rak piersi

5 zaskakujących czynników zwiększających ryzyko raka piersi

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
rak piersi
1 z 6
Rak piersi to najbardziej śmiercionośny nowotwór występujący u kobiet. Liczne badania wciąż nie zdołały w pełni wytłumaczyć jego natury, ale udało się zidentyfikować sporą liczbę substancji, które mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia tego nowotworu. Kilka z nich jest często obecnych w naszej diecie i stylu życia. Niestety, większość kobiet nie zdaje sobie z tego sprawy. Oto 5 zaskakujących czynników, które według najnowszych badań mogą przyczynić się do zachorowania na raka piersi.
1
czynniki zwiększające ryzyko raka piersi - krok 1
Dezodoranty

Aluminium znajdziesz nie tylko w folii do pieczenia. To również składnik wielu antyperspirantów. Badania dowodzą, że nowotwory piersi często zaczynają się w pobliżu pachy, tam gdzie najczęściej aplikujemy dezodorant. Uważa się, że aluminium jest wchłaniane przez skórę do organizmu, gdzie uszkadza DNA i zaburza działanie estrogenu.

W przeprowadzonym we Włoszech badaniu analizowano wydzielinę pobraną z sutków kobiet – zarówno tych z rakiem piersi, jak i zdrowych. U kobiet z nowotworem badacze wykryli dwukrotnie większe stężenie aluminium w porównaniu z kobietami zdrowymi.
2
Soja i len

Większość osób uważa, że soja i len (np. w postaci siemienia lnianego) to samo zdrowie. Owszem, są one dobrym źródłem białka i kwasów omega-3, ale mogą również zwiększać ryzyko zachorowania na raka piersi i nowotwory układu rozrodczego.

Soja i len zawierają bardzo dużą ilość fitoestrogenów, które naśladują w organizmie naturalny estrogen. Hormon ten ma duży wpływ na tkankę budującą piersi i może prowadzić do gwałtownego podziału jej komórek. Może to skutkować tworzeniem się tzw. guzów estrogenozależnych.
3
Cukier

Wszyscy słyszeliśmy już, że cukier jest pożywką dla raka. W przypadku raka piersi jest to szczególnie prawdziwe stwierdzenie. Naukowcy uważają, że podwyższony poziom insuliny i glukozy we krwi może zwiększać ryzyko zachorowania na raka, a spożywanie dużej ilości cukru zwiększa gęstość tkanki piersi. Kobiety, u których tkanka ta jest gęsta, są w grupie zwiększonego ryzyka zachorowania na raka piersi.
4
Nabiał

Jeśli uwielbiasz mleko i żółty ser, ta wiadomość na pewno cię nie ucieszy. Okazuje się, że kraje, w których spożycie nabiału jest najwyższe (Północna Europa, Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania) mają również najwyższy współczynnik ryzyka zachorowania na raka piersi.

Według jednego z badań, regularne picie pełnego mleka nie tylko zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia raka piersi, ale również raka płuc, pęcherza i szyjki macicy.

Kolejne, przeprowadzone w Norwegii badanie wykazało, że u kobiet, które piją trzy lub więcej szklanek mleka dziennie, ryzyko zachorowania na raka piersi wzrasta aż trzykrotnie.

Naukowcy z Japonii odkryli natomiast, że w przypadku szczurów nabiał (w tym margaryna) przyspiesza namnażanie się komórek rakowych. Winą za taki stan rzeczy obarczają hormony i czynniki wzrostu obecne w nabiale, w tym bydlęcy hormon wzrostu, estrogen i IGF-1.
5
Pestycydy

Pestycydy mają za zadanie zabijanie niepożądanych organizmów (szkodników, grzybów itp.). Nie powinno więc dziwić, że mogą wywoływać problemy zdrowotne u ludzi. Wiele stosowanych obecnie pestycydów ma zarówno silne działanie rakotwórcze, jak i estrogenne. Stwarza to idealne warunki do rozwoju raka piersi. Najlepszym sposobem jest unikanie kontaktu z pestycydami poprzez spożywanie wyłącznie żywności ekologicznej lub dokładne mycie owoców i warzyw.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

rekonstrukcja piersi
różowa wstążka
Rak piersi objawy

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

ona
09.12.2015
osobom chorym na raka, również raka piersi poleca się produkty wysokobiałkowe, nabiał, białko jest niezbędne do walki z rakiem, ogólnie artykuł nierzetelny.
grycan
09.12.2015
większość dezodorantów działa w ten sposób, ze blokuje wydzielanie potu na zewnątrz. Zaczynacie wtedy wydzielać pot do wewnątrz ciala i RAK MUROWANY.
omega 3-6-9
09.12.2015
To nie same fitoestrogeny są problemem, co fitoestrogeny głównie z roślin GMO. A co u nas się robi? Polska jako pierwszy kraj UE dopuszcza m.in. soję GMO bez potrzeby oznaczania! Akurat PO i PSL były za tym, żeby truć Polaków żywnością GMO! Tymczasem są badania pokazujące, że soja GMO zaburza także pracę tarczycy, co wiąże się z problemem niepłodności i z nowotworami!!!
Podobnie - to nie sam nabiał jest problemem, co hormon wzrostu rbGH podawany zwierzętom, żeby zwiększyć wydajność "produkcji" "mleka"! Wszystko dla maksymalizacji zysku...
Aluminium w kosmetykach na pewno nie jest witaminą, ale toksycznym metalem, który kumuluje się w organizmie (w kosmetykach działa jako konserwant, podobnie jak w szczepionkach!). Poza tym ksenoestrogeny, czyli sztuczne estrogeny wywołujące nowotwory znajdują się w wielu kosmetykach zawierających pochodne ropy naftowej (w tym parabeny i inne syntetyczne związki, które obecnie z niewiadomych powodów podaje się na opakowaniach tylko po łacinie). A co robią "parabeny" w kosmetykach? I po co się ich używa? Oczywiście jako konserwantów, dla przedłużenia trwałości (czytaj: dla maksymalizacji zysków). Ksenoestrogeny to także pigułki antykonepcyjne i HTZ, które tak są lansowane w Polsce (zresztą jak na całym świecie). Są lekarze, mówiący, że HTZ nie przyczynia się, ale że wręcz wywołuje nowotwory!!!
Pestycydy działają zresztą na podobnej zasadzie, jak ksenoestrogeny w kosmetykach. I czy my się dziwimy, że coraz więcej osób ma problemy z nowotworami? Zaburzona praca hormonów wpływa też na problemy z płodnością. A tutaj dane już są alarmujące - obecnie już ok.20% Polaków zmaga się z niepłodnością lub bezpłodnością. I lepiej nie będzie, jeśli będziemy ze wszystkich stron się truć, a nasz rząd będzie na to pozwalał!!!
iza
09.12.2015
z tego co wiem to nie ma bada potwierdzających ani zaprzeczających temu że aluminium zawarte w antyperspirantach wywołuje raka , natomiast są badani aże większośc pan które zachorowały na raka używały takich antyperspirantów i znaleźli t substancje w pobranych tkanakch ale czy to własnie tak substancja sie przyczyniła do raka nie ma na to potwierdzenia jak i nie można temu zaprzeczyć
ma_dre
09.12.2015
A ja uzywam takiego dezodorantu jak na zdjeciu, ale... bez aluminium. Kupuje za granica, jak jestem na wakacjach. W Polsce praktycznie nie do kupienia, przynajmniej nie tu gdzie mieszkam.
D.C
09.12.2015
Badania kanadyjskie potwierdzają antynowotworowe działanie lnu zarówno in vivo jak in vitro.O ile flawonoidy sojowe (genisteina) są bardzo podobne do żeńskich i indukują w komórkach takie same reakcje po przyłączeniu się do receptorów, to lignany są na tyle różne,że tylko blokują receptory przed własnymi hormonami. Ponadto len zawiera antyrakowe omega3 i nitrylozydy. Proszę nie pisać byle czego, ale dogłębnie rozpoznać problem z różnych źródeł. Tu może chodzić o życie.
Oczywiście koncerny farmaceutyczne będą polecać tamoxifen, ale mądry człowiek również sprawdzi ich działanie przed zastosowaniem.
Andrzej
09.12.2015
W przypadku dezodorantów jest to jak najbardziej uzasadnione. Niektóre dezodoranty blokują wydzielanie potu a wraz z potem oczyszczają się węzły chłonne. Jeżeli organizm nie ma możliwości usunięcia toksyn to toksyny odkładają się w organiźmie a najlepsze to nie jest
zwykły facet
09.12.2015
strona 5: "nabiał (w tym margaryna)" zabija całą powagę aspirującego do miana merytorycznego (jak mniemam) artykułu. Pomieszanie z poplątaniem. Prawda (na przykład co do aluminium w dezodorantach czy co do mleka) wymieszana z nadmuchaną propagandą (siemię, soja). Ktoś to jakoś konsultuje, czy puszczacie na żywioł?
marika
09.12.2015
A margaryna to nabiał? Z tego co jest mi wiadomo, margaryna to utwardzony tłuszcz roślinny. Zdaje się, że problem leży w tym, czym ta margaryna jest utwardzana...
gracja35
09.12.2015
Nie rozumiem w tym artykule pisze żeby nie spożywać lnu a w drugim artykule że jest to produkt który mieści się wśród 9 produktów przeciw rakowi piersi ? co jest prawdą ?