prezenty z mikołajem

Jak zrobić świąteczne mikołaje do dekoracji prezentów?

RudolfRudolf - specjalista Tipy.pl
prezenty z mikołajem
1 z 6
Prezentem na święta może być nie tylko to co w środku, ale też samo opakowanie. Bo kogo nie ucieszyłaby paczuszka udekorowana ślicznym bożonarodzeniowym mikołajem? Zrobienie takiej figurki jest bardzo proste i nie wymaga dużego nakładu kosztów. Z łatwością przygotujesz cały zastęp takich świątecznych mikołajków i przyozdobisz nimi prezenty dla całej rodziny. Instrukcja krok po kroku poniżej.
P

drewniane koraliki (o kształcie walca i kulek), wata lub wełna czesankowa, kawałek filcu lub flaneli, glina samoutwardzalna lub modelina, farba w różnych kolorach, pistolet z klejem na gorąco

1
prezenty z mikołajem - krok 1
Najpierw przyklej po jednym okrągłym koraliku do każdego drewnianego walca. Uzyskasz w ten sposób figurki mikołajów. Pomaluj ich korpusy na wybrane kolory. Poczekaj, aż farba całkowicie wyschnie.
2
prezenty z mikołajem - krok 2
Z gliny samoutwardzalnej lub modeliny zrób malutkie kulki – nosy mikołajów. Utwardź je zgodnie z instrukcją na opakowaniu (np. wkładając na określony czas do piekarnika).
3
prezenty z mikołajem - krok 3
Z filcu lub flaneli wytnij trójkąt, z którego zrobisz czapkę mikołaja. Jego podstawa powinna być nieco dłuższa, niż obwód głowy. Sklej trójkąt wzdłuż dłuższego boku, tworząc stożek. Następnie przyklej go do głowy mikołajka. Z waty lub białej wełny czesankowej zrób mikołajkom brody. Przyklej je odrobiną kleju (nie gorącego!). Poczekaj, aż klej całkowicie wyschnie.
4
prezenty z mikołajem - krok 4
Tak prezentują się gotowe mikołaje. Możesz ulec chwili słabości i wykorzystać je do ozdobienia np. bożonarodzeniowego stroika lub…
5
prezenty z mikołajem - krok 5
… zgodnie z planem przymocować je do uprzednio zapakowanych prezentów pod choinkę. Na zdjęciu widać efekt końcowy.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane