Asperger

7 objawów zespołu Aspergera

_paula_ - specjalista Tipy.pl
Zespół Asperger'a, mimo że podobny jest do autyzmu, posiada kilka ważnych różnic. Dzieci z zespołem Asperger'a zazwyczaj funkcjonują lepiej, niż te cierpiące na autyzm. Posiadają normalny iloraz inteligencji oraz prawie w ogóle nie mają problemów z mówieniem. Kłopoty z porozumiewaniem się z rówieśnikami, mogą wystąpić w późniejszym wieku. Choroba ta zyskała swoją nazwę od imienia doktora Hans'a Asperger'a, który opisał ją w 1944 roku, jednak nie była ona rozpoznawana jako choroba przez wiele lat. Objawy zespołu Asperger'a różnią się u każdej osoby i mogą być łagodne lub nasilone. Do objawów należą między innymi:
1
Zaburzenia społeczne:

Dzieci z zespołem Asperger'a mają trudności z interakcją z rówieśnikami oraz mogą czuć się niezręcznie w dużym towarzystwie. Bardzo trudno jest im nawiązać przyjaźnie, a także zapoczątkować i utrzymać rozmowę.
2
Ekscentryczne lub powtarzalne zachowania:

Dzieci chore na zespół Asperger'a mogą wykonywać dziwne i powtarzające się czynności, na przykład zaciskanie dłoni lub wykręcanie palców.
3
Specyficzne rytuały:

Dzieci mogą mieć swoje rytuały, których nie chcą zmienić, na przykład ubieranie ciuchów w danej kolejności.
4
Problemy z komunikowaniem się:

Osoby z zespołem Asperger'a mogą nie nawiązywać kontaktu wzrokowego podczas rozmowy oraz mieć problemy z wyrażaniem emocji za pomocą mimiki i gestów. Przez to, nie potrafią także odczytać czyichś intencji, wynikających z mowy ciała. Chorzy rozumieją wszystko dosłownie, nie potrafią wyciągnąć informacji z rozmowy, jeśli nie jest ona powiedziana wprost.
5
Wąskie zainteresowania:

Dzieci z zespołem Asperger'a mogą wykazywać intensywne, wręcz obsesyjne zainteresowania danym tematem, na przykład grafikiem rozgrywek sportowych, pogodą lub mapami.
6
Problemy z koordynacją ruchową:

Ruchy chorych dzieci mogą wydawać się niezdarne lub niezgrabne.

Umiejętności:

Wiele dzieci z zespołem Asperger'a jest wyjątkowo utalentowanych w jednej dziedzinie, na przykład muzyce lub matematyce.

Powiązane porady

wywabianie plam
próby samobójcze dzieci
noszenie dziecka na rękach

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane