Suchość nosa

3 łatwe sposoby na nawilżenie suchego nosa

_paula_ - specjalista Tipy.pl
Suchość nosa
1 z 4

Sucha błona śluzowa nosa jest tak samo uciążliwa, jak popękane i spierzchnięte usta. Temperatura na dworze staje się coraz niższa, dlatego też coraz częściej sięgamy po chusteczki do nosa. Wiele osób, aby pomóc sobie z tym problemem, sięga po wazelinę, jednak istnieją inne sposoby na zaradzenie tej dolegliwości.

1
Olej kokosowy

Olej kokosowy Olej kokosowy jest prostym, naturalnym i efektywnym sposobem na suchość nosa. Istnieje również bardzo małe prawdopodobieństwo dostania się go do dróg oddechowych. Potrzebujesz... * 1/2 łyżeczki oleju kokosowego * waciki kosmetyczne małą miskę Wskazówki... Umieść 1/2 łyżeczki oleju kokosowego w małej miseczce, a następnie podgrzej go w mikrofalówce, aby się rozpuścił (około 10 sekund). Nie musi być on w płynnej postaci, powinien być on raczej półpłynny. Teraz możesz zamoczyć wacik w oleju i nawilżyć nim wnętrze nosa. Zabieg powtarzaj 3 razy dziennie (w tym 1 przed snem).

2
Inhalacje gorącą parą

Para Wdychanie pary nawilży błonę śluzową nosa i zmniejszy odczuwany dyskomfort w bardzo krótkim czasie. Pomaga także oczyścić nos, przez co nie będziesz musiał tak często go dmuchać. Po 15 minutach oddychania ciepłą parą, możesz zastosować metodę z wykorzystaniem oleju kokosowego. Potrzebujesz... * dużą miskę * ręcznik * ciepłą wodę Wskazówki... Zagotuj kilka szklanek wody i wlej je do miski. Umieść nad nią twarz (jednak nie zbyt blisko, ponieważ para może być gorąca) i owiń głowę ręcznikiem. Oddychaj głęboko przez 5-10 minut, a następnie powtórz zabieg, dodając do wody olej kokosowy. Alternatywą dla miski z ciepłą wodą, może być wdychanie pary z gorącej herbaty lub wzięcie gorącego prysznica.

3
Olej migdałowy

Olej migdałowy lub żel aloesowy Olej migdałowy ma właściwości ściągające, przez co zmiękcza błonę śluzową nosa i sprawia, że staje się ona mniej podatna na wysuszenie. Z kolei żel aloesowy szybko usuwa suchość nosa, jednak nie zapewnia jego długotrwałego nawilżenia, tak jak dzieje się to w przypadku oleju migdałowego. Potrzebujesz... * 1/2 łyżeczki oleju migdałowego * 1/4 łyżeczki żelu aloesowego Wskazówki... Zmieszaj olej migdałowy z żelem aloesowym, a następnie zamocz w mieszaninie patyczek kosmetyczny i przetrzyj nim delikatnie wnętrze nosa. Możesz wykonać tę samą czynność za pomocą wacika kosmetycznego, jednak jest to o wiele trudniejsza metoda. Kiedy nos jest suchy, to błona śluzowa pęka i mogą pojawiać się krwawienia, jednak z powyższymi metodami możemy temu zaradzić.

?

Wskazówki

* Zmniejsz w domu ogrzewanie i włącz nawilżacz. Ciepło wysusza i tak już suche powietrze, a nawilżacz pomoże je nawilżyć. Pomoże to nie tylko w problemie suchego nosa, lecz także wtedy, kiedy budzisz się z suchymi oczami lub gardłem. * Jeśli twój nos jest wysuszony z powodu przeziębienia i częstego wydmuchiwania, to możesz spryskać go solą fizjologiczną, która rozrzedzi wydzielinę i nawilży śluzówkę, przynosząc tym samym ulgę. * W zimie pijemy mniej wody, ponieważ jest zimno, jednak jest to błąd, ponieważ powinnyśmy się nawadniać tak samo jak latem. Jeśli jesteśmy odwodnieni, to organizm nie ma jak nawilżyć naszego nosa.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

n38xh
21.09.2018
Istnieje grupa produktów, których spożywanie sprawia, że organizm spala więcej kalorii przeczytaj tutaj https://www.xenical-orlistat.pl/produkty-spalajace-tluszcz/