Jak przywrócić romantyzm w związku?

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 7
Kiedy zaczęliście ze sobą chodzić, to jedynymi myślami w waszej głowie było to, jak bardzo wasz związek jest emocjonujący i romantyczny. Nie mogliście bez siebie żyć. Teraz po wielu latach małżeństwa tak bardzo przywykliście do siebie, że przestaliście wkładać w wasz związek jakikolwiek wysiłek. Zawsze było tyle obowiązków i detali, którymi trzeba się było zająć, że nikt nawet nie myślał o romantyczności. Jeśli tęsknisz za tymi błogimi uczuciami i masz wrażenie że Twój partner czuje to samo, oto parę sposobów na przywrócenie odrobiny romantyczności do waszego małżeństwa.
1
Zwracaj uwagę na swój wygląd

Jest takie powiedzenie, że piękno jest powierzchowne, natomiast brzydota przechodzi aż do kości. Bardzo często osoby będące w wieloletnich związkach małżeńskich, nie czują już potrzeby włożenia wysiłku w to aby wyglądać dobrze dla swojego partnera.

Jeśli Twoja żona nie jest zachwycona Twoim widokiem paradującego po domu w bieliźnie lub Twój mąż nie cieszy się na Twój widok w znoszonych kapciach i starym szlafroku, nie ignoruj tego. Ignorancja w tym wypadku jest jak stwierdzenie : „Jesteśmy małżeństwem, a więc nie muszę martwić się swoim wyglądem, ponieważ i tak zawsze tu będziesz”. Jeśli Twój wygląd będzie ci obojętny, to Twój partner będzie miał duże kłopoty z patrzeniem na ciebie w romantyczny sposób.

Oczywiście nie ma nic złego w czucie się swobodnie we własnym domu. Jednak oddasz sobie, swojemu partnerowi i małżeństwu wielką przysługę zwracając uwagę na swój ubiór i higienę osobistą. Pokaż swojemu mężowi lub żonie, że ci zależy i poświęcasz swój czas na to, aby wyglądać, czuć się i pachnieć dobrze.
2
Używaj słowa miłość

Mówienie „kocham cię” jest zawsze dobrym pomysłem, o ile wypowiadamy te słowa szczerze. Każdy lubi kiedy mówi się mu o tym, jak bardzo jest kochany i ceniony.

Oto kilka sposobów na rozszerzenie tych dwóch prostych słów:

Dziel się swoimi nadziejami, marzeniami i sekretnymi myślami. Są rzeczy które możesz zakomunikować tylko przy pomocy słów. Dzielenie się swoimi przemyśleniami i wizjami jest jednym z niewielu sposobów na to, aby Twój parter mógł poczuć z tobą bliższą więź.

Jeśli chcesz, aby twój partner zbliżył się do ciebie, to powinieneś dzielić się takimi przemyśleniami i emocjami, które sprawią, że będzie się on czuł kochany. Wszelkie zmartwienia, które mogłoby spowodować złość lub łzy lepiej zostaw na później.

Mów swojej żonie o tym, jak bardzo się cieszysz z waszego małżeństwa oraz o cechach, które najbardziej w niej cenisz. Może jest to jej genialne poczucie humoru albo sposób w jaki wita się z tobą kiedy przychodzisz z pracy. Małżeństwa bardzo często narzekają na swoich partnerów, wytykając im ich wady i przywary. Jeśli chcesz wprowadzić trochę romantyzmu do waszego małżeństwa, to powiedz swojej żonie o tym, co w niej najbardziej lubisz.
3
Bądź delikatny

Sposób w jaki ludzie się dotykają, komunikuje i prowokuje w drugiej osobie różne uczucia. Panie bardzo często narzekają, że ich mężowie dotykają je tylko wtedy, kiedy chcą się z nimi kochać. Natomiast kobiety wolą trzymanie za rękę, całowanie i delikatną bliskość swojego męża. Tak więc panowie, nie czekajcie z dotykaniem i pieszczeniem swojej żony do wieczora, starajcie się robić to codziennie.

Nieobecność czułych dotyków w małżeństwie nie oznacza, że są w nim jakieś problemy. Jednak, pewna ilość delikatnego dotyku, bez podtekstów seksualnych jest w stanie podsycić i wzmocnić poczucie romantyzmu pomiędzy partnerami. Bliskość ta może przybierać wiele form takich jak pieszczenie twarzy partnera, objęcie żony ramieniem lub głaskanie męża po głowie.
4
Znajdźcie czas tylko dla siebie

Kiedy małżonkowie nie spędzają ze sobą czasu tylko we dwoje, to istnieje duże prawdopodobieństwo że się od siebie oddalą. A jeśli w małżeństwie pojawiają się problemy, to partnerzy starają się odgrodzić się od siebie używając do tego dzieci, przyjaciół, członków rodziny, a nawet zupełnie obcych ludzi.

Oczywiście pary wychowujące małe dzieci muszą włożyć więcej wysiłku w to, aby znaleźć czas tylko dla siebie. A ponieważ znalezienie opiekunki wcale nie jest takie proste, to zabierają ze sobą dzieci gdziekolwiek nie pojadą. Są to warunki sprzyjające rozwojowi bogatego życia rodzinnego, jednak trzeba umieć złapać równowagę, która pozwoli na spędzenie czasu tylko we dwoje.

Spraw aby priorytetem było dla ciebie znalezienie chociaż kilku godzin na spędzenie czasu tylko z twoim partnerem. Możecie iść wtedy na spacer, obejrzeć film lub pograć w piłkę. Dobrym rozwiązaniem jest także wyjście na obiad, zapisanie się wspólnie na lekcję gotowania.

Zwykłe spędzanie ze sobą czasu nie wniesie romantyzmu do waszego związku. Potrzebujecie czasu, kiedy nikt wam nie będzie przeszkadzał i będziecie mogli aktywnie spędzać ze sobą czas, dzieląc się swoimi pomysłami i przemyśleniami, co pozwoli wam zbliżyć się do siebie
5
Bawcie się i śmiejcie

Kiedy rutyna codziennego życia wkrada się do waszego związku musicie pamiętać o tym, aby znaleźć także czas na wspólną zabawę. A nic nie pozwala cieszyć się życiem, a przy okazji waszym małżeństwem, lepiej niż odrobina dziecięcej swawoli.

Dzieci w trakcie zabawy czerpią radość z jej każdej minuty. Dorośli często dają się przytłoczyć natłokowi obowiązków, jednocześnie zapominając jak ważna jest odrobina zabawy.

Pomyślcie o jakiejkolwiek aktywności, która wam obojgu sprawiała by przyjemność. Może jest to wyjazd na wieś, wycieczka do zoo, pójście na tańce lub zostanie w domu, zamówienie pizzy i oglądanie filmów. Może być to cokolwiek co sprawi wam obojgu radość i przywoła uśmiechy na waszych twarzach.
Różne rodzaje zabaw są odpowiednie w innych momentach. Na przykład niektóre zabawy wymagają intymnego dotyku, które pewne pary wolałyby zostawić za zamkniętymi drzwiami. Istnieją jednak małżeństwa lubiące wygłupiać się w miejscach publicznych. Istnieją jednak takie aktywności, które odbywają się właśnie w miejscach publicznych. Są to na przykład parki rozrywki czy bale przebierańców. Tak naprawdę wszystko jest dozwolone, jeśli oboje czerpiecie z tego radość.
6
Odwiedźcie swoje ulubione miejsce sprzed wielu lat

Czy istnieje jakieś szczególne miejsce w które chodziliście jeszcze zanim staliście się małżeństwem? Może jest to restauracja blisko waszego pierwszego mieszkania do której chodziliście zawsze na niedzielne drugie śniadanie? Ile to już czasu minęło odkąd byliście tam ostatni raz?

Powróćcie do miejsc, które mają dla was specjalne znaczenie. Może nie byłoby zbyt praktyczne jeśli powrócilibyście na egzotyczną wyspę na której spędzaliście swój miesiąc miodowy, ale co powiecie na odwiedzenie parku w którym spacerowaliście trzymając się za ręce, albo plaży na której spędziliście swoje pierwsze wakacje? Powrót do tego typu miejsc pozwoli wam utrzymać romantyzm w waszym małżeństwie.

Szukajcie dalej swoich romantycznych miejsc i dodawajcie je do już istniejącej listy. Historia jaką tworzycie jako para ciągle się rozwija. Doświadczenia i rytuały, które wypracowaliście sobie przez lata małżeństwa, pomogą wam utrzymać bogate i romantyczne życie jako małżeństwo.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Jak wzmocnić związek?
miłość
toksyczny związek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane