się, gdy dzieci odchodzą z domu

Zewsząd matki spotykają się z naciskiem na to, aby być idealnymi rodzicami. A gdy nasze dzieci opuszczają dom rodzinny traktujemy to jako rodzaj testu naszego rodzicielstwa. Nasza relacja z dziećmi wciąż się kształtuje, nawet gdy nie mieszkają one już z nami. Dlatego nigdy nie jest zbyt późno, aby ją ulepszać i pracować nad nią.

Podsumowując: porzućmy błędne przekonania i stereotypy, otwórzmy się na siebie. Staniemy się lepszymi mamami, które wcale nie muszą być idealne. Najlepsza mama to taka, która jest sobą, ze swoimi wadami i zaletami, ale przed wszystkim z całą swoją miłością.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

herbata z liści malin
wózek dziecięcy
kobieta w ciąży

Komentarze (0)

* Pola wymagane