woda ryżowa

8 cudownych właściwości wody ryżowej

visage - specjalista Tipy.pl
woda ryżowa
1 z 9
Ile razy zdarzyło ci się wylać wodę, w której gotowałaś ryż? Pewnie tyle samo, co ten ryż ugotować. Gdybyś wtedy wiedziała to, co ja niedawno odkryłam, z pewnością nie popełniłabyś już tego błędu. Woda ryżowa to jedna z najcenniejszych substancji kosmetycznych. Zawiera dużo cennych minerałów i witamin. Niezwykle korzystnie wpływa na nasze włosy i skórę. Dowiedz się więcej na temat jej zastosowań.
1
woda ryżowa - krok 1
Przygotowanie wody ryżowej

Szklankę ryżu ekologicznego zagotuj w destylowanej lub filtrowanej wodzie. Ryż odcedź, a wodę przelej do szklanego słoiczka. Po ostygnięciu przechowuj w lodówce.
2
woda ryżowa - krok 2
Woda ryżowa na włosy

Umyj włosy jak zwykle. Następnie nałóż na nie wodę ryżową i pozostaw na kilka minut. Po tym czasie spłucz. Proteiny zawarte w wodzie ryżowej wnikną we włosy, wzmacniając je i wygładzając. Gdy włosy wyschną, będą piękne i lśniące.
3
woda ryżowa - krok 3
Woda ryżowa na cerę

Oczyszczoną twarz przemyj wodą ryżową. Nanieś preparat na wacik kosmetyczny i stosuj jak tonik. Woda ryżowa oczyści i domknie pory oraz przywróci cerze naturalny blask.
4
woda ryżowa - krok 4
Na podrażnienia skóry

Nanieś wodę ryżową na podrażnione miejsce lub przygotuj większą jej ilość i zrób sobie 15-minutową kąpiel. Woda ryżowa złagodzi swędzenie i wyleczy wszelkiego rodzaju pokrzywki i wysypki.
5
woda ryżowa - krok 5
Na trądzik

Woda ryżowa łagodzi stany zapalne i przyspiesza gojenie wyprysków. Nakładaj ją na niedoskonałości wacikiem.
6
woda ryżowa - krok 6
Na egzemę

Zmienione chorobowo miejsca przemywaj schłodzoną wodą ryżową. Powtarzaj zabieg regularnie. Zawarta w wodzie ryżowej skrobia jest bardzo skuteczna w leczeniu egzemy.
7
woda ryżowa - krok 7
Przeciw biegunce

Do szklanki wody ryżowej dodaj szczyptę soli i dobrze wymieszaj. Pij co kilka godzin do czasu, aż biegunka ustąpi.
8
woda ryżowa - krok 8
Zalety picia wody ryżowej

Wodę ryżową powinniśmy pić regularnie. Jest bogata w osiem niezbędnych dla zdrowia aminokwasów, które wspomagają regenerację mięśni. Ze względu na zawarte w niej węglowodany, to również dobry sposób, żeby dodać sobie energii. Do przygotowania pitnej wody ryżowej najlepiej użyć wody filtrowanej lub niegazowanej wody mineralnej.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

AnMa
03.02.2019
A co to za starosłowiański zwyczaj wsypywania soli do gotowania ryżu?! Azjatom, by się oczy powykręcały ze zdziwienia.
Lidka
18.06.2018
A kto gotuje ryż, żeby wylewać wodę? Chyba ze w woreczkach... Poza tym do gotowania ryżu używa się soli, a ta na cerę czy włosy nie wpływa dobrze...
Anja
18.01.2016
Cudowne właściwości kosmetyczne i prozdrowotne ma Colostrum Owcze synowi po 6 latach walki wyleczylismy AZS, a próbowaliśmy wszystkiego.
jana
18.01.2016
Ja ryż i kasze gotuję do wchłonięcia wody, niczego nie wylewam! A do picia i celów kosmetycznych to polecam mleko ryżowe!
wito
18.01.2016
Jaką mam mieć pewność czy moja twarz PO użyciu tej wody ryżowej , nie przybierze barwy żółtej - chińskiej ?!