triki kuchenne - osłonka na mikser

14 kuchennych trików przydatnych podczas pieczenia ciast

Dd - specjalista Tipy.pl
triki kuchenne - osłonka na mikser
1 z 15
Jeżeli pieczenie to twoja pasja to z pewnością szukasz sposobu aby ułatwić sobie pracę. Istnieje wiele przydatnych sztuczek, które pomogą ci stać się mistrzem pieczenia ciast i ciasteczek. Przedstawiamy listę 14 najlepszych i niezawodnych trików, które z łatwością wykorzystasz w trakcie pieczenia.
1
triki kuchenne ułatwiające pieczenie - krok 1
Upiecz tartę bez foremki

Jeżeli chcesz upiec tatrę, ale nie masz odpowiedniej foremki, to wykorzystaj tą formę którą posiadasz, zmniejszając ją za pomocą folii aluminiowej. W ten sposób możesz stworzyć dowolny rozmiar formy.
2
Upiecz banany

Jeżeli potrzebujesz miękkich, mocno dojrzałych bananów to upiecz je w piekarniku nagrzanym do 150 stopni przez około 40 minut. Takie banany idealnie nadadzą się do pieczenia cista bananowego lub do zrobienia masy z bananami.
3
Lukier z pianki

Jeżeli chcesz zrobić oryginalny i prosty lukier na swoje babeczki, wystarczy, że na 5 minut przed końcem pieczenia dodasz dużą piankę na szczyt babeczki. Pod wpływem temperatury rozpuści się i stworzy pyszny, piankowy lukier.
4
Bita śmietana w słoiku

Chcesz zrobić pyszną, puszystą bitą śmietanę, ale akurat nie masz dostępu do miksera, to niczym się nie przejmuj. Wlej śmietankę (najlepiej 36%) do słoika, zakręć i wstrząsaj energicznie przez kilka minut. Co jakiś czas sprawdzaj konsystencję, aby w słoiku nie powstało masło zamiast bitej śmietany.
5
Połóż kromkę chleba na stygnącym cieście

Po wyjęciu ciasta z piekarnika połóż na nim kromkę chleba. Wchłonie ona wilgoć, a ciasto będzie pulchne i delikatne. Kromkę pozostaw do całkowitego wystygnięcia deseru.
6
Aby ciasto równo wyrosło

Żeby ciasto równo wyrosło i nie powstawały pęcherzyki powietrza upuść foremkę z niewielkiej wysokości. Pozbędziesz się w ten sposób nadmiaru pęcherzyków powietrza. Ciasto będzie miało również równą strukturę.
7
Piecz babeczki w foremkach

Babeczki piecz w aluminiowych foremkach, jednak gdy nie masz do nich dostępu, kup papierowe foremki i umieść je w pokrywkach do słoików, lub metalowych obręczach. W ten sposób uzyskasz babeczki bez specjalnych foremek.
8
Pergamin zamiast papilotek

Oryginalne papierowe foremki na babeczki możesz kupić w niemal każdym sklepie. Kiedy jednaj zabraknie ich w trakcie pieczenia, możesz użyć zwykłego pergaminu. Utnij małe kawałki złóż je w ten sposób, aby pasowały do foremki i gotowe.
9
Zrób napis na cieście

Chcesz przygotować specjalny tort z napisem? Nic prostszego. Weź zwykłą wykałaczkę i delikatnie ją wbijając, rozplanuj napis. Następnie weź kolorową masę, rękaw cukierniczy z precyzyjną końcówką i w miejscach kropek zrób niewielkie punkciki z masy. Całość utworzy napis i gotowe.
10
Osłonka z papierowego talerzyka

Nie musisz się już martwić, że w trakcie ubijania ciasta lub masy mikserem ubrudzisz całą kuchnię. Weź papierowy talerzyk, wytnij na środku otwór i załóż go na łopatki miksera. W trakcie ubijania wszystkie rozchlapujące się krople ciasta zatrzymają się na osłonce i nie ubrudzą kuchni.
11
Użyj łyżki do lodów jako miarki

Twoje babeczki będą jednakowej wielkości, jeżeli do ich rozlania do foremek użyjesz jednakowej miarki. Może nią być na przykład łyżka do lodów. Spryskaj ją wcześniej odrobiną wody lub natrzyj oliwą z oliwek (lub olejem), aby ciasto nie zatrzymywało się na ściankach.
12
Kolorowy cukier dekoracyjny

Żeby zrobić kolorowy cukier do dekoracji ciast i deserów wystarczy zwykły, biały cukier, odrobina barwnika spożywczego i torebka strunowa. Wsyp cukier do torebki, dodaj odrobinę barwnika spożywczego (jeżeli używasz barwnika w proszku dodaj również niewielką ilość wody, wystarczy kilka kropli). Wstrząsaj energicznie torebką, aby barwnik równomiernie rozprzestrzenił się w cukrze. Posypka jest gotowa.
13
Brzegi ciasta będą równe

Jeżeli zawiążesz wilgotną ścierkę dookoła foremki, to brzegi ciasta nie będą odchodzić i będą równe. Ponadto ciasto łatwiej będzie wyciągnąć z formy do pieczenia. Ten prosty trik znacznie ułatwi ci życie.
14
Plastikowa torebka zamiast rękawa cukierniczego

Zamiast kupować oryginalny rękaw cukierniczy, możesz wykorzystać zwykłą plastikową torebkę. Nałóż do niej masę, odetnij róg i gotowe. Możesz dzięki temu tworzyć dowolne wzory, napisy i ozdoby.
Strona 1 z 15

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane