Jak zrobić bałwanka ze słonych paluszków?

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Jeżeli szukasz oryginalnego pomysłu na wykorzystanie paczki solonych paluszków, to mamy dla ciebie świąteczną propozycję. Zrób urocze bałwanki, z wykorzystaniem czekolady. Ten szybki i pyszny deser przypadnie do gustu wszystkim koneserom łakoci. Wykonanie jest niezwykle proste. Gotowe bałwanki zapakuj w ozdobny papier i podaruj najbliższym jako drobny upominek.
P

Pomarańczowy barwnik spożywczy, paczka paluszków, około 500g białej czekolady, 250 g ciemnej czekolady, posypka w kształcie śnieżynek.

1
Jak zrobić bałwanka ze słonych paluszków krok 1
60 g białej czekolady roztop z dodatkiem pomarańczowego barwnika spożywczego. Masę przełóż to rękawa cukierniczego lub torebki strunowej. Na rozłożony pergamin wyciskaj małe porcje w kształcie marchewek. Kiedy skończysz umieść je w lodówce aby stężały.
2
Roztop białą czekoladę. Zanurzaj w niej paluszki do około ⅔ długości i układaj je obok siebie. Na jednego bałwanka potrzebujesz około 6 paluszków. Kiedy skończysz umieść wszystko w lodówce, aby czekolada stężała i skleiła paluszki ze sobą.
3
Kiedy czekolada na paluszkach stężeje, roztop ciemną czekoladę i delikatnie, aby nie rozdzielić paluszków, zanurz pozostałą część w ciemnej czekoladzie. Możesz zrobić to pod ukosem, aby dodać deserowi uroku. Na koniec jednego paluszka zanurz w czekoladzie i ułóż na granicy białej i ciemnej polewy.
4
Cienkim pędzelkiem posmaruj tył marchewki czekoladą i przyklej do bałwanka. Małym pędzelkiem i ciemną czekoladą narysuj oczy i uśmiech. Dla ozdoby dodaj również posypkę w kształcie śnieżynek.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane