przydatne zastosowania cytryny

15 przydatnych zastosowań cytryny, o których jeszcze nie słyszałaś

Dd - specjalista Tipy.pl
przydatne zastosowania cytryny
1 z 16
Cytryny to cudowne owoce. Kwaśne, soczyste i pełne witamin, sprawdzają się w kuchni, pomagają przy przeziębieniach, a nawet przy sprzątaniu. Cytryny maja niezwykle wiele zastosowań. Jeżeli chcesz je poznać, to przedstawiamy listę 15 najbardziej nietypowych, ale niezwykle przydatnych zastosowań cytryny.
1
przydatne zastosowania cytryny - krok 1
Świeczki cytrynowo- lawendowe

Jeżeli jesteś miłośnikiem świec, to na pewno zachwyci cię połączenie cytryny i lawendy. Wykonanie jest bajecznie proste. Potrzebujesz wyłącznie wosku, suszonej lawendy, cytryny, knotka do świec i mikrofalówki. Zapach takiej świecy jest niesamowity.
2
przydatne zastosowania cytryny - krok 2
Naturalny odświeżacz powietrza

Świeży, dodający energii  zapach cytrusów, unoszący się u ciebie w domu, będzie łatwiejszy do osiągnięcia niż myślisz. Nie musisz kupować sztucznych odświeżaczy powietrza, które nie dosyć, że nie są tanie, to mają niewiele wspólnego z zapachem prawdziwej cytryny. Do zrobienia naturalnego odświeżacza powietrza potrzebujesz jedynie pustego słoika, kilka plasterków cytryny, kilka gałązek rozmarynu i kilka kropli olejku waniliowego. Ciesz się pięknym i naturalnym zapachem.
3
przydatne zastosowania cytryny - krok 3
Nawilżane ściereczki

Cytryna jest idealnym, naturalnym środkiem do sprzątania. Zrób nawilżane ściereczki które będą idealne do ścierania kurzu, a dodatkowo nadadzą świeży cytrynowy zapach i połysk twoim meblom. Przechowuj je w szczelnie zamkniętym pojemniku, aby nie straciły aromatu.

Wykonanie jest niezwykle proste. Potrzebujesz: 2 szklanki wody, 2 szklanki octu, oliwę z oliwek, 2 stare szmatki (wyprane i wysuszone), skórkę z 3 cytryny pokrojoną w plasterki, szczelnie zamykany pojemnik, opcjonalnie gałązkę rozmarynu. Wymieszaj wodę i ocet, w roztworze umieść ściereczki, a następnie dodaj skórki z cytryny.
4
przydatne zastosowania cytryny - krok 4
Oryginalna wizytówka na miejsce

Jeżeli szukasz oryginalnego sposobu na przypisanie miejsc gościom na przyjęciu, to idealnym rozwiązaniem będzie stworzenie małych, uroczych łodzi z cytryny. Na papierowym maszcie umieć imię i gotowe. Każdy z pewnością znajdzie swoje miejsce. Dodatkowo cytrynę można wykorzystać do przystawki lub dania głównego.
5
przydatne zastosowania cytryny - krok 5
Ozdób wazon

Plasterki cytryny pływające w wazonie z kwiatami będą cudownym dopełnieniem dekoracji. Szczególnie pięknie komponować się będą ze słonecznikami. Możesz oczywiście użyć dowolnych kwiatów jakie lubisz.
6
przydatne zastosowania cytryny - krok 6
Bukiet z cytryny i lawendy

Jest to piękna dekoracja, która wszystkich zaskoczy. Potrzebujesz jedynie kilku cytryn, lawendy i pistoletu na gorący klej. Bukiet nie tylko jest piękny, ale równie spektakularnie pachnie.
7
przydatne zastosowania cytryny - krok 7
Miseczki ze skórki cytryny

Wydrążone skórki z cytryny będą idealnym rozwiązaniem na podanie deseru. Przekrój owoc na pół, wydrąż miąższ i napełnij ulubionymi lodami lub sorbetem, a następnie umieść w zamrażarce na kilka godzin. Gdy goście przyjdą deser będzie gotowy.
8
przydatne zastosowania cytryny - krok 8
Warzywa nie ściemnieją

Kalafior, ziemniaki czy jabłka szybko ciemnieją po pokrojeniu, przez co tracą apetyczny wygląd. Aby temu zapobiec, skrop je sokiem z cytryny, a dłużej zachowają świeżość i apetyczny wygląd.
9
przydatne zastosowania cytryny - krok 9
Pozbądź się zarazków z deski do krojenia

Po umyciu deski do krojenia, wcale nie pozbywasz się niebezpiecznych bakterii i drobnoustrojów, które potrafią wnikać naprawdę głęboko. Aby się ich pozbyć natrzyj deskę sokiem z cytryny, i umieść na minutę w kuchence mikrofalowej. Jest to szczególnie przydatna sztuczka w przypadku, gdy krojone było mięso lub ryby. Oprócz usunięcia zarazków, pozbędziesz się również nieprzyjemnego zapachu.
10
przydatne zastosowania cytryny - krok 10
Zapobiegaj brązowieniu guacamole

Świeże guacamole jest pyszne. Co jednak zrobić gdy musisz przygotować je wcześniej? Aby nie nabrało nieapetycznego, buro-brązowego koloru, dodaj odrobinę soku z cytryny i dokładnie wymieszaj. Guacamole pozostanie soczyście zielone, a do tego pyszne.
11
przydatne zastosowania cytryny - krok 11
Przywróć zwiędniętej sałacie świeżość

Jest to genialny i prosty trik kulinarny. Dodaj sok wyciśnięty z jednej cytryny do średniej wielkości miski z wodą. Do miski włóż zwiędniętą sałatę, a następnie całość umieść w lodówce na około godzinę. Po tym czasie sałata będzie na nowo świeża i chrupiąca.
12
przydatne zastosowania cytryny - krok 12
Pozbądź się nieprzyjemnego zapachu z rąk

Jeżeli kroiłeś cebulę lub czosnek, to z pewnością twoje ręce nie pachną zbyt dobrze. Co gorsza zapach pozostaje na dłoniach nawet przez kilka godzin i ciężko jest się go pozbyć. Ale gdzie nic nie pomaga, tam niezawodna jest cytryna. Pocieraj dłonie plasterkiem cytryny przez kilka minut, a następnie umyj ciepłą wodą z mydłem. Po przykrych zapachach nie będzie śladu.
13
przydatne zastosowania cytryny - krok 13
Wyczyść tarkę

Mycie tarka nie jest przyjemnym, ani prostym zadaniem. Często kończy się uszkodzonym palcem. Aby temu zapobiec użyj cytryny, która świetnie poradzi sobie nawet z tłustymi zanieczyszczeniami. Zetrzyj połówkę tego owocu, a następnie opłucz tarkę ciepłą wodą. Po zabrudzeniach nie będzie śladu, a twoje palce i gąbka pozostaną w nienaruszonym stanie.
14
przydatne zastosowania cytryny - krok 14
Cytrynowo - miętowe kostki lodu

Nie ma nic lepszego na upalne dni jak woda z cytryną i miętą, schłodzona kostkami lodu. Ale zwykłe kostki lodu można przekształcić dodając do nich plasterek cytryny i listek mięty. Będą genialnie prezentowały się zarówno w dzbanku z wodą jak i w drinkach. Oczywiście oprócz cytryny możesz dodać inne owoce.
15
przydatne zastosowania cytryny - krok 15
Piecz rybę na plasterkach cytryny

Jeżeli jesteś miłośnikiem ryb pieczonych na grillu czy w piekarniku, to z pewnością wiesz, że lubią one przywierać do powierzchni przez co tracą swoją strukturę, a grill jest trudny do wyczyszczenia. Możesz temu zapobiec, kładąc rybę na plasterkach cytryny. Zachowa ona nienaruszoną strukturę, a także nabierze subtelnego smaku.
Strona 1 z 16

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane