sposoby żeby lustro nie parowało

Co zrobić żeby lustro nie parowało? 5 sprytnych sposobów

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
sposoby żeby lustro nie parowało
1 z 6
Zaparowane lustro może być frustrujące zwłaszcza wtedy, gdy się śpieszysz. Żeby nie marnować czasu na jego wycieranie, wypróbuj opisane tutaj sposoby. Pozwolą one zapobiec problemowi zanim się pojawi. Niektóre z nich działają na dłużej, inne trzeba powtarzać po kilku dniach. Mają jednak jedną wspólną cechę: skutecznie chronią lustro przed zaparowaniem.
1
sposoby żeby lustro nie parowało - krok 1
Ocet

Prostym i całkowicie naturalnym preparatem zapobiegającym parowaniu luster jest ocet. Wystarczy, że zmieszasz go w równych proporcjach z wodą (np. 1 szklanka octu na 1 szklankę wody) i wlejesz do butelki z atomizerem. Możesz dodać 1-2 krople płynu do mycia naczyń. Spryskaj lustro roztworem i powycieraj do sucha. Nie zaparuje przez kilka dni.

Powtarzaj czynność tak często, jak będzie to konieczne. Ocet ma nieprzyjemny zapach, ale ulatnia się on po około godzinie. Jeśli chcesz go nieco zniwelować, dodaj do roztworu sok z cytryny.
2
Pianka do golenia

Pianka do golenia to jeden z najskuteczniejszych środków zapobiegających parowaniu luster. Następnym razem gdy będziesz się golić, nałóż piankę na lustro i wytrzyj do sucha ręcznikiem. Po takim zabiegu nie zaparuje ono przez kilka tygodni. Po upływie tego czasu po prostu znów powtórz całą procedurę.
3
Płyn do naczyń

Podobny efekt uzyskasz nakładając na lustro cienką warstwę płynu do mycia naczyń. Wystarczy, że wlejesz kilka kropel na dłoń i dodasz odrobinę wody, tak by płyn się spienił. Przetrzyj lustro spienioną dłonią, a następnie wytrzyj do sucha ręcznikiem papierowym. Gotowe.

Ten sposób działa niestety najkrócej – około jeden dzień. Później trzeba go powtórzyć.
4
Środek przeciw parowaniu szyb w samochodzie lub wosk samochodowy

Skuteczny sposób to również nałożenie na lustro preparatu zapobiegającego parowaniu szyb w samochodzie. Sprawdzi się też resztka wosku samochodowego. Po aplikacji środka powycieraj lustro do sucha.
5
Suszarka do włosów

Wszystkie powyższe metody wymagają podjęcia działań zanim lustro zaparuje. Jeśli chcesz odparować już zaparowane lustro, po prostu skieruj na nie strumień powietrza z suszarki. Wkrótce znowu zobaczysz swoje odbicie.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

czyszczenie lustra
pleśń
narzędzia czyszczące :)

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane