12 superpokarmów, które pozwolą ci być zdrowszym

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
1 z 14
Eksperci w dziedzinie zdrowia co roku ogłaszają listę 10-12 superpokarmów, które wszyscy powinni spożywać. Lista ta za każdym razem nieco różni się od poprzedniej, ale zawsze znajdują się na niej warzywa, owoce i zboża. Oto wybór 12 pokarmów, które każdy powinien spożywać wraz z uzasadnieniem, dlaczego mają na nas korzystny wpływ.
1
Kurkuma

To wspaniała przyprawa, która zawiera przeciwutleniacze o właściwościach przeciwzapalnych. Badania pokazują, że kurkuma może spowolnić rozwój raka, zapobiegać cukrzycy typu 2 i obniżyć ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera.
2
Woda kokosowa

Ma mało kalorii, nie zawiera tłuszczu i jest wypełniona po brzegi elektrolitami i cukrami naturalnymi. Woda kokosowa doskonale nawadnia organizm; ma wyższą zawartość potasu niż większość napojów energetycznych i napojów dla sportowców, a mniej sodu.

Fani wody kokosowej utrzymują, że potrafi ona wszystko – od pobudzenia układu odpornościowego po redukowanie skurczy menstruacyjnych, zwiększanie wydajności mięśni, oczyszczanie układu hormonalnego, wspomaganie trawienia, leczenie biegunki a nawet obniżanie ryzyka wystąpienia choroby nowotworowej.
3
Mango

Zawiera niewiele kalorii i tłuszczu, ale dużo błonnika, witamin A i C, potasu oraz miedzi. Mango pobudza również układ odpornościowy, a także stanowi naturalne antidotum na dolegliwości trawienne.
4
Borówka amerykańska

Jest bogata w błonnik, witaminę C oraz przeciwutleniacze. Świetnie sprawdza się, jako dodatek do płatków zbożowych, jogurtu, owsianki oraz jako składnik koktajli owocowych.
5
Pomidory

Pełne przeciwutleniacza likopenu oraz witaminy C i A pomidory zmniejszają ryzyko wystąpienia wielu nowotworów oraz choroby wieńcowej.
6
Brokuły

To sztandarowy przykład jedzenia antyrakowego. Brokuły zawierają dużo witaminy C, karotenoidy, witaminę K i kwas foliowy. Z powodu dużej zawartości błonnika, możesz zjeść dużą ilość brokułów, przyjmując w ten sposób zaledwie kilka kalorii.
7
Jarmuż

Jarmuż to odżywcza bomba nabita witaminami A, C i K, kwasem foliowym, potasem, magnezem, wapniem, żelazem i błonnikiem. Pomaga w walce z rakiem, chorobami serca oraz z niektórymi chronicznymi chorobami związanymi z wiekiem.
8
Ciecierzyca

Bogata w białko, błonnik, żelazo, magnez, potas oraz cynk. Ciecierzyca pomaga obniżyć cholesterol i wspomaga walkę z chorobami serca.
9
Komosa ryżowa

Komosa ryżowa jest naładowana składnikami odżywczymi, a ze swoją wysoką zawartością białka jest jednym z niewielu nie-mięsnych produktów, który zawiera wszystkie osiem podstawowych aminokwasów.

Ma dużą zawartość błonnika, niską glutenu i stanowi doskonałe źródło zdrowych węglowodanów. Komosa ryżowa zawiera lizynę, która odgrywa kluczową rolę w procesie wzrostu i regeneracji tkanki. Jest również pełna witamin i minerałów (takich jak żelazo, magnez oraz potas).
10
Orzechy włoskie

Pomagają walczyć z rakiem i pobudzają układ odpornościowy. Orzechy włoskie są bogate w białka, kwasy tłuszczowe omega-3, kwasy tłuszczowe jednonienasycone oraz przeciwzapalne polifenole. To pokarm, który chroni układ sercowo naczyniowy, wspomaga wzrost mięśni oraz stymulację mózgu.
11
Jogurt (zwłaszcza typu greckiego)

Jogurt wspomaga walkę z rakiem i pobudza układ odpornościowy (dzięki dobroczynnym bakteriom, które zawiera). W jogurcie znajdziemy również korzystnie wpływający na kości wapń oraz białko.
12
Łosoś

Z niską zawartością kalorii oraz tłuszczów nasyconych łosoś jest znakomitym źródłem białka, kwasów tłuszczowych omega-3 oraz dobrze wpływających na serce wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Dziko odławiany łosoś jest w mniejszym stopniu zanieczyszczony PCB niż łosoś hodowlany.
13
Pamiętaj!

Przyswajanie witamin i składników odżywczych z naturalnych źródeł jest zawsze lepsze, niż stosowanie suplementów diety. Zadbaj, aby włączać powyższe 12 super pokarmów do swoich posiłków, przekąsek i napojów.
Strona 1 z 14

Powiązane porady

spaghetti cukiniowe
kuskus z warzywami
Energetyzujący smoothie

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

PiotrKraków
02.12.2015
Ludzie na yutubie jest filmik jak się "produkuje" łososia więc nijak ma się jego wpływ na raka
marianna
02.12.2015
Nie ma nic lepszego niż sok noni. Najlepszy jest z Indii i Sri Lanki
tom
02.12.2015
a gdzie czosnek cebula jagody goji i pylek pszczeli?? pytam sie
maggi
02.12.2015
20 lat temu nie było mowy o tym w naszym kraju, mimo to żyliśmy zdrowo. Teraz co rusz nowe i "lepsze". Normalnemu człowiekowi nie starczyłoby czasu na to zdrowe odżywianie :D. Zacznijcie myśleć o czym piszecie nieuki.
damik
01.12.2015
dobra reklama przeciez swęta idą
damik
01.12.2015
dobra reklama przeciez swęta idą
Danuta
01.12.2015
Łosoś tak, ale broń Boże norweski, hodowlany na farmach rybnych w zachodniej Norwegii. Karmiony jest między innymi płynnymi pestycydami, które powodują zwiększoną zachorowalność na raka. Na YOU TUBE jest film pokazujący czym jest norweski łosoś.
lukasz
01.12.2015
Magnez, a nie magnes !!!
darek
01.12.2015
łosoś śmiechu warte ,pod warunkiem że z morza w norwegi sam złowisz!!!
reszta to aby nie są pryskane chemia lub jak kochane pomidory ????
jak sobie nie wyhodujesz i wyrobisz jedzenie to wiedz że aby było
zdrowe musisz z technologia cofnąć się o 250 lat wstecz i poczytać
jak to dawniej w rzeczypospolitej robiono....tera komercja i chemia
as
01.12.2015
pestki z moreli jabłek maja wit b17 amigdaline ona walczy z komórkami nowotworowymi oraz cordyceps maczużnik