4 porady jak opiekować się rybką

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Jeżeli myślisz o zaopiekowaniu się rybką to mamy dla ciebie kilka rad o których powinieneś pamiętać przy posiadaniu tych uroczych stworzeń. Jednym z najczęściej kupowanych gatunków rybek akwariowych jest Bojownik. Wspaniały, kolorowy okaz, który będzie nie tylko pupilem, ale odpowiednio zadbany stanie się również ozdobą pomieszczenia.
P

Ważne elementy:
woda, jedzenie, akwarium, charakter.

1
Woda.

Co tydzień zmieniaj wodę w akwarium, jednak nigdy nie odlewaj całej. Wystarczy zmieniać połowę wody, co dla rybki będzie mniejszym szokiem. Dodaj również odpowiednią odżywkę wzbogacającą wodę.
2
Jedzenie.

Bojowniki nie są wymagającymi rybkami. Wystarczy im gotowa mieszanka którą kupisz w każdym sklepie zoologicznym. Nie jest to duży wydatek. Raz w miesiącu możesz zaserwować swojej rybce ucztę z drobniutko pokrojonego groszku.
3
Akwarium.

Bojowniki nie potrzebują dużej przestrzeni. Wystarczy szklana kula w której umieścisz kilka elementów: rośliny, kamyczki lub wraki do akwarium.
4
Charakter.

Bojowniki są rybkami walecznymi i mięsożernymi. Jeżeli umieścisz w jednym akwarium dwóch samców będą się atakować i mogą zrobić sobie krzywdę. Nie umieszczaj bojownika z innymi gatunkami rybek. Żeby twój pupil nie czuł się samotny umieść w akwarium lusterko. Jednak nie pozostawiaj go tam zbyt długo żeby nie drażnić rybki.
Strona 1 z 5

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Artur
27.08.2019
Mojej żonie też sprzedano bojownika w kuli (i to niedużej) - nawet po przeniesieniu do normalnego akwarium zaczął od razu chorować. Trzeba poznać cykl azotowy, mieć filtr, grzałkę, POKRYWĘ, roślinki (nie plastikowe), podłoże. Ludzie z forum akw. pomogli mi w ocaleniu rybki :-)
femina
17.11.2015
Co to za idiota bojownik potrzebuje akwarium minimum 25l i grzałki filtra i pokrywy. Akwarium gęsto obsadzone roślinami. Sam ten " znawca " powinien zamieszkać w kuli.
Aleksandra
26.10.2015
Co to za pierdolenie ?! Czy osoba która to pisała wie co kolwiek o bojownikach ? Kula , mała przestrzeń ? No myślałam że jebnę jak to przeczytałam a lusterko to wgl ... Brak mi słów poprostu , zamiast wypisywać takie bzdury poczytaj najpierw troche o bojownikach a dopiero potem pisz porady
Mery
19.10.2015
Każdy kto uważa i pisze ,że bojownikowi wystarczy szklana kula powinien najpierw trochę poczytac na ten temat a potem takie bzdury doradzać innym. Dużo piszą o tym profesjonalni akwarysci na forach i warto byłoby takie informacje innym przekazywac .Może wtedy skończyłoby się dreczenie tych pięknych ryb w ciasnych,szklanych kulach gdzie dodatkowo i niemal obowiązkowo umieszcza się zameczek. Jeśli już chcemy mieć taka rybkę to należy zapewnić jej odpowednia przestrzeń, żywe rośliny, za filtr i odpowiednią temperaturę też będzie wdzięczna. Mam bojownika od pół roku, pływa sobie w ogólnym akwarium z innymi rybkami i aż miło popatrzeć jak się prezentuje.
mordeczka
02.10.2015
nie powinno sie trzymac rybek w kulach, to barbazystwo, w kilku krajach w europie kule sa zakazane