Łagodzenie stresu

10 naturalnych sposobów łagodzenia stresu

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
Łagodzenie stresu
1 z 11
Ktoś, kto może powiedzieć, że nigdy nie odczuwał stresu jest na prawdę wielkim szczęściarzem. Większość z nas stresuje się z jakiegoś powodu niemal każdego dnia. Bez przerwy napotykamy na stresujące sytuacje: rano – budzik nie zadzwonił, wieczorem – po raz kolejny nie możemy dotrzeć do domu z powodu korków. Jeśli czujesz, że stres przejmuje nad tobą kontrolę, nadszedł najwyższy czas, aby coś z tym zrobić. Życie w ciągłym stresie może mieć poważne skutki dla zdrowia, a poza tym nie jest zbyt przyjemne. Dlatego jeśli ciągle jesteś zestresowany, poznaj poniższe 10 sposobów łagodzenia stresu.
1
Herbatka rumiankowa
Herbatka rumiankowa

To jeden z bardzo popularnych naturalnych sposobów na stres. Filiżanka tego napoju przyniesie uspokojenie i pomoże zredukować napięcie, stres i lęk. Herbatka rumiankowa zawiera apigeninę, która daje efekt podobny do tego, jaki przynoszą leki uspokajające przepisywane na receptę, bez ryzyka wystąpienia skutków ubocznych.
2
Słuchanie muzyki
Muzyka

Muzyka ma niesamowitą moc wpływania na nasz nastrój. Może sprawić, że zapragniesz tańczyć, możesz przez nią poczuć podekscytowanie, ale może również uspokajać. Następnym razem, gdy utkniesz w korku, a w żyłach zacznie ci się gotować krew, poszukaj w radiu jakiejś łagodnej, uspokajającej melodii, a zdziwisz się jak szybko poziom twojego zdenerwowania spadnie.
3
Szyszki chmielowe
Chmiel

Używany w celu nadania piwu goryczki chmiel okazuje się być świetnym naturalnym sposobem na stres. Przyjmowany w niewielkich dawkach, ma delikatne działanie uspokajające ciało, a badania pokazały, że skutecznie potrafi też łagodzić nerwy. Możesz zalać pół łyżeczki chmielu wrzącą wodą, a następnie wypić taki napar. Nie pij go jednak zbyt dużo, bo możesz zasnąć.
4
Ćwiczenia fizyczne pomagają się rozluźnić
Ćwiczenia

Ćwiczenia to prosty sposób, aby twój organizm wydzielił dobre hormony, które zredukują efekt wywołany przez hormony stresu. Nie ważne czy będzie to energiczny spacer, czy intensywny trening – skutek będzie podobny. Jeśli zaczniesz ćwiczyć regularnie, wkrótce poczujesz jak poziom twojego stresu spada.
5
Kwiat męczennicy
Męczennica

Męczennica jest częstym składnikiem ziołowych specyfików na stres i lęk, a nie jest to lek ani składnik w jakikolwiek sposób uzależniający. Co dziwne męczennica zawiera substancje o właściwościach pobudzających, jak i takie o działaniu uspokajającym. Badania pokazały jednak, że ogólny efekt działania męczennicy jest uspokajający.
6
Słuchaj muzyki
Sen

To kolejny cudowny i naturalny pogromca stresu. Każdy potrzebuje innej ilości snu, aby właściwie funkcjonować w ciągu dnia, ale średnio przyjmuje się, że jest to osiem godzin w nocy. Jeśli nie wyśpisz się odpowiednio długo, będziesz rozdrażniony i więcej rzeczy będzie cię drażniło. Brak snu może sprawić, że gorzej będziesz sobie radził z różnymi sprawami i będziesz bardziej zestresowany. Zapewnij więc sobie odpowiednią ilość snu każdej nocy, a będziesz się czuć znacznie lepiej.
7
Olejki eteryczne złagodzą stres
Aromaterapia

Aromaterapia nie jest niczym nowym. Od setek lat pomaga ludziom na całym świecie łagodzić nerwy i kontrolować stres. Może również przynieść natychmiastową ulgę w objawach stresu. Zapachy najbardziej znane z naturalnego łagodzenia stresu to: eukaliptus, rumianek, lawenda, mięta oraz anyż. Jeśli nigdy nie eksperymentowałeś z aromaterapią, koniecznie spróbuj. Możesz być zaskoczony jej skutecznością w radzeniu sobie ze stresem.
8
Śmieciowe jedzenie
Wyeliminuj śmieciowe jedzenie

To, co jesz, może w znacznym stopniu wpływać na twój nastrój, wyeliminuj więc ze swojej diety śmieciowe jedzenie, a poczujesz się znacznie lepiej. Zbilansowana dieta, zawierająca mnóstwo świeżych warzyw i owoców dostarczy ci wszystkich niezbędnych dla ciała składników odżywczych, a umysłowi zapewni spokój. Jeśli jesz dużo gotowego jedzenia oraz żywności typu fast food, spróbuj przestawić się na zdrowe jedzenie zaledwie na tydzień. Gwarantujemy, że na prawdę poczujesz różnicę, jeśli chodzi o odczuwany poziom stresu.
9
Kwiat dziurawca zwyczajnego
Dziurawiec zwyczajny

To nasz kolejny przyjaciel w walce ze stresem, który redukuje napięcie i lęk. Dziurawiec jest znanym i skutecznym antydepresantem, a depresja to jeden z efektów ubocznych stresu. Dziurawiec to ziołowe lekarstwo, które wyrównuje nastrój i pozwala kontrolować lęk oraz stres. Nie powinien być jednak stosowany, jako zastępstwo dla przepisanych leków antydepresyjnych.
10
Nie przejmuj się
Zwyczajnie postaraj się aż tak nie przejmować

Najbardziej naturalnym lekiem na swój stres jesteś ty sam. Staraj się patrzyć na wszystko z odpowiedniej perspektywy i myśleć racjonalnie. Stres jest wywoływany przez to, co wydaje nam się być prawdziwe, niż przez to, co rzeczywiście prawdziwe jest. Zadaj sobie pytanie: czy na prawdę zostanę zwolniony, bo raz spóźnię się do pracy? Prawdopodobnie nie, więc odpręż się, a wyświadczysz sobie i swojemu ciału ogromną przysługę.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie