szukanie lepszej pracy

Jak znaleźć lepiej płatną pracę?
EluniaElunia - specjalista Tipy.pl

W gospodarce panuje kryzys, a płace lecą na łeb, na szyję. Zapewne większość z nas wykonywała kiedyś pracę, która sprawiała przyjemność bez względu na wynagrodzenie. Jednak praca za małe pieniądze może nie być dobrą opcją przy wciąż rosnących cenach jedzenia i benzyny. Ze względu na wzrost kosztów życia wiele osób rozpoczyna poszukiwanie lepiej płatnej pracy. Oto co należy zrobić, żeby takie poszukiwania zakończyły się sukcesem.
1
Rozpocznij poszukiwania od wizyty u doradcy zawodowego. Udzieli ci on informacji odnośnie firm, które prowadzą obecnie rekrutację i wskaże ci te z nich, w których masz szansę na zatrudnienie. Powie ci również jakie jest średnie wynagrodzenie na twoim stanowisku i określi szacunkowe płace w przypadku innych zawodów, którymi jesteś zainteresowany.
2
Gdy szukasz pracy zawsze sprawdź, ile zarabiają twoi konkurenci. Upewnij się, że w twojej obecnej umowie o pracę nie ma klauzuli o zakazie konkurencji. Wysokość wynagrodzenia może być ściśle związana z zasobami firmy, dla której pracujesz. Na przykład osoby obsługujące gości w fast foodzie, kawiarni szpitalnej, stołówce szkolnej i restauracji mają podobny zakres obowiązków, ale to, ile zarabiają może się znacznie różnić. Płaca jest również uzależniona od stopnia zaawansowania posiadanych umiejętności.
3
Zorientuj się jakie gałęzie przemysłu zostały w najmniejszym stopniu dotknięte przez kryzys i poszukaj ofert pracy w tych branżach. Przyjrzyj się przebiegowi twojej kariery pod kątem umiejętności przydatnych na danych stanowiskach. Dowiedz się o wymaganym doświadczeniu zawodowym i umiejętnościach, jakie musisz uzyskać, żeby twoja kandydatura była konkurencyjna.
4
Napisz CV i list motywacyjny pod kątem umiejętności wymaganych na stanowisku, o które się starasz.
5
Bądź kreatywny. Jeśli naprawdę lubisz swoją pracę, porozmawiaj z przełożonym. Może w celu zmniejszenia kosztów dojazdu uda się wynegocjować dłuższe godziny pracy w zamian za dodatkowe dni wolne, pracę z domu lub niewielką podwyżkę.
?

Wskazówki
* Podczas rozmowy kwalifikacyjnej zawsze odpowiadaj szczerze.
* Miej ustalone priorytety.

!

Uwaga!
* Proszenie o podwyżkę w chwili, gdy firma rozważa redukcję zatrudnienia, może postawić cię w kłopotliwej sytuacji

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane