Planowanie rodziny

Naturalne sposoby na zwiększenie płodności

sylwiach - specjalista Tipy.pl
Planowanie rodziny
1 z 6
Wiele par, które kochają dzieci i chcą mieć własne, napotyka problemy z zajściem w ciążę. Ta trudna sytuacja może mieć negatywny wpływ na psychikę, jak i na związek dwojga ludzi. Naukowcy odkryli metody na poprawę płodności, jednak zazwyczaj są one bardzo inwazyjne, szczególnie dla kobiet i mogą powodować poważne powikłania zdrowotne. Jeśli więc chcecie z partnerem sięgnąć po leki poprawiające płodność, najpierw wypróbujcie 5 naturalnych sposobów, które zwiększą wasze szanse na dziecko.
1
Odpowiednia waga ciała
Odpowiednia waga
 
Większość kobiet jest przewrażliwiona na punkcie swojej wagi, szczególnie jeśli ma ona powodować jakieś poważniejsze problemy. Jednakże gdy chcesz mieć dziecko, pamiętaj, że twoje ciało nie będzie należało już tylko do ciebie –  musisz się przygotować, by twoje dziecko było zdrowe i szczęśliwe.
 
Należy pilnować swojej wagi, zarówno w przypadku mężczyzn jak i kobiet, gdyż nadwaga i otyłość mogą prowadzić do zaburzeń płodności. Otyli mężczyźni lub ci z niedowagą mogą mieć nasienie o niższej jakości, podczas gdy problemy kobiet w tym zakresie są bardziej złożone.
 
Kobiety cierpiące na niedowagę mogą mieć problemy z zajściem w ciążę, gdyż ich ciała są w trybie głodówki. Jednak naturalnie szczupłe kobiety są wyjątkiem. Z drugiej strony, kobiety otyłe częściej mają problemy z poziomem cukru we krwi i insuliną, co zmniejsza płodność. Walcz o prawidłową wagę i skonsultuj się z lekarzem w razie potrzeby.
2
Męska płodność
Ciepło a nasienie
 
Jak wiadomo, nie od dzisiaj toczą się spory o to, co jest lepsze dla męskiej płodności –  bokserki czy slipy. Jednak naukowcy udowadniają, że nie w tym tkwi problem. Komplikacje mogą wywołać ciepło i promieniowanie, które rzeczywiście wpływają na jakość nasienia.
 
Unikaj przede wszystkim długiego siedzenia z jacuzzi. Ciepło pochodzące z laptopów i telefonów komórkowych, a także promieniowanie będą mieć negatywny pływ na jakość spermy, więc nie trzymaj laptopa na kolanach i nie noś komórki w kieszeni spodni.
3
Palenie tytoniu
Palenie –  najgorszy wróg
 
Wszyscy wiedzą, że palenie ma niekorzystny wpływ na zdrowie. Negatywnie wpływa na organy wewnętrzne, jak mózg, serce czy płuca, a także na skórę. Jeśli starasz się o dziecko, najpierw musisz rzucić palenie.
 
W przypadku kobiet palenie może sprawić, że komórka jajowa będzie mieć trudność w zagnieżdżeniu się w macicy. U mężczyzn palenie niszczy DNA i zmniejsza ilość nasienia. By zwiększyć szanse na poczęcie, oboje z partnerem musicie rzucić palenie na przynajmniej trzy miesiące, gdy staracie się o dziecko.
 
Ponadto palenie w trakcie ciąży jest szkodliwe dla płodu i prawie zawsze negatywnie wpływa na zdrowie dziecka.
4
Stres
Stres
 
Wysoki poziom stresu może niszczyć zarówno umysł jak i ciało, nawet jeśli nie starasz się poprawić płodności. Jednakże stres i depresja są jednym z poważniejszych czynników mających wpływ na płodność, więc jeśli chcesz mieć dziecko, musisz poradzić sobie z emocjami.
 
Ciągłe negatywne emocje sprawiają, że gospodarka hormonalna organizmu jest rozregulowana, a przez to poczęcie może być trudniejsze. Najlepszym sposobem na kontrolowanie stresu są ćwiczenia relaksacyjne, takie jak medytacja czy joga. Dobrze też porozmawiać z terapeutą, który pomoże określić stresujące czynniki w twoim życiu i je wyeliminować.
5
Regularne współżycie

Regularne współżycie ma pozytywny wpływ na płodność. Po pierwsze, uprawianie seksu co 36 godzin w trakcie pierwszych dni owulacji jest najlepszym sposobem na zajście w ciążę. Ponadto regularne współżycie ma też wiele innych korzyści.
 
Po stosunku zwiększa się poziom dopaminy –  hormonu szczęścia. Pomaga to radzić sobie ze stresem w związku. Dodatkowo kobiety, które regularnie uprawiają seks, częściej mają regularne cykle, przez co zajście w ciąże jest łatwiejsze.
 
Polepszenie płodności jest możliwe dzięki naturalnym sposobom, jednak należy pamiętać, że nie powinno stać się obowiązkiem. Jeśli ty i twój partner nie cieszycie się z prób poczęcia dziecka, będzie to miało efekt odwrotny do zamierzonego ze względu na podwyższony poziom stresu.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

sperma
plemniki
niepłodność męska

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane