depresja zimowa

Jak leczyć depresję zimową?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Czasem wraz z chryzantemami, obniżeniem temperatury i rozmowach o planach na wakacje przychodzą niechciane uczucia, które powodują zimową depresję. Taka depresja sezonowa może być bardzo uciążliwa i niebezpieczna. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak radzić sobie z depresja zimową.
1
Otaczaj się pozytywną energią.

Słuchaj muzyki, która jest jak najbardziej radosna, unikaj piosenek o zawiedzionych uczuciach, samotności, przemocy i zemście. Dobrym źródłem energii będzie muzyka instrumentalna lub chrześcijańska.

2
Dbaj o dobry zapach.

To może wydawać się dziwne, ale są przecież zapachy, które zupełnie nie wiadomo, dlaczego wywołują u nas pozytywne skojarzenia. Postaraj się jak najwięcej przebywać na świeżym powietrzu, najlepiej w słońcu. Gotuj z ulubionymi przyprawami, by czuć ich przyjemny aromat. Kup świece zapachowe, kadzidła i odświeżacze powietrza o swoim ulubionym zapachu.

3
Zadzwoń do dobrego przyjaciela.

Porozmawiaj z tymi, którzy zawsze znajdą dla ciebie jakieś dobre słowo. Unikaj osób, które wiecznie narzekają i rozmawiają tylko o złych i smutnych sprawach.

4
Ćwicz.

Ćwiczenia fizyczne podnoszą poziom energii. Wysiłek fizyczny wpływa pozytywnie również na wydzielanie endorfin, powszechnie znanych jako hormony szczęścia.

5
medytacja
Medytuj lub módl się.

To spowoduje, że twój mózg będzie miał przerwę i stworzy przestrzeń dla całej pozytywnej energii, jakiej sobie dostarczysz.

?

Wskazówki
* Jeżeli twoja depresja zimowa nie mija dłuższy czas lub masz objawy depresji klinicznej koniecznie zgłoś się do lekarza.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane