Święty Mikołaj, Mikołaj

Jak upozorować wizytę Świętego Mikołaja?
MaryKrismasMaryKrismas - specjalista Tipy.pl

Dzieci często słyszą, że Mikołaj nie jest prawdziwy. Jeśli chcesz, żeby wciąż w niego wierzyły, zastosuj się do tych prostych rad, a sprawisz, że twój dom będzie wyglądał tak, jakby naprawdę odwiedził go Mikołaj.
1
Upewnij się, że dzieci przed pójściem spać zostawią dla Mikołaja ciasteczka i mleko.
2
Gdy dzieci zasną, schowaj ciasteczka, a w miejscu, gdzie były położone zostaw dużo okruszków. Wypij mleko albo wylej je do zlewu.
3
Zostaw trochę błota w pobliżu drzwi wejściowych (lub popiołu w okolicach kominka). Będzie to wyglądało tak, jakby Mikołaj naniósł trochę brudu, wchodząc do domu.
4
Zostaw liścik napisany w imieniu Mikołaja. Podziękuj w nim za ciasteczka i mleko, napisz, że Mikołaj ma nadzieję, że spełnił życzenie dzieci i dał im takie prezenty, jakie sobie wymarzyły. Jeśli twoje dzieci są już na tyle duże, by rozpoznać twój charakter pisma, spróbuj go zmodyfikować lub napisz list na komputerze, wydrukuj i zaopatrz własnoręcznym podpisem.
5

Gdy rano dzieci rzucą się w poszukiwaniu prezentów, dyskretnie skomentuj zostawione przez ciebie ślady.
„Dzieci! Patrzcie na te okruszki! Niezły z tego Mikołaja bałaganiarz. Pewnie bardzo się wczoraj śpieszył”.
„Mikołajowi naprawdę musiało smakować wasze mleko. Nie zostawił ani kropelki!”
„Mikołaj zostawił jakiś liścik?”
„Lepiej pójdę po odkurzacz. Mikołaj zabrudził w nocy cały dywan”.

?

Wskazówki
* Dobrze schowaj prezenty dla dzieci, żeby nie znalazły ich nim przyjdzie Mikołaj.
* Inną opcją jest poproszenie któregoś z twoich znajomych, by przebrał się za Mikołaja i przyszedł do ciebie do domu, by podarować dzieciom prezenty. Ty możesz zrewanżować mu się tym samym. Strój św. Mikołaja bez problemu kupicie w Internecie (np. tutaj).
* Zwróć dzieciom uwagę, że - mimo iż prezenty są bardzo ważne - prawdziwą ideą świąt jest dzielenie się z innymi.

!

Uwaga!
* Zachowuj się bardzo cicho, gdy podrzucasz prezenty. Nie chcesz przecież, żeby dzieci się obudziły!
* Sprawdź, czy o wszystkim pamiętałeś. Nie możesz dać dzieciom poznać, że to ty jesteś Mikołajem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

mama kaji48
16.12.2015
jak upozorować że mikołaj przyszedł. gdy dzieci nie śpią ale tak aby nie widziały nawet na chwilę?
mikołaj
30.11.2011
sygnuj pieczęcią św. Mikołaja...
to rozwiewa wszelkie wątpliwości