przyciemnianie włosów

Jak naturalnie przyciemnić włosy?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
przyciemnianie włosów
1 z 5
Jeśli chcesz mieć ciemniejsze włosy, ale nie chcesz ich niszczyć farbami, zastosuj naturalne produkty, które je przyciemnią. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na przyciemnienie włosów normalnych i siwych.
1
kawa mielona
Kawa lub herbata

Zaparz czarną kawę lub herbatę. Poczekaj, aż całkowicie wystygnie. Umyj włosy tak jak zwykle, spłucz i wytrzyj. Stojąc pod prysznicem polej swoje włosy esencją i poczekaj, aż dobrze naciągną kolor. Esencja jest zbyt wodnista i szybko spływa z włosów, dlatego po odczekaniu kilku minut możesz je nią polać ponownie. Dobrym sposobem jest również wlanie esencji do miski i zanurzenie w niej głowy. Po zabiegu umyj włosy i nałóż odżywkę. Czynność powtarzaj raz w miesiącu.

2
orzechy włoskie
Orzechy włoskie

Możesz również naturalnie przyciemnić włosy orzechami. Rozłup kilka orzechów włoskich i wrzuć je do wrzącej wody (całość - skorupki, łupki i miąższ) i gotuj przez 15-25 minut. Poproś kogoś, aby polewał ci tym wywarem włosy (ostrożnie, ponieważ orzech bardzo farbuje - najlepiej jest to robić w rękawiczkach). Po około 30 minutach, jak włosy będą już suche, możesz je opłukać.

3
szałwia
Szałwia (również naturalne przyciemni włosy siwe)

Pół szklanki suszonej szałwii wrzuć do gotującej się wody. Wyłącz gaz i odstaw na 7-8h. Odcedź napar i polej nim włosy. Pozostaw go na włosach do ich wyschnięcia (możesz w tym czasie zażywać kąpieli). Powtarzaj czynność, aż do uzyskania odpowiedniego koloru. Jeśli chcesz, aby kolor się trzymał, stosuj szałwię na włosy raz w miesiącu.

4
ocet
Ocet i sos sojowy

Przyciemnić włosy możesz również octem i sosem sojowym. Pomimo że ocet nie ma przyjemnego zapachu, z łatwością wykona swoje zadanie przyciemnienia włosów. Zmieszaj ze sobą pół szklanki octu z pół szklanki sosu sojowego i polej tym włosy po wcześniejszym ich umyciu (nie nakładaj wcześniej odżywki).

?

Wskazówki
* Do przyciemnienia włosów możesz również użyć henny (jest całkowicie naturalna).

Strona 1 z 5

Powiązane porady

naturalnie rozjaśnianie włosów
zapobieganie siwieniu
Naturalne farbowanie włosów

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

GBB
30.06.2016
ja polecam bibułę
basa
29.06.2016
Z kawą nic nie wyszło mam ciemno brązowe włosy i ani trochę się nie przyciemniły tylko strasznie śmierdziały
kasia
29.06.2016
To wszystko co pisze na tej stronie to nieprawda kawą nie da się farbować włosów a cytryną też bo prowadzi to do zniszczenia włosów
aga
02.05.2016
mam naturalny średni blond, czy któryś ze sposobów przyciemni mi włosy na jasny brąz?
babcia
11.03.2015
Do przyciemniania włosów b.dobry jest wywar z łupin orzecha włoskiego, ale nie ten ze skorupek orzecha, a z zielono-brunatniejących łupin, w których znajduje się orzech w skorupce. Łupiny te bardzo brudzą ręce /dobrze wiedzą o tym ci, którzy mają w ogrodzie własne orzechy i muszą przy zbiorach orzechów oczyścić je z tej łupiny, podobnej do kolczastej łupiny kasztana/. Myślę, że do przyciemniania włosów to ta łupina, a nie skorupka, najbardziej się nadaje.
loge
25.08.2013
Próbowałam sposobu z herbatą , po 2 tygodniach jakiś efekt był . W jednym miejscu ciemniejsze w drugim jaśniejsze. Kolor trzymał się przez jakieś 3 dni odkąd przestałam stosować płukanki z herbaty :)
♦♥wiki♥♦
01.07.2013
Z kawy trzeba robić często i długo moczyć ale dobre z jasnego blond przeszło mi w złoty blond
ela
25.02.2013
piszą żeby polać włosy herbatą albo kawą, może i przyciemnia ale to jest rodzaj farby z roślin i po takim zabiegu fryzjerzy nie bardzo są chęci do pracy z takimi włosami, ponieważ są ciężkie do jakichkolwiek farbowań itd
majkaku.95
25.01.2013
Ja tez zawsze bałam się negatywnego wpływu farby na włosy, ale ten sposób jest całkiem intrygujący i chętnie go wypróbuję.
Nimaraja
14.01.2013
bardzo fajne,już się nie boję że zniszczę moje włosy farbą