Jak zrobić kokosowy ajerkoniak (Coquito)?

Dd - specjalista Tipy.pl

Nie każdy lubi smak świątecznego ajerkoniaku. Jeżeli i ty należysz do tej grupy, to mamy dla ciebie ciekawą propozycję. Zrób likier jajeczno kokosowy. Każdy miłośnik kokosu pokocha ten przepis. Likier podawaj potrzepany odrobiną zmielonego cynamonu dla pogłębienia smaku.
P

360 ml mleka zagęszczonego, 3 duże żółtka z jajka, około 450 ml słodzonego mleka skondensowanego, ¾ łyżeczki mielonego cynamonu, ¼ łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej, ⅛ łyżeczki ekstraktu waniliowego, 400 ml mleka kokosowego, biały rum, brandy, bourbon lub inny rodzaj alkoholu, szczypta mielonego cynamonu do ozdoby gotowego likieru.

1
Jak zrobić kokosowy ajerkoniak (Coquito) krok 1
Mleko zagęszczone i żółtka wymieszaj razem w rondelku. Gotuj całość na małym ogniu, aż masa zgęstnieje.
2
Zagotowany krem po przestudzeniu przelej do blendera i dodaj słodzone mleko skondensowane, gałkę muszkatołową i ekstrakt kokosowy. Wymieszaj całość na wysokich obrotach, aż składniki dokładnie się połączą i powstanie puszysta pianka.
3
Połowę mieszaniny odlej do dużej miski. Do blendera dolej mleko kokosowe. Mieszaj aż pianka połączy się z mlekiem kokosowym. Następnie mieszankę wlej do miski z resztą masy. Delikatnie wymieszaj całość trzepaczką, aby obie części dokładnie się pomieszały.
4
Miskę przykryj folią aluminiową i umieść w lodówce na przynajmniej kilka godzin. Przed podaniem pomieszaj masę z wybranym alkoholem. Tradycyjnie używany jest biały rum, jeżeli wolisz jednak inną opcję, możesz dostosować likier do twoich upodobań. Koktajl podawaj potrzepany odrobiną cynamonu lub z laską cynamonu zanurzoną w szklance.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane