naturalne odświeżacze powietrza

10 naturalnych sposobów na świeży zapach w domu

Dd - specjalista Tipy.pl
naturalne odświeżacze powietrza
1 z 11
Jeżeli twój dom nie pachnie najlepiej, nie musisz wydawać fortuny na odświeżacze powietrza. Możesz zrobić je samodzielnie, z naturalnych składników. Zaskoczy cię jak piękny zapach możesz uzyskać i to niskim kosztem.
1
sposoby na świeży zapach w domu - krok 1
Świeczka w skórce pomarańczy

Świeczki nadają pomieszczeniom nie tylko cudowny nastrój, ale również aromat. Po co jednak kupować kolejną świeczkę, skoro można zrobić ją samodzielnie. Genialnym pomysłem będzie zrobienie świeczki w łupce po pomarańczy. Będzie pięknie pachniała i nie kosztuje dużo.
2
Pęczki ziół

Zioła są nie tylko zdrowe, ale pięknie pachną. Użyj ich więc do odświeżenia powietrza. Złóż pęczek ziół zwiąż sznurkiem i pozostaw, aby subtelny aromat mógł wypełnić całe pomieszczenie. Możesz dowolnie dobierać i mieszać zioła, w zależności od tego, jaki zapach chcesz uzyskać.
3
Kawowa świeczka

Zapach kawy pobudza, dodaje energii, a jednocześnie potrafi zneutralizować nieprzyjemne zapachy. Aby zrobić kawową świeczkę wystarczy ozdobna miska, trochę kawy w ziarnach i mała świeczka. Dzięki temu, że kawa znajduje się obok świecy, a nie jest wtopiona w wosk, będzie uwalniać swój aromat przez cały czas.
4
Cytrynowo - lawendowe świeczki

Kolejna świeczka która napełni dom cudownym aromatem. Do jej wykonania potrzebujesz jedynie wosk, skórkę z połowy cytryny, knotek do świecy i suszoną lawendę. Połączenie zapachowe jest niezwykłe, a świeczka nie będzie kosztowała cię dużo pracy ani pieniędzy.
5
Potpourri

Potpourri to mieszanka suszonych ziół, przypraw i owoców. Jest to stary, ale bardzo skuteczny sposób na fenomenalny zapach w domu, który dodatkowo możesz wykonać samodzielnie. Zbierz ulubione zioła, przyprawy i stwórz swoją własną kompozycję zapachową. Potpourri jest również dobrym pomysłem na własnoręcznie wykonany prezent.
6
Zapachowy słoik

Naturalny odświeżacz powietrza zrobisz ze zwykłego słoika. Napełnij go cytrusami, ziołami i przyprawami, stwórz swoją kompozycje, która będzie zachwycać cię niesamowitym zapachem przez długie tygodnie.
7
Szyszki zapachowe

Pachnące szyszki to nie tylko aromatyczny ale i piękny  element dekoracji. Ich zapach przywodzi na myśl Boże Narodzenie, jednak możesz ich używać przez cały rok. Pamiętaj jednak aby zacząć produkcję odpowiednio wcześnie, aby szyszki mogły nabrać aromatu. Zebrane szyszki umieść w piekarniku nagrzanym do 100 stopni i pozwól im spokojnie schnąć przez godzinę. Proces ten pozwoli otworzyć łuski szyszek i pozbyć się bakterii i drobnoustrojów znajdujących się na powierzchni.

Po tym czasie wyjmij szyszki i pozostaw do ostygnięcia. Zimne szyszki umieść w szczelnie zamykanym woreczku, dodaj kilka kropli olejku eterycznego i spryskaj odrobiną wody. Zamknij woreczek i energicznie wstrząśnij, żeby szyszki równomiernie pokryły się płynem. Ponownie spryskaj szyszki odrobiną wody i wstrząśnij. Pozostaw woreczek na około 6 tygodni, dodając niewielką ilość wody i wstrząsając raz w tygodniu. W każdej chwili możesz dodać więcej olejku, jeżeli uznasz, że zapach jest zbyt słaby.
8
Żel zapachowy

Żelowe odświeżacze powietrza są niezwykle proste do przygotowania w domu. Wystarczy trochę wody, żelatyna, olejki zapachowe, odrobina soli, Opcjonalnie można dodać również barwniki, aby żel nabrał kolorowej barwy. W ten łatwy sposób, możesz zapewnić sobie niesamowity zapach w każdym pomieszczeniu.
9
Ekologiczny spray odświeżający powietrze

Spraye odświeżające możesz dostać w każdym sklepie, czy wiesz jednak, że możesz je również zrobić w domu? Potrzebujesz jedynie kilku składników i butelki z rozpylaczem. Taki ekologiczny spray jest pozbawiony wszelkich toksycznych substancji, w związku z czym jest bezpieczny dla dzieci i osób z astmą lub alergią.

2 łyżki octu, 2 łyżki wódki (wódka pomaga rozpuszczać olejki eteryczne, dzięki czemu będą równomiernie rozproszone w całej objętości odświeżacza), około 30 kropli olejku aromatycznego wymieszaj w butelce, dopełnij wodą i gotowe. Olejki możesz dowolnie dobierać tworząc odpowiadające ci kompozycje (jeden lub kilka zapachów).
10
Pałeczki zapachowe

Kolejny przykład odświeżacza który znajdziesz na sklepowych pułkach, jednak równie dobrze możesz przygotować go w domu. Wygląda świetnie, pachnie cudownie i jest zrobiony wyłącznie z naturalnych składników. ⅓ szklanki wody wymieszaj z 2 łyżkami wódki lub alkoholu izopropylowego i 20 kroplami ulubionego olejku zapachowego. Mieszaninę przelej do ozdobnej butelki, umieść w niej patyczki bambusowe i gotowe.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kati
21.09.2018
ja znalazłam woreczki zapachowe, które pachną nietypowo, bardzo długo no i mają ładny wygląd!:)