10 produktów, które wydają się zdrowe, a nie są

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 11
Kiedy postanowiłeś przejść na dietę nie zawierającą pszenicy, to oczywiście unikałeś produktów zrobionych z tego zboża. Naukowcy zalecają również unikanie produktów przetworzonych zawierających cukier oraz tłuszcze roślinne. Jednak jest to sprzeczne ze wszystkim czego uczono cię o dobrym odżywianiu.

Od wczesnych lat 60 wszyscy byli przekonani, co do słuszności diety z niską zawartością tłuszczu oraz wysoką węglowodanów. Rekomendacje te zmieniały się, wprowadzając więcej pełnych ziaren oraz utrzymując ten sam niski poziom spożywanego tłuszczu. Jednak mimo takich wytycznych wskaźnik chorych na cukrzycę oraz choroby serca nadal się podnosił. Powstało wtedy pytanie : Czy te dietetyczne wytyczne są aby na pewno dobre? Wyniki badań odpowiedziały „nie”. Oto lista 10 produktów błędnie uważanych za zdrowe. Oprócz pszenicy, zauważ ile z nich zawiera w sobie również cukier i tłuszcze roślinne.
1
Chleb pełnoziarnisty

Nie jest tajemnicą, że cukrzyca jest bezpośrednim skutkiem nadmiaru cukru we krwi. Czy wiedziałeś, że chleb pełnoziarnisty, rekomendowany dla utrzymania zdrowia, podwyższa poziom cukru bardziej niż większość batonów?

Pszenica wpływa niekorzystnie na poziom cukru we krwi oraz zawiera gluten, który powoduje alergie oraz nadwrażliwości prowadzące do bóli stawów, chorób tarczycy, cukrzycy oraz chorób serca.
2
Nektar z agawy

Nektar z agawy rekomendowany jest jako zamiennik cukru. Jego zwolennicy twierdzą, że jest on zdrowszy ponieważ inaczej niż inne substytuty cukry takie jak aspartam, jest naturalny.

Tak naprawdę naturalną rzeczą jest sama roślina. Wytworzony z niej słodzik jest mocno przetworzony i zawiera od 70 do 90% fruktozy. Nawet syrop kukurydziany zawiera jej tylko 55%. Również inaczej niż owoce w których występują także włókna zmniejszające negatywne skutki fruktozy, agawa w postaci słodzika jest bardzo zagęszczona.
3
Olej rzepakowy

Olej rzepakowy stał się popularny w połowie lat 90 kiedy to producenci oświadczyli, że posiada on zdrowotne właściwości (podobne do oliwy z oliwek) ponieważ jest tłuszczem jednonienasyconym. Jednak przetworzony olej rzepakowy posiada bardzo mało wspólnego z jego odpowiednikiem używanym w tradycyjnej kuchni azjatyckiej.

Współczesny olej rzepakowy został okrzyknięty w 1985 roku przez Departament Rolnictwa w USA produktem bezpiecznym bez przeprowadzenia jakichkolwiek badań. Dzisiaj olej rzepakowy pozyskiwany jest z modyfikowanych genetycznie roślin, które raz zrafinowane zaczynają produkować bardzo niebezpieczne tłuszcze trans.
4
Otrębowe muffiny

Z każdej półki sklepowej i kawiarni spoglądają na ciebie otrębowe muffiny. Wydają się świetnym rozwiązaniem na posiłek w biegu, ponieważ są łatwe w jedzeniu oraz zawierają włókna. Nic bardziej mylnego. Większość z tych babeczek jest mieszanką pełnych ziaren oraz tony cukru i tłuszczów roślinnych. Skutkami ubocznymi są w tym przypadku podwyższony poziom cukru we krwi, stany zapalne oraz podrażniony układ pokarmowy.
5
Sok owocowy

Soki owocowe kupowane w sklepach, takie jak sok pomarańczowy, zawierają tyle samo cukru co napoje gazowane! Cukier pozostaje cukrem w kwestii podwyższenia poziomu glukozy we krwi. Oprócz tego, że zawierają one małą ilość włókien i składników odżywczych (które możesz spokojnie znaleźć w innych produktach), to nie oferują nic więcej, a najlepszym rozwiązaniem jest ich unikanie.
6
Batoniki musli

Tak jak soki owocowe są podobne do napojów gazowanych, tak batoniki musli to po prostu zwykły baton w przebraniu. Bardzo często składniki odżywcze i lista innych składników w obu tych batonach są takie same.

Możesz oczywiście znaleźć takie batony, które będą zawierały orzechy lub kokos, które zmniejszą ilość obecnego cukru, jednak większość z nich opiera się na substancja słodzących takich jak syrop kukurydziany z wysoką zawartością fruktozy lub tłuszcze roślinne.
7
Produkty beztłuszczowe

W procesie produkcji produktów beztłuszczowych lub bez dodatku cukru, producenci często zastępują tłuszcz toną cukru. A jak wiadomo najlepiej jest omijać produkty mające w swoim składzie niezdrowe tłuszcze takie jak tłuszcze roślinne, trans lub tłuszcze uwodornione.
8
Owsianka

Owies jest ziarnem, które może powodować podobne skutki uboczne jak pszenica, szczególnie u osób, które są wrażliwe na gluten. Wiele reklamowanych owsianek takich jak ekspresowe owsianki smakowe, zawierają całą gamę szkodliwych dodatków i cukru.
9
Jogurt, który nie jest jogurtem greckim

Większość sprzedawanych jogurtów zrobiona jest z mleka krów poddawanych kuracjom antybiotykowym oraz hormonalnym. A jeśli jogurt taki jest smakowy to zawiera on w sobie dużą ilość cukru (tak, nawet jogurty owocowe).

Jeśli masz ochotę na jogurt, wybierz zwykły jogurt grecki, który zrobiony jest z pełnego mleka wypasanych krów. Aby nadać mu smaku możesz wkroić do niego owoce.
10
Rodzynki

Rodzynki oraz inne suszone owoce są bardzo problematyczne, ponieważ proces suszenia zatrzymuje cukier. Duża jego ilość powoduje skoki poziomu glukozy oraz insuliny powodując odkładanie tłuszczu.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

objadanie się
słodycze
dobry metabolizm

Komentarze (17)

* Pola wymagane

mumin
15.03.2017
Zacznijmy jesc gowno :P bo wszystko inne szkodzi. ciekawe czym sie zywi autor
się ubawiłem
04.12.2015
To co jeść ??? liście sałaty ?? nie bo za dużo żelaza !! ,to może zlizywać kurz ,też nie bo z tablicą Mendelejewa , mięso nie, bo antybiotyki ,jaja to samo. Ludzie moja Prababcia dożyła 107 lat ,ciężko pracowała ,jadła co wpadło do rąk ,słoninę ,ryby ,kiełbasy, ziemniaki mięsa wszelakie przeważnie tłuste ,kluski sery , chleb piekli własny ,czego brakowało??? chemii !!!! i wynalazków w produktach , jeszcze za moich młodych lat ,grubego ze świecą szukać było w klasach lata 60-80 a jedliśmy podobno najgorsze słodycze i wyroby czekoladopodobne oraz to co w sklepie wywalczono ,lub kupiło się od bauera ,zabija nas wszechobecna chemia stosowana nawet do mleka dla osesków , sterylność warunków życia czyli cywilizacja ,oraz oszustwa koncernów produkujących żywność
kszak
04.12.2015
Autor artykułu chyba się najadł b. niezdrowej żywności bo pisze totalne brednie. Wiadomo, że to co zawiera cukier i tłuszcze nie jest obojętne dla naszego zdrowia i działa tak jak działa, ale pisać, że pijemy antybiotyki i hormony w naszych przetworach mlecznych to już wielka przesada - owce i krowy greckie podlegają tym samym unijnym prawom jak holenderskie, czy polskie, a nasze są nawet bardziej ekologicznie żywione niż inne unijne. Bez sensu wypociny!!!
naleweczka
04.12.2015
Suszone owoce sa bardzo zdrowe wtedy kiedy sie na jakis okres czasu zaleje spirytusikiem najwydestylizowachniejszym.
zaqmko
04.12.2015
Może i rodzynki mają dużo cukru, nawet większe ilości niż batoniki ale nikt nie zwraca uwagi na to ile minerałów przeciwutleniaczy i witamin mają te NIEPUSTO kaloriowe produkty. jedzone z umiarem sa zdrowe. Ten ranking to ściema
cave
04.12.2015
Większość to prawda, coć bardzo skromnie i skrótowo opisana.
Fruktoza to syf! Rodzynki, suszone morele itp są siarkowane, żurawinę i inne owoce kandyzuje się w tonie syropu GF. Płatki owsiane tylko górskie, bez dodatków typu mussli i najlepiej je na noc namoczyć. W jogurtach z owacami prawie nie ma dobrych bakterii a jest masa cukru...
Nie wiem czym się oburzają forumowicze.
anecisko33
04.12.2015
Niedouczony autor, te same słowa - zwroty, nic od siebie, merytorycznie - żenada, prostacki tekst... półprawdy i ćwierć... co to jest, nie pojmuję, szkoda czytać!!!! Do szkoły i jeszcze raz przemyśleć wszystko, potem pisać
baca.
04.12.2015
Wiem. Najlepiej nic nie jeść a dożyje się w zdrowiu i szczęściu całe 130 lat.
bosman
04.12.2015
"W procesie produkcji produktów beztłuszczowych lub bez dodatku cukru, producenci często zastępują tłuszcz toną cukru."
Ktoś mi to przetłumaczy na polski?
dr
03.12.2015
Artykuł z góry ukutą tezą. Ma rację i nie ma racji. W ten sposób patrząc, to wszystko szkodzi :). Człowiek potrzebuje zarówno białka, tłuszczu jak i węglowodanów. Ważne jest źródło, jakość, ilość i... zdrowy rozsądek.