choinka i pies

Jak zabezpieczyć choinkę przed zwierzętami domowymi?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
Podczas świąt Bożego Narodzenia dom, w którym mieszkają psy lub koty pełen jest niebezpieczeństw. Szczególnie zagrożona jest choinka. Pewnie każdy kiedyś słyszał opowieści jak to kot próbował wspiąć się na czubek choinki, zrzucając i tłukąc przy tym przynajmniej połowę bombek. Właściciele psów zaś mają doświadczenia ze zwierzakami, które rozpędzone wbiegają wprost w choinkę i powalają ją całą na ziemię. Na szczęście choinkę można bardzo łatwo ochronić przed domowymi rozrabiakami, poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
P

* drut
* obcęgi
* haczyki gwintowane małe lub średnie
* wiertarka
* kołki rozporowe
* choinka i zwierzak, który może ją wywrócić

1
Zacznij od ustawienia choinki tak, jak co roku w specjalnym stojaku lub, jeśli drzewko jest sztuczne w odpowiednio dopasowanej podstawce. Proces zabezpieczania choinki będzie dużo łatwiejszy, jeżeli umieścisz choinkę w rogu pomieszczenia, tak by zwierzaki nie miały do niej dostępu przynajmniej z dwóch stron.
2
Aby zabezpieczyć choinkę na sąsiadujących z nią ścianach musisz wybrać i zaznaczyć najlepsze miejsce na haczyki, dzięki którym ubezpieczysz drzewko. Potrzebujesz przynajmniej dwóch takich miejsc, ale najlepiej, jeśli wyznaczysz trzy punkty. Wyobraź sobie, że patrzysz na drzewko z góry, punkty te powinny znajdować się na godzinie 10, 2 i 6.
3
Upewnij się, że wyznaczyłeś takie punkty, w których haczyki zostaną wwiercone w ścianę a nie tylko w tynk, tak by solidnie się trzymały.
4
Wywierć otwory pod haczyki, powinny się one znajdować około 50-60 cm poniżej czubka choinki. Upewnij się, że otwory w ścianach są odpowiednie, dla pewności użyj kołków rozporowych. Jeżeli instalujesz haczyki w ścianie kartonowo-gipsowej wkręć cztery zamiast dwóch, zyskasz pewność, że będą się trzymać w miejscu.
5
W przygotowane otwory wkręć haczyki lub śruby.
6
Obcążkami przytnij kawałki drutu. Powinny być około 40 cm dłuższe niż wymierzona odległość, dzięki temu dobrze okręcisz je wokół choinki i jeżeli jeszcze zostanie ci nadmiar skrócisz.
7
Na jednym końcu drutu zrób małą pętelkę około 7,5-8 cm od końca drutu (pętelka powinna być na tyle mała, żeby nie zabierała więcej niż 3 cm drutu). Pozostałą część drutu owiń wokoło tak aby zabezpieczyć pętelkę.
8
Zahacz pętelkę na przygotowanym haku, wolny koniec drutu owiń dwa razy w koło choinki, schodząc w dół drzewka, następnie powracając do góry, tak by umocnić pierwszą warstwę drutu.
9
Proces ten trzeba powtórzyć z każdym haczykiem. Dwa powinny być wystarczające, ale cztery będą idealnie zabezpieczać choinkę.
?

Wskazówki
* Mocowanie drzewka jest łatwiejsze przed przyozdobieniem go.
* Jeżeli instalujesz haki do ściany kartonowo-gipsowej użyj czterech haczyków.
* Jeżeli instalujesz haki do ściany z cegły wystarczą dwa.
* Po świętach usuń haki ze ściany i zaklej otwory zaprawą murarską.
* Pamiętaj by haki zainstalować przy pomocy kołków rozporowych.
* Postaraj się używać jak najmniej szklanych ozdób zwłaszcza w niższych partiach choinki, zabezpieczenie pomoże ci uniknąć przewrócenia drzewka, ale nie zatrzyma zwierząt przed tłuczeniem baniek, które są w ich zasięgu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Lampki na choinkę
choinka bożonarodzeniowa
Suszony plasterek pomarańczy na choince

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

ulka
23.12.2013
Miałam psa 16 lat i choinka była zawsze.Psa czy kota da się tak samo wychować jak dziecko.
Nefla
16.12.2013
po co tyle zachodu. Odkąd mój dom wzbogacił się o kota, a kot namiętnie zciagał łapką bombki i turlał po podłodze zrezygnowałam z tego przestarzałego gadźetu jakim jest choinka. Już 6 lat niewyciągana z piwnicy. Zresztą moi rodzice podobnie. Odkad mają naprawdę dużego psa wymienili choinkę na skromną girlandę wokół drzwi.
kociasta
25.07.2012
Mój kot w tamtym roku zepsuł lampki, połowę bombek i dwa razy przewrócił całą choinkę! Jeżeli chciałeś mieć kota, dobrze się nad tym zastanów!
zeco?
15.12.2011
haczyki w sciane na kolkach rozporowych przeciwko kotom i psom?
moze odrazu wykuc dzire w podlodze, wsadzic drzewko i zalac betonem.

Jak ktos nie umie zwierzaka wychowac to i haczyki mu nie pomoga.
lalusiaa
10.11.2011
Gdyby moje psiaki wlatywały w choinkę było by dobrze ale one zjadają bąbki!
Marcinos
20.12.2010
Ja mam 2 koty. Choinkę ubrałem wczoraj. W nocy koty załatwiły 2 bombki :/
Iza
18.12.2010
No po prostu do łez się uśmiałam. Jakoś do tej pory żaden z 4 psów, które były radością mojego domu nie wpadł na pomysł stratowania choinki. Również 3 znajome mi koty nigdy nie wpadły na pomysł skoku na drzewko. :-))))))))))))
Kama
22.11.2010
Ja mam dwa koty w tym jednego kilkumiesięcznego. Kotek jak to kotek, jest bardzo żywy i psotny. Nie mam pojęcia jak w tym roku zrobię choinkę. Wiem, że stanie się ona ulubioną zabawką kocią więc trochę się boję. Nie mam za bardzo jak przywiązać choinki, bo stoi ona na meblach zazwyczaj. Na podłodze nie mam dla niej miejsca. Muszę coś szybko wymyślić bo nie wyobrażam sobie świąt bez choinki!