13 sposobów na które niszczysz swój organizm jedząc zbyt dużo białka

13 sposobów, na które niszczysz swój organizm jedząc zbyt dużo białka
oskarr - specjalista Tipy.pl

Białka odgrywają kluczową rolę we wszystkich procesach wzrostu ciała od rozwoju komórkowych organelli aż po regeneracje wątroby. Pomimo ich kluczowej roli we wszystkich istotnych procesach życiowych, bardzo ważna jest czujność w ich konsumpcji. Ilość spożywanego białka powinna być zależna od wieku, masy ciała i poziomu aktywności fizycznej. Generalnie uznaje się, by nie dostarczać organizmowi białka w ilościach większych niż 30% zalecanego dziennego spożycia. Podane poniżej sposoby pokazują, w jaki sposób spożycie białka jest szkodliwe dla zdrowia i jak jego jedzenie może zaszkodzić twojemu organizmowi.
1
Rozwija ketozy
Powoduje stan ketozy

Stała dieta wysokobiałkowa sprawia, że twoje ciało może wejść w stan ketozy. W tym stanie twój organizm jest zmuszony do wytwarzania substancji zwanych ketonami. Ketony są znane z wygłuszania zdrowego apetytu. Są one również odpowiedzialne za wywołanie nudności. Ponadto sprawiają, że zaczyna nam nieprzyjemnie pachnieć z ust.
2
Objawy choroby Alzheimera
Objawy choroby Alzheimera

Jeśli nadmiar białka nie zostanie usunięty z organizmu, może powodować gromadzenie płytek beta amyloidu w mózgu. Tworzą one siatkę włókienek wewnątrz mózgu i są przeszkodą w transmisji neurotycznej.

Szkody spowodowane przez takie działanie są w większości nieodwracalne. Pacjenci zgłaszają się z różnymi problemami: z pamięcią, językowymi i orientacyjnymi. Kiedy ten stan się pogarsza, prowadzi on do klinicznej demencji.
3
Zwiększa choroby prionowe
Zwiększa choroby prionowe

Prion protein to cząsteczka, która dostaje się do organizmu ludzkiego przez spożywanie produktów mięsnych. Jeśli ich rozwój jest zakłócony może to prowadzić do śmiertelnych chorób, takich jak gąbczastej encefalopatii bydła lub choroby szalonych krów.

To całkowicie niszczy wszystkie normalne funkcje fizjologiczne organizmu. Najbardziej niefortunne jest to, że te niekorzystne zmiany są nieodwracalne.
4
Rozwija artretyzm
Rozwija artretyzm

Podstawowym budulcem wszystkich białek jest azot. Gdy duża ilość białka jest spożywana, twój krwiobieg jest przesiąknięty przytłaczającą ilością azotu. Zmusza to nerki do nadmiernego obciążenia przez wytwarzanie dużych ilości kwasu moczowego.

Kwas ten gromadzi się w całych stawach, szczególnie w dużym palcu. Jest to bardzo bolesny stan, który ogranicza ruchy w stawach. Ludzie z artretyzmem są pozostawieni bez innych opcji niż siedzący tryb życia.
5
Wspomaga przyrost masy ciała
Powoduje przyrost masy ciała

Ogólnie rzecz biorąc, pokarmy, które są bogate w białka, są również obciążone dużą ilością tłuszczy. Jeden gram tłuszczu dostarcza 9 kcal. Oznacza to, że zużywają ogromne ilości kalorii w jednym posiłku. W połączeniu z siedzącym trybem życia, będzie to prowadzić do szybkiego wzrostu masy ciała. Co więcej, ten przyrost wagi będzie stanowić podstawę do wielu patologii w organizmie.
6
Wyczerpuje nerki
Wyczerpuje nerki

Wszystkie białka, które można konsumować są przetwarzane w azot. Azot jest wykorzystywany jako energia w różnych procesach fizjologicznych. Jeśli rezerwy azotu przekraczają potrzeby organizmu, jest on wydalany wraz z moczem.

Stały przepływ ogromnej ilości azotu wewnątrz nefronów znosi je w dół, powodując różne choroby kłębuszków nerkowych. Choroby te zmieniają funkcję krwi natychmiast zakłócając normalną fizjologię całego organizmu.
7
Brak błonnika
Brak błonnika

Wysokobiałkowe produkty spożywcze zawierają mało błonnika lub nie zawierają go wcale. Nieważne czy to mięso, nabiał, czy nawet orzechy ich zawartość błonnika jest minimalna.

Niektóre warzywa bogate w białka, takie jak imbir i pomidory nie zawierają takiej ilości błonnika, jaka jest potrzebna, aby utrzymać jelita w dobrym stanie. Jeśli to, co jesz nie ma wystarczającego poziomu błonnika, może wywołać problemy trawienne. To prowadzi do przewlekłych zaparć.
8
Rozwija raka
Rozwija raka

Analiza krwi u osób przyzwyczajonych do spożywania dużych ilości białka wykazała wzrost insulinowych czynników wzrostu (IGF-1), które jak wiadomo, przyczyniają się do raka. Jeśli ciało jest już dotknięte chorobami fałdowania białek, białko p53 staje się aktywne.

To jest najważniejsza proteina w mechanizmie odpornościowym człowieka w walce z rakiem. W przypadku jej aktywacji, zwiększa się zagrożenie różnymi guzami i nowotworami, zwłaszcza rakiem płuc.
9
Podnosi poziom cholesterolu
Podnosi poziom cholesterolu

Gdy jesteś stale na diecie wysokobiałkowej, zwiększasz tym swoje szansę na różne choroby sercowo-naczyniowe. Twój poziom LDL we krwi, HDL i VLDL podnoszą się .

To prowadzi do przyczepiana się ich w przestrzeni wewnętrznej tętnic i żył w całym organizmie, co powoduje ich zwężenie. Ludzie, którzy zaczęli stosować dietę Atkinsa wykazują zmniejszenie złego cholesterolu we krwi.
10
Przyczyny osteoporozy
Przyczyny osteoporozy

Podczas gdy stosujesz wysokobiałkową dietę, organizm ma tendencję do postępowania z wapniem inaczej niż normalnie. Albo stara się wypłukać dodatkową ilośc wapnia poprzez częste oddawanie moczu, powodując tym zmniejszenie gęstości kości, osteoporozę i osteomalację.

Alternatywnie, twoje ciało może spróbować zachować dodatkową ilość wapnia w komorze nerczycowej w postaci kryształków, co prowadzi do tworzenia się kamieni nerkowych.
11
Brak podstawowych witamin
Brak podstawowych witamin

Podczas spożywania diety wysokobiałkowej, możesz przegapić niedobór niezbędnych witamin, których organizm potrzebuje, aby sprawnie funkcjonować. Braki te będą powodować rozmaite choroby. Niedokrwistość, szkorbut, astma, zaburzenia czucia i ślepota to tylko niektóre z chorób spowodowanych niedoborem witamin.
12
Osłabia narządy wewnętrzne
Osłabia narządy wewnętrzne

Twój organizm potrzebuje stałego źródła węglowodanów do tworzenia energii. Ale kiedy połączysz je z ciągłą dietą wysokobiałkową, twój organizm nie ma innej możliwości niż przetwarzać proteiny na potrzebną energię. Niestety spalanie białek prowadzi do wytwarzania ketonów. One mogą uszkodzić wątrobę. Ponadto, są w stanie wywołać w organizmie stan śpiączki cukrzycowej.
13
Umiar jest kluczem
Umiar przede wszystkim

W świetle wyżej wymienionych czynników, jest jasne, że nie powinieneś wybierać białka jako główny zasób żywności. Im masz bardziej różnorodną dietę, tym większe szanse na to by twoje ciało było zdrowe. Spróbuj włączyć w swoje posiłki świeże owoce i warzywa. Korzystanie z produktów mlecznych jest również wskazane. Zdrowie można osiągnąć jedynie poprzez dobrze zbilansowaną dietę.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie