Produkty pomocne przy zajściu w ciążę

7 produktów spożywczych, które pomogą ci zajść w ciążę

lucy - specjalista Tipy.pl
Produkty pomocne przy zajściu w ciążę
1 z 9
Wiemy o tym, że istnieje wiele zasad, co powinnaś, a czego nie powinnaś jeść w ciąży. Co jednak w takiej sytuacji, kiedy starasz się o dziecko? Czy istnieją produkty spożywcze, które wspomagają zajście w ciążę? Oczywiście. Bez znaczenia, czy dopiero starasz się o powiększenie swojej rodziny, czy też usiłujesz zajść w ciążę już od dłuższego czasu, zapoznaj się z produktami, które mogą zwiększyć twoją płodność. I jednym którego powinnaś unikać.
1
Fasola
Fasola

Spożywanie fasoli wpływa korzystnie na płodność. Badacze z The Harvard School of Public Health obserwowali niemal 19 000 pielęgniarek, które starały się zajść w ciążę i wykazali, że bezpłodność była o 39 % bardziej prawdopodobna u kobiet, które spożywały w większości białko odzwierzęce. Kobiety, które jadły dużo białka pochodzenia roślinnego, miały znacząco mniej problemów z zapłodnieniem. Tak więc, wrzuć garść cieciorki do sałatki lub przyrządź wegetariańskie chilli. Nie lubisz fasoli? Soczewica, tofu, edamame i orzechy są również bardzo dobrym źródłem białka.
2
Porcja lodów
Lody

Hura! Tak, dobrze widzisz. I nie mówimy tu o lodach z obniżoną zawartością tłuszczu, ani mrożonych sokach. Badanie opublikowane w „The Nurses' Health” wykazało, że jedna lub dwie porcje produktów o pełnej zawartości tłuszczu (mleka lub lodów!) chronią przed niepłodnością. Zostaw dla innych lody o obniżonej zawartości tłuszczu, a dla siebie weź lody pełnotłuste. Specjaliści nie wiedzą wciąż, dlaczego tak się dzieje. Wysuwają jednak teorię, iż usuwanie tłuszczu z mleka wpływa na równowagę hormonalną, a co za tym idzie, utrudnia owulację. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać. Lekarze sugerują zastąpienie jednej porcji mleka z obniżoną zawartością tłuszczu mlekiem pełnotłustym. (I nie zapomnij o skompensowaniu tych dodatkowych kalorii w innych produktach w swojej diecie).
3
Zielone warzywa
Zielone liście roślin

Szpinak, sałata rzymska, rukola, brokuł i inne rośliny o ciemnozielonych liściach mają wysoką zawartość kwasu foliowego (witaminy B9), który jak mówią badania, może wpłynąć na prawidłowy przebieg owulacji. Niech twój mężczyzna również je takie warzywa. Mężczyźni, którzy przyjmują duże ilości kwasu foliowego wytwarzają zdrowszą spermę, potencjalnie zmniejszając tym samym ryzyko poronienia czy problemów genetycznych u dziecka. Badacze na Uniwersytecie w Kaliforni przebadali 97 niepalących mężczyzn, którzy nie mieli wcześniejszych problemów z płodnością i wykazali, iż mężczyźni, którzy przyjmowali większą ilość witaminy B9 mieli o 20% mniej nieprawidłowej spermy.
4
Pestki dyni
Pestki dyni

Mają wysoką zawartość niehemowego żelaza, jakie znajdujemy w niektórych roślinach i żywności wzbogacanej żelazem. Istnieje badanie wykazujące, iż kobiety regularnie zażywające żelazo w formie suplementów (które nie są niehemowe) miały o 40 % mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia problemów z zajściem w ciążę niż te, które nie zażywały żelaza. Podpiecz pestki w piekarniku, aby były chrupiące.
5
Ciemny chleb
Ciemny chleb

Węglowodany złożone wymagają dłuższego procesu trawienia niż węglowodany przetworzone. Dzięki temu poziom cukru we krwi (i insuliny) pozostaje stabilny. Co to ma wspólnego z zajściem w ciążę? Zwiększony poziom insuliny może zaburzyć produkcję hormonów odpowiedzialnych za płodność. Półroczne badanie przeprowadzone w Danii objęło obserwacją 165 par, które starały się o dziecko. Wykazało ono, że tam, gdzie kobiety miały wysoki poziom cukru we krwi, pary miały o połowę mniejsze prawdopodobieństwo zajścia w ciążę. Wybieraj ciemne pieczywo zamiast jasnego, brązowy ryż zamiast białego i makaron z żytniej maki, nie z pszennej.
6
Oliwa z oliwek
Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek jest tłuszczem jednonienasyconym, który zwiększa wrażliwość insuliny i zmniejsza stany zapalne w organizmie (stany zapalne zakłócają owulację, zapłodnienie i wczesny rozwój embrionu). Stosuj ją do sałatek z odrobiną octu balsamicznego lub używaj do pieczenia zamiast masła.
7
Dziki łosoś
Dziki łosoś

Ta ryba morska jest bogata w kwasy tłuszczowe omega – 3, które mogą wspomóc regulację poziomu hormonów płciowych i zwiększyć przepływ krwi do organów rozrodczych. Łosoś ma mniejszą zawartość rtęci niż inne tłuste ryby. Szukaj burgerów rybnych z łososiem, które można znaleźć w niemal każdym sklepie spożywczym. Uwaga: Nie jedz mięsa rekinów, ryb-pił, makreli królewskiej, płytecznika. Badacze ostrzegają przed jedzeniem mięsa tych ryb osoby, które pragną zajść w ciążę.
8
Unikaj smażonych tłuszczy trans
Unikaj tłuszczy trans

Tłuszcze trans znajdziemy w wielu wyrobach piekarniczych, przetworzonych produktach i smażonych potrawach. To produkty, których powinnaś unikać, jeżeli chcesz zajść w ciążę. Zmniejszają możliwości reakcji organizmu na insulinę, co może skutkować nieregularnym miesiączkowaniem.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

bliźnięta
dziecko w rodzinie
Dziewczynka

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

edek
18.01.2016
co za głupoty w tym artykule ???? zeby zaisc w ciaze trzeba miec chłopa z jajammi a nie gogusia co rano siusia wazywa nic niemaja wspulnego zycie stresy psychika i praca wypoczynem ma najwiekszy wpływ nawet na bezpłodnosc znam takie przypadki i zaszły w ciaze choc lekarze twierdzili ze niezaidzie
donekT
15.01.2016
Najbardziej z warzyw pomaga zajść w ciążę zakiszony ogórek
Majka
15.01.2016
j
Jedzenie może być przyczyną niepłodności - a nie całkowitej bezpłodności. Ci co mają alergie i nietolerancje pokarmowe - jeśli coś jest nie dla nich a to żerą to na bank nie mogą być w ciąży. Prawidłowa indywidualna dieta pomaga w regulowaniu tych spraw.
piotrzz
15.01.2016
Nawet jeśli jestem heteroseksualnym facetem pod pięćdziesiątkę???
Voldo
15.01.2016
Witamina"S" domiesniowo ;)