7 rzeczy, które zauważysz po odstawieniu cukru

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 8
Wiadomość z ostatniej chwili: wszyscy jesteśmy zanurzeni w miodzie i obtoczeni w cukrowej posypce. Według raportu przedstawionego przez Uniwersytet w Północnej Karolinie, przeciętna osoba spożywa 300 kalorii dziennie z produktów z dodatkiem cukru. Jak się okazuje cukier ten, obecny jest nie tylko w ciastkach, cukierkach i słodzonych napojach, lecz także w produktach, które wydawałyby się zdrowe. Należą do nich m. in. sosy sałatkowe, sosy do makaronów oraz jogurty.

Należy także wyjaśnić, że nie mówimy tutaj o cukrze pochodzenia naturalnego, który możemy znaleźć w owocach, warzywach czy mleku, lecz o przetworzonych substancjach słodzących dodawanych do wielu produktów. Większość z nas byłaby w stanie, ograniczyć ilość spożywanego cukru. Według Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego optymalną wartością dodatkowego cukru dla kobiety jest 6 lub mniej łyżeczek dziennie. Jeśli spojrzysz na informacje zawarte w tabelach na opakowaniu, to będzie to około 25 g lub 100 kalorii.
1
Twoje serce zacznie tańczyć ze szczęścia

Ryzyko śmierci na skutek problemów z sercem spadnie aż trzykrotnie. Dlaczego? Ponieważ przetworzony cukier powoduje podwyższenie się poziomu insuliny, czego skutkiem jest uaktywnienie się układu współczulnego, podwyższenie się ciśnienia krwi oraz pulsu. W przeciągu kilku tygodni można zauważyć wzrost złego cholesterolu (LDL) o 10% oraz podwyższenie się poziomu trójglicerydów od 20 do 30%.
2
Nie będziesz musiał pożyczać kremów przeciwtrądzikowych od swoich dzieci

Żegnaj trądziku! Toczący się w organizmie proces zapalny, jest bardzo często powodem występowania zmian skórnych. Z kolei cukier może powodować powstawanie ognisk zapalnych.

W czasopiśmie „American Journal of Clinical Nutrition” zostały opublikowane wyniki badań, które polegały na spożywaniu jednej puszki napoju słodzonego przez trzy tygodnie przez osoby, które nie robią tego na co dzień. Po tym czasie okazało się, że poziom ich stanów zapalnych wzrósł o 87%. Po odstawieniu słodzonych napojów, może okazać się, że wcale nie potrzebujesz tego drogiego korektora pod oczy!
3
Unikniesz cukrzycy

Spożywanie produktów z dodatkiem cukru, przyczynia się do odkładania tłuszczu wokół wątroby. W konsekwencji może dojść do insuliooporności oraz do osłabienia pracy trzustki, która w normalnych warunkach hamuje produkcje insuliny.

Wyniki badania przeprowadzone w 175 krajach sugerują, że ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 jest dwa razy większe w przypadku spożycia 150 kalorii, dostarczonych przez przetworzony cukier, niż 150 kalorii dostarczonych organizmowi wraz z białkiem lub tłuszczem. Tak więc zamień musli z dodatkiem cukru na garść orzechów!
4
Nie będziesz musiał udawać uśmiechu

Podczas procesu odstawiania cukru normalne jest, że przez pewien czas możesz czuć się poirytowany lub marudny (w końcu słodycze są jednymi z produktów, którymi zajadamy stres i dostarczamy sobie szybkiej porcji energii).Jednak jeśli uda ci się przetrwać ten przejściowy okres, to zobaczysz, że będziesz czuł się lepiej niż kiedykolwiek.

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Columbia pokazują, że kobiety, które spożywają duże ilości produktów z dodatkiem cukru oraz rafinowane (oczyszczone) ziarna, są bardziej podatne na odczuwanie niepokoju, poirytowania oraz zmiany nastrojów.
5
Będziesz spał wtedy, kiedy trzeba

Podwyższony poziom cukru sprawia, że w ciągu dnia jesteś ospały i masz ochotę na drzemkę, a także powoduje uwalnianie się kortyzolu, który potęguje uczucie senności. Tak więc odstaw słodzone produkty, a zobaczysz, że w ciągu dnia będziesz bardziej rozbudzony, a wieczorem nie będziesz miał kłopotów z zaśnięciem.
6
Będziesz pamiętał imię męża swojej szefowej

Kłopoty z pamięcią? Powodem może być cukier. Badanie na zwierzętach przeprowadzone przez Uniwersytet Kalifornijski pokazały, że dieta bogata w cukier utrudnia przyswajanie wiedzy oraz zapamiętywanie.

W dłuższej perspektywie może skutkować to zaburzeniem komunikacji między komórkami mózgowymi. Tak więc, jeśli zajadasz się pączkami na porannym spotkaniu w pracy (kolega akurat dzisiaj musi mieć urodziny!) to pomyśl sobie, że bez nich będziesz o wiele bystrzejszy.
7
Wreszcie zrzucisz te nadprogramowe 5 kg

Podczas odstawiania cukru, zamienisz pewnie słodkie musli na garść orzechów, co przyczyni się do mniejszych ilości spożywanych przez ciebie kalorii. Zmniejszenie ilości dostarczanych organizmowi kalorii o 200 kalorii dziennie, pomoże ci zrzucić 5 kg w przeciągu 5-6 miesięcy. A to już coś!
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

Ruda Wredna
05.11.2017
To z kalorycznością to akurat guzik prawda. 10g cukru (ok. 2 łyżeczek) to ok. 37kcal. Orzechów "znacznie" więcej - 57kcal włoskich i ok. 63kcal laskowych przy takiej samej ilości. Co innego jeśli mowa o dostarczanych substancjach odżywczych, ale nie o tym była mowa. Więc ten...