domowe sposoby na jędrną skórę

10 domowych sposobów na ujędrnienie skóry twarzy

Dd - specjalista Tipy.pl
domowe sposoby na jędrną skórę
1 z 11
Z wiekiem nasza skóra traci jędrność i staje się zwiotczała. Może to znacznie obniżyć naszą samoocenę, a nawet doprowadzić do stanów depresyjnych. Niestety czasu nie da się zatrzymać, nasza skóra w końcu podda się jego nieuniknionemu działaniu. Możemy jednak ujędrniać skórę, dzięki czemu zachowa ona młodzieńczy wygląd i blask. Istnieją specjalne zabiegi kosmetyczne  lub operacje plastyczne, które mogą w tym pomóc. Tego typu interwencje w wygląd są nie tylko bardzo drogie, ale również mogą skończyć się niebezpiecznie. Jeżeli trafimy do nieodpowiedniego lekarza, to bardziej zaszkodzi niż pomoże. Po co więc narażać się na niebezpieczeństwo, skoro można wypróbować kilka naturalnych sposobów liftingujących skórę, z których możesz skorzystać w domowym zaciszu.
1
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 1
Białka kurze

Kurze białka są idealnym produktem do ujędrniania skóry. Dzieje się tak ponieważ mają właściwości silnie ściągające. Szczególnie pozytywne właściwości białka możemy odczuć na skórze. Hydrolipidy, które są składnikiem kurzych białek mogą wnikać nawet do głębokich warstw skóry.  

Jak zrobić sobie lifting białkiem? Wystarczy, że ubijesz białko na sztywną pianę, a następnie będziesz wcierać ją w zwiotczałą skórę. Taką maseczkę pozostaw na 15 - 20 minut, po czym zmyj twarz ciepłą wodą. Od razu poczujesz delikatne ściągnięcie, a po dwóch tygodniach zauważysz poprawę stanu skóry.

Pamiętaj jednak, że kurze jajka mogą być siedliskiem niebezpiecznej bakterii - Salmonelli. Aby uniknąć zakażenia, przed rozbiciem sparz jajka gorącą wodą. Białka możesz również używać do poprawy kondycji włosów. Maseczka doda blasku i sprawi, że włosy będą zdrowsze i elastyczne.
2
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 2
Cytryna

Kolagen jest naturalnym białkiem, które produkuje twój organizm. Odpowiada za utrzymanie jędrności skóry, a także umożliwia prawidłowe funkcjonowanie stawów. Aby poprawić stan zwiotczałej skóry, możesz użyć specjalnych preparatów na bazie tego właśnie białka. Istnieje również możliwość skorzystania z serii zastrzyków kolagenowych, które mają zbawienny wpływ dla skóry, jednak dla portfela już nie koniecznie.

Aby stymulować naturalną produkcję kolagenu, dostarczaj swojemu organizmowi duże dawki witaminy C, która jest zawarta w cytrusach, a zwłaszcza w cytrynie. Wyciśnij sok z cytryny i wmasuj w oczyszczoną skórę twarzy. Pozostaw na około 10 minut i spłucz. Dla dobrych rezultatów wcieraj sok 3 razy dziennie. Pomoże to w krótkim czasie ujędrnić skórę i pozbyć się drobnych zmarszczek.
3
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 3
Aloes

Miąższ z liści aloesu jest pierwszą rzeczą po którą sięga większość ludzi po oparzeniu słonecznym. Nie tylko łagodzi ból, ale również pomaga w regeneracji skóry. Dlaczego by więc nie używać go w codziennej pielęgnacji. Szczególne działanie upiększające aloesu polega na nawilżaniu skóry lepiej niż jakikolwiek inny produkt. Dodatkowo chłodzący efekt sprawia, że twoja skóra czuje się świeżo i promiennie, bez względu na to ile masz lat.

Rozgnieciony miąższ z liści aloesu nałóż na twarz i pozostaw na około 15 minut. Po tym czasie spłucz ciepłą wodą. Dla lepszego efektu możesz dodać łyżkę miodu. Maseczkę stosuj tak często jak chcesz, na pewno nie zaszkodzi.
4
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 4
Ogórek

Ogórki są wykorzystywane nie tylko w kuchni ale i kosmetyce. Ich działanie można poczuć w każdym SPA. Szczególnie ważne jest jego działanie nawilżające. Nakładając maseczkę na twarz, połóż dwa plasterki ogórka na oczy. Spowoduje to ujędrnienie skóry i zniweluje cienie pod oczami.

Dla lepszych efektów umieść ogórka w blenderze i zmiksuj na gładki sok. Nacieraj nim skórę i pozostawiaj do całkowitego wyschnięcia. Zmyj skórę ciepłą wodą i gotowe.
5
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 5
Masaż z oliwy z oliwek

Tego typu masażu nie znajdziesz w ofercie żadnej kosmetyczki ani spa. Możesz zrobić go samodzielnie lub poprosić partnera. Oliwa z oliwek jest najlepszym olejkiem do stosowania na skórę. Posiada wiele witamin i antyoksydantów, które nawilżą skórę i pozostawią ją gładszą niż kiedykolwiek. Jedne z najlepszych właściwości dla skóry mają witaminy A i E, które znajdziesz właśnie w oliwie z oliwek.  

Wylej odrobinę oliwy z oliwek na dłonie (oczywiście użyj oliwy z pierwszego tłoczenia) i delikatnie ogrzej. Następnie masuj skórę przez około 10 minut. Zabieg najlepiej wykonywać przed snem. Pozwoli to oliwie działać w ciągu nocy (rano skóra będzie gładka i nawilżona), a dodatkowo odpręży cię i ułatwi zasypianie.
6
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 6
Miód

Miód jest doskonałym źródłem antyoksydantów, dzięki temu pomaga w ujędrnianiu skóry i może odmłodzić twój wygląd o kilka lat. Aby nadać cerze promienny blask, taki sam jak zaraz po urlopie, nie musisz się w nim kąpać.

Wystarczy dwie łyżki tego cudownego specyfiku, kilka kropli oliwy z oliwek i sok z połowy cytryny. Wszystko razem wymieszaj aż uzyskasz gładką masę. Wcieraj serum na oczyszczoną skórę, pozostaw do wyschnięcia, a następnie spłucz ciepłą wodą. Dla lepszych efektów stosuj specyfik dwa razy dziennie. Oprócz cudownego działania na skórę, mikstura ma piękny zapach, który działa odprężająco.
7
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 7
Woda różana

Woda różana nie tylko działa ujędrniająco, ale może być stosowana jako tonik na przebarwienia i wypryski. Jeżeli jednym kosmetykiem możemy załatwić oba problemy, to czego chcieć więcej?

Stosuj wodę różaną jako tonik, przemywając skórę przed snem. Zwęzi pory, oczyści i ujędrni skórę i zniweluje oznaki starzenia. Wody różanej możesz także używać do tworzenia mieszanek lub rozcieńczania innych kosmetyków.

Dobrym przykładem będzie wymieszanie w misce szklanki wody różanej, łyżki soku z cytryny i mleczka orzechowego. Dodaj kilka kropli olejku migdałowego i gotowe. Mieszankę nanieś na skórę i  pozostaw na około 15 minut, po czym zmyj. Zabieg powtarzaj 3-4 razy w tygodniu.
8
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 8
Cynamon

Cynamon jest kolejnym przykładem stymulatora produkcji kolagenu. Aby poznać jego genialne działanie, weź łyżkę mielonego cynamonu, łyżkę kurkumy i odrobinę oliwy z oliwek. Wymieszaj na gładką masę i nałóż na twarz. Po pięciu minutach zmyj maseczkę letnią wodą. Proces powtarzaj dwa razy w tygodniu. Już po kilku zastosowaniach zauważysz, że skóra jest bardziej napięta, nawilżona i nabrała młodzieńczego blasku. Dodatkowo cudowny zapach cynamonu i kurkumy ukoi twoje zmysły i zrelaksuje cię. Poczuj się w swojej łazience jak w luksusowym SPA.
9
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 9
Glinka

Glinka jest dziś dobrze znanym kosmetykiem, który działa oczyszczająco i ściągająco. Możesz kupić gotowe maseczki z glinką lub stworzyć własny kosmetyk. Surową glinkę znajdziesz w dobrych sklepach z produktami ekologicznymi i naturalnymi.

Dostępna jest sproszkowana wersja, którą należy połączyć z odrobiną letniej wody i wymieszać na gładką masę. Dla lepszego efektu zamiast zwykłej wody, użyj wody różanej. Możesz dodać również miód lub cynamon łącząc właściwości dla lepszego efektu. Maseczkę pozostaw na skórze do całkowitego wyschnięcia. Stosuj dwa lub trzy razy w tygodniu.
10
domowe sposoby na jędrną skórę - krok 10
Truskawki

Truskawki to bez wątpienia jedne z najpyszniejszych owoców na świecie. Mało kto wie, że oprócz smaku mają do zaoferowania dużo więcej. Są bogate w przeciwutleniacze, dzięki czemu mają zbawienny wpływ na skórę. Większość z nas na pewno choć raz słyszała o dobroczynnych skutkach jedzenia truskawek. Mało kto wie jednak, że pozytywne efekty możemy odczuwać zarówno od środka jak i na zewnątrz. Przeciwutleniacze, witamina C i kwasy owocowe mogą pomóc przywrócić twojej skórze młodzieńczy wygląd.

Weź trzy owoce, rozgnieć je na gładką masę, a następnie dodaj dwie łyżki miodu. Maseczkę nałóż na oczyszczoną skórę i pozostaw na 5-6 minut. Po tym czasie zmyj całość letnią wodą. Zabieg możesz powtarzać codziennie, szczególnie w sezonie truskawkowym, kiedy ich cena jest najniższa.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Kasia
30.04.2020
Dla mnie nawilżenie twarzy to podstawa w codziennej pielęgnacji. Nie lubię nakladac milona rzeczy, dla tego po namowie specjalistów Sprawdza się w 100%, wyśmienicie pielegnuje twarz. Po paru aplikacjach widać wielką róznice, teraz akurat je
Kot
02.03.2020
Dzień dobry, czy maseczkę z jajka powinno się robić codziennie, czy tylko raz w tygodniu?
Gogolina
18.06.2019
U mnie najlepsze efekty dało osocze. Nie dość, że metoda bezpieczna, naturalna. To znalazłam przemiłą Panią Doktor. Ja jestem zachwycona efektami po tylko 3 zabiegach.
nonsenee
10.04.2019
Te sposoby są fajne, mnie jednak brakuje na nie czasu, dlatego wybrałam zabiegi, fajne działanie i zadowalające efekty.
Anka
08.04.2019
Wszystko piękne, ale w artykule pominięto dwie bardzo ważne kwestie. Soku z cytryny absolutnie nie wolno stosować w ciągu dnia, aby nie poparzyć skóry promieniami UV. Cynamon silnie podrażnia i wiele osób nie może go stosować .
Halina
07.02.2018
Ja polecam olejek z opuncji figowej. Bardzo fajnie nawilża skórę, dzięki czemu jest bardziej napięta. Szczególnie ważne przy skórze starszej!