Jak zrobić ciasteczka w kształcie niedźwiedzi?

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Świąteczne ciasteczka mogę być pyszne i urocze. Oryginalne kształty staną się ozdobą świątecznego stołu. Dziś proponujemy ciasteczka z niedźwiadkiem polarnym. Ich wykonanie nie zajmie dużo czasu, a efekt zachwyci wszystkich gości i domowników.
P

½ szklanki masła, ½ szklanki cukru pudru, 1 żółtko, 1 i ½ łyżeczki ekstraktu migdałowego (lub waniliowego), 1 i ¼ szklanki mąki (plus troszkę do podsypania).
Opakowanie lukru waniliowego (lub innego smaku, ale koniecznie w białym kolorze), niebieski barwnik spożywczy, biały lukier plastyczny, czarny lukier.

1
ciasteczka w kształcie niedźwiedzi krok 1
Zrób ciasto: masło utrzyj z cukrem na puszystą masę. Dodaj jajko i ekstrakt migdałowy. Na koniec dodaj mąkę i ugniataj dokładnie. Z gotowego ciasta uformuj kulę i umieść w lodówce na około 1 godzinę. Po tym czasie podsyp ciasto mąką i rozwałkuj. Z tektury wytnij szablon w kształcie kry i przykładając do rozwałkowanego ciasta wycinaj pojedyncze ciasteczka.
2
Pocięte ciasto ułóż na papierze do pieczenia i umieść w piekarniku nagrzanym do 175 stopni na około 10-15 minut. Kiedy będą zrumienione to znak, że pora je wyciągnąć.
3
Z białego lukru plastycznego uformuj głowę misia, uszka i 4 łapki. Z brązowego nos i oczy. Czarnym markerem dodaj wszystkie szczegóły.
4
Przejdź do kry. Biały lukier plastyczny pomieszaj z niebieskim barwnikiem spożywczym. Kiedy kolor będzie jednolity rozwałkuj lukier i tym samym szablonem co do ciasta zaznacz kształt. Posmaruj ciasteczko białym lukrem i przyklej niebieski, imitujący wodę.
5
Brzegi posmaruj białym lukrem w nieregularne kształty. Dodaj małe poszarpane fragmenty wewnątrz, a na koniec posmaruj wszystkie elementy misia i przyklej je do kry. Ciasteczka są już gotowe. Ozdób nimi świąteczny stół lub zapakuj jako drobne upominki.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane