sposoby na porost włosów

14 naturalnych sposobów na przyspieszenie wzrostu włosów

Dd - specjalista Tipy.pl
sposoby na porost włosów
1 z 15

Jeżeli chcesz mieć długie, gęste włosy, jednak masz wrażenie, że ich długość się nie zmienia, to zapewne szukasz sposobu aby temu zaradzić. Po pierwsze nie denerwuj się. Nie musisz korzystać z drogich przeszczepów włosów, które nie koniecznie muszą przynieść oczekiwany efekt, nie inwestuj również w perukę. Na początek spróbuj poszukać rozwiązania w dobrodziejstwach natury. To właśnie w naturalnych kosmetykach znajdziemy najwięcej odpowiedzi na problemy, z którymi nie możemy sobie poradzić. Oto lista 14 naturalnych sposobów na stymulację wzrostu włosów.

1
sposoby na porost włosów - krok 1

Sok z cebuli Nie jest to zbyt popularny sposób przyspieszający wzrost włosów, ale bez wątpienia skuteczny. Jego zła sława związana jest z nieprzyjemnym zapachem cebuli. Jeżeli jednak nie przeszkadza ci aromat lub twoja determinacja jest większa niż niechęć, wypróbuj cebulę, a nie pożałujesz. Sekretem działania tego specyfiku jest wysoka zawartość kolagenu, specyficznego białka, przyspieszającego wzrost włosów. Cebulę umieść w blenderze, zmiksuj na gładką masę i wcieraj w skórę głowy. Po około 15 minutach zmyj miksturę swoim szamponem. Zamiast blendera możesz również użyć sokowirówki. Uzyskasz czysty sok bez kawałków miąższu. Już po kilku zabiegach zauważysz działanie.

2
sposoby na porost włosów - krok 2

Ocet jabłkowy Kolejny produkt, który mimo swojej skuteczności, nie ma zbyt wielu fanów. Powodem znów jest zapach. Ocet jabłkowy idealnie oczyszcza włosy i skórę głowy z pozostałości kosmetyków i zanieczyszczeń. Wystarczy, że zmieszasz 1 część octu winnego z 9 częściami wody. Standardowo umyte włosy opłucz mieszanką. Wmasuj delikatnie w skórę głowy i spłucz. Kondycja skóry głowy i włosów znacznie się poprawi, co sprzyja szybszemu wzrostowi włosów.

3
sposoby na porost włosów - krok 3

Jajka Jajka są bogatym źródłem białka i substancji odżywczych, które są niezbędne, aby organizm był zdrowy i silny. Szczególnie pozytywny wpływ na włosy ma kurze białko. Oddziel żółtko, a białko umieść w misce. Ubij delikatnie, a następnie dodaj łyżkę miodu na każde jajko i kilka kropli oliwy z oliwek. Wymieszaj całość na gładką masę i nałóż na włosy. Po około 15 - 20 minutach umyj głowę swoim szamponem i spłucz letnią wodą. Włosy nie tylko będą szybciej rosły, ale zyskają blask i sprężystość.

4
art/2015/23678_150787_big.jpg

Olejek rozmarynowy Olejek z rozmarynu jest powszechnie znanym kosmetykiem na dalekim wschodzie. Kobiety od lat stosują go na włosy, dzięki czemu mają grube, gęste i błyszczące kosmyki. Teraz i ty możesz skorzystać z dobrodziejstw rozmarynu. Działanie tego naturalnego kosmetyku polega na rozszerzaniu naczyń krwionośnych, a co za tym idzie poprawieniu ukrwienia skóry. Zastosowanie jest niezwykle proste. Olejek możesz wetrzeć w skórę głowy sam lub połączony z ulubioną odżywką do włosów. Pozostaw odżywiającą maskę na włosach przez kilkanaście minut, a następnie spłucz letnią wodą. Olejek możesz również nanosić w połączeniu z oliwą z oliwek, dla lepszego nawilżenia włosów i skóry głowy.

5
art/2015/23678_150788_big.jpg

Sok z ziemniaka Sok z ziemniaka nie kojarzy nam się z czymś co może pomóc w uzyskaniu bujnej fryzury. Jednak są to tylko pozory. W skład ziemniaków wchodzą trzy niezwykle istotne witaminy: A, B i C. Jeżeli zauważysz, że włosy zaczynają ci wypadać, dodatek tych witamin może spowolnić ten proces lub całkowicie go zatrzymać. Umieść kilka ziemniaków w sokowirówce. Otrzymany sok wetrzyj w skórę głowy, pozostaw na około 15 minut, a następnie spłucz i umyj ulubionym szamponem.

6
art/2015/23678_150789_big.jpg

Nożyczki i grzebień Dlaczego masz przycinać włosy skoro chcesz je zapuścić? Ponieważ niezdrowe, rozdwojone końcówki wyglądają nieestetycznie, a regularne podcinanie włosów może przyspieszyć ich wzrost. Skracaj włosy co około 3 miesiące, aby były gładkie, zdrowe i zadbane. Jeżeli przez dłuższy czas nie odwiedzisz fryzjera, może okazać się, że włosy są na tyle zniszczone, że wymagają dłuższego cięcia. Pomocne okazuje się również regularne czesanie kosmyków. Poprawia to krążenie i stymuluje mieszki włosowe. Do czesania najlepiej używać silikonowej szczotki, gdyż oprócz rozplątywania włosów, zapewnia ona również masaż skóry głowy.

7
art/2015/23678_150790_big.jpg

Pieprz cayenne Pieprz cayenne jest znany szczególnie ze swoich właściwości wspomagających odchudzanie. Nie każdy jednak wie, że pomaga w stymulacji wzrostu włosów. Za wszystko odpowiedzialna jest jedna substancja - kapsaicyna. Jest to naturalna substancja, dzięki której odczuwamy pikantny smak, pomaga spalać zbędny tłuszcz z organizmu, a także oczyszcza skórę. Skóra głowy po oczyszczeniu znacznie łatwiej będzie wchłaniała substancje odżywcze, co wspomoże wzrost włosów. Wymieszaj jedną łyżeczkę pieprzy cayenne z dwoma łyżeczkami oliwy z oliwek (lub zwykłej oliwki dla dzieci). Natrzyj skórę głowy otrzymaną masą, szczególnie zwracając uwagę na miejsca w których włosy są cienkie i osłabione. Masuj skórę przez chwilkę, a następnie spłucz głowę wodą i umyj szamponem. Kiedy masa będzie już nałożona na głowę, możesz odczuwać lekkie mrowienie skóry.

8
art/2015/23678_150791_big.jpg

Mleczko kokosowe Działanie mleczka kokosowego jest niemal  identyczne z działaniem soku z ziemniaka, jednak zapach jest zdecydowanie przyjemniejszy. To właśnie dlatego mleczko kokosowe jest znacznie częściej wykorzystywane do pielęgnacji włosów. W jego skład wchodzą białka, potas i kwasy tłuszczowe, które chronią włosy przed uszkodzeniami i odżywiają skórę głowy. Mleczko kokosowe nanieś na całe włosy (od nasady, aż po końce), zamiast zmywać je z głowy po kilku minutach, pozostaw na całą noc, a efekt będzie zaskakujący. Rano umyj głowę jak zwykle i ciesz się wzmocnionymi i błyszczącymi kosmykami. Po kilku zabiegach zauważysz, że włosy są nie tylko silniejsze, ale również szybciej rosną.

9
art/2015/23678_150792_big.jpg

Zielona herbata Zielona herbata ma cały wachlarz właściwości, które sprawią, że poczujesz się zdrowiej. Jej działanie wspomagające odchudzanie, z pewnością każdemu obiło się o uszy. Również skóra może czerpać niezwykłe korzyści z przeciwutleniaczy, które są w niej zawarte. Mało kto wie jednak, jak pozytywnie herbata wpływa na nasze włosy. Nie musisz jej nawet pić. Wystarczy, że schłodzisz wywar, a następnie naniesiesz go na suche włosy. Pozostaw całość na około 1 godzinę, po czym zmyj dokładnie.

10
art/2015/23678_150793_big.jpg

Jedzenie bogate w proteiny Włosy w większości składają się z białka, a dokładnie keratyny. Jeżeli twoja dieta jest odpowiednio dobrana i dostarczasz idealną dawkę białka twojemu organizmowi, to może je wykorzystać jako budulec do produkcji włosów. Jedz więc jak najwięcej białka, w zdrowej i naturalnej formie. Głównymi źródłami odpowiednich białek są fasola, soja, jajka i kurczak (oczywiście z wolnego wybiegu, nie karmiony antybiotykami). Pomogą one nie tylko w utrzymaniu dobrej kondycji włosów ale i skóry.

11
art/2015/23678_150794_big.jpg

Kminek Nasiona kminku są bogatym źródłem witamin, białka i substancjami odżywczych, wspomagających wzrost włosów. Ten sposób, jest nieco bardziej złożony niż poprzednie i wymaga więcej czasu. Nasiona kminku namocz na nic w oleju (może być na przykład oliwa z oliwek). Rano wmasuj olej w skórę głowy, a po około 15 minutach zmyj całość i gotowe.

12
art/2015/23678_150795_big.jpg

Olejek rycynowy Olejek rycynowy to niezwykle wielofunkcyjny produkt. Tylko w przypadku włosów znajduje kilka zastosowań. Sprawdza się w stymulacji wzrostu włosa, jako odżywka, serum na rozdwojone końcówki, czy środek przeciwłupieżowy. Jak widać jest to prawdziwy szwajcarski scyzoryk wśród olejków. Jeżeli mowa o wzroście włosów, to umieść odrobinę olejku w misce, podgrzej w mikrofalówce przez kilka sekund, a następnie wmasuj w skórę głowy. Po około 20 minutach spłucz i umyj głowę jak zwykle.

13
art/2015/23678_150796_big.jpg

Kwiaty hibiskusa Mało kto wie, że hibiskus może powodować stymulować wzrost włosa i zapobiegać łupieżowi. Łupież pojawia się, gdy skóra głowy jest odwodniona, przez co odpada płatami. Płatki i liście hibiskusa oberwij, posiekaj na drobne kawałki, dodaj niewielką ilość olejku lub oliwy z oliwek i natrzyj mieszaniną skórę głowy. Po około 5 minutach zmyj całość ulubionym szamponem i gotowe.

14
art/2015/23678_150797_big.jpg

Czosnek Dobroczynne działanie czosnku jest znane wszystkim. Teraz okazuje się, że możesz użyć go również do poprawy wzrostu włosa. Za wszystko odpowiedzialny jest jeden produkt - allicyna. Zwiększa ona przepływ hemoglobiny, a to poprawia kondycję włosów. 3 rozgniecione ząbki czosnku gotuj w niewielkiej ilości wody. Gdy mieszanka zacznie wrzeć dodaj odrobinę oliwy z oliwek lub olejku kokosowego i zdejmij z palnika. Po wystygnięciu nanoś maskę na skórę głowy i gotowe. Zabieg powtarzaj około 2 razy w tygodniu.

Strona 1 z 15

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

kacper
18.12.2017
@natalia
ani na te, ani na te... za to na łonowe
NataliaBrończyk
10.11.2016
A to na mokre włosy czy suche ?