czosnek na włosy

Jak stosować czosnek na włosy?

visage - specjalista Tipy.pl
czosnek na włosy
1 z 7
Twoje włosy wypadają w zastraszającym tempie? Zabiegi w najdroższych salonach fryzjerskich kosztują krocie. Nie musisz za nie płacić. Istnieje kilka domowych sposobów na wzmocnienie włosów. Wyniki badań opublikowane w The Indian Journal of Dermatology, Venereology and Leprology dowodzą, że żeby powstrzymać wypadanie włosów, pobudzić ich wzrost i zapobiec siwieniu wystarczy zastosować... czosnek. W jaki sposób? Tego dowiesz się z dalszej lektury.
1
czosnek na wypadające włosy - krok 1
Dodaj go do szamponu lub odżywki

Szampon to najczęściej używany kosmetyk do włosów. Nic więc dziwnego, że najprostszą formą czosnkowej terapii jest dodanie wyciśniętego przez praskę czosnku do butelki z szamponem. Żeby zneutralizować jego zapach, wrzuć do butelki również odrobinę świeżego imbiru. Jego korzeń dodatkowo odżywi włosy.

Uwaga! Nie stosuj „czosnkowego szamponu” częściej, niż dwa razy w miesiącu. Nadużywanie tego specyfiku może przesuszyć zarówno włosy, jak i skórę głowy.
2
czosnek na wypadające włosy - krok 2
Wymieszaj go z olejem kokosowym

Następnym razem, gdy postanowisz odżywić skórę głowy wmasowując w nią olej kokosowy, dodaj do niego również sok wyciśnięty z czosnku. Kilka ząbków czosnku przeciśnij przez praskę i wymieszaj z jedną łyżeczką oleju kokosowego. Podgrzewaj miksturę przez kilka minut, dokładnie ją mieszając. Ostudź i nałóż na skórę głowy. Wmasuj. Powtarzaj zabieg 2-3 razy w tygodniu.
3
czosnek na wypadające włosy - krok 3
Wetrzyj go w skórę głowy

Godzinę przed pójściem spać rozgnieć ząbek czosnku i wmasuj w miejsca, w których włosy przerzedzają się. Odczekaj godzinę. Następnie wmasuj w skórę głowy oliwę z oliwek. Załóż czepek i połóż się spać. Rano dokładnie umyj włosy. Powtarzaj ten zabieg regularnie.
4
czosnek na wypadające włosy - krok 4
Połącz go z oliwą z oliwek

Ząbki czosnku wrzuć do butelki z oliwą. Pozostaw na tydzień. Tak przygotowaną oliwę wmasowuj we włosy i w skórę głowy przed pójściem spać. Rano dokładnie umyj.
5
czosnek na wypadające włosy - krok 5
Nanoś bezpośrednio

Możesz również odcisnąć sok z przepuszczonego przez praskę czosnku i wmasowywać bezpośrednio w skórę głowy. Pozostaw na kilka minut, a następnie zmyj szamponem. Na koniec nałóż na włosy odżywkę.
6
czosnek na wypadające włosy - krok 6
Wykorzystaj olejek czosnkowy

W sklepach można kupić również gotowy olejek czosnkowy. Jeśli chcesz, możesz go też zrobić samodzielnie. Drobno posiekaj czosnek i zanurz w oliwie lub w olejku migdałowym. Pozostaw na dwa tygodnie. To, czego nie zużyjesz od razu, przechowuj w lodówce.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

jolka
08.06.2018
Jest bardzo dobry i prosty sposób. Wystarczy do posiłku np śniadanie, kolacja na kanapkę dodać pokrojony w plastry czosnek świeży i plastry korzenia pietruszki lub zieloną pietruszkę wzbogacone o pomidor i inne ulubione zioła. Pietruszka eliminuje przykry zapach z ust i takie kanapki zjadamy.
Ola
14.12.2015
Praktyczne rozwiązanie w Transylwanii!