chomiczek

Co kupić chomikowi?

paulina.boguslawska - specjalista Tipy.pl
chomiczek
1 z 5
Chomiczki to małe, śliczne zwierzątka uwielbiane przez dzieci. Ich ras jest kilka, najpopularniejsze są chomiki syryjskie oraz dżungarskie. Chomiki żyją od ok. 2 do 3 lat. Jeżeli chcesz, żeby Twój nowy, futrzasty przyjaciel wytrwał z tobą jak najdłużej, dbaj o niego jak możesz najbardziej. Bardzo istotne jest to, jak urządzisz klatkę i jakie gadżety dla niego wybierzesz.
1
chomik w kołowrotku
Żeby urządzić klatkę potrzebne są następujące rzeczy: kołowrotek, miseczka na pokarm, poidełko na wodę (nigdy nie wlewaj tam soku!). Potrzebne będą także specjalne trociny stanowiące wyściółkę klatki. Jest też specjalny piasek dla chomików i szynszyli, który niweluje nieprzyjemne zapachy. Są to podstawowe akcesoria dla chomika.
2
Twój chomiczek na pewno ucieszy się też z kuli do biegania, którą można kupić w różnych kolorach w niektórych sklepach zoologicznych. Najlepiej wsadzić futrzaczka do tej kuli wieczorem, kiedy to staje się on aktywny, bo jak wiadomo, chomiki to zwierzęta nocne.
3
Twój chomik może chodzić z tobą na spacery! Są specjalne smycze dla chomiczków. Możesz zapytać w sklepie zoologicznym, powinna kosztować ona ok. 35,00 zł.
4
pudełko na chomika
Jeśli wybierasz się ze swoim chomikiem na wyjazd, niezbędny okaże się kontenerek do jego przenoszenia. Wystarczy wyścielić go wiórkami (najlepiej tymi, które już zna, czyli pochodzącymi z jego klatki).
!

Uwaga!
*Pamiętaj że chomiczek też się złości i może ugryźć.
*Chomiczek to nie zabawka.
*Zawsze pilnuj swojego pupilka.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

karmienie chomika
chomik
chomik człowiek,opieka

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Bzdury
30.12.2015
Co za bzdury kule dla chomików, smycze... w kuli chomik się boi jest narażony na niebezpieczeństwo, to jest zabawne ale tylko dla was a nikt nie myśli jak czuje się chomik? Na smyczy....? a co t balonik.... i że co na miasto na spacerek jak z yorkiem:) lepiej poczytajcie coś na stronach typowo poświęconym chomikom zanim skorzystacie z tych "rad". A do redakcji: zanim napiszecie taki kolejny bzdurny artykuł także zapraszam do zgłębienia tematu
Niepolecam
09.11.2015
NIE CZYTAĆ TYCH PORAD!!!!!!! SMYCZ DLA CHOMIKA? HAHAHAHA ŻEBY AUTOROWI ZAKŁADANO SMYCZ!