Jak zrobić rozmarynową sól i cukier waniliowy?

Dd - specjalista Tipy.pl

Cukier waniliowy i ziołowa sól są niezwykle przydatnymi przyprawami. Zamiast kupować gotowe, możesz zrobić je własnoręcznie. Jest to prosty przepis, który dodatkowo nie kosztuje wiele. Spróbuj tego przepisu, a nie zawiedziesz się. Do tego, stworzone przyprawy będą w 100% ekologiczne.
P

Składniki na cukier waniliowy:
2 szklanki cukru, laska wanilii.

Składniki soli rozmarynowej:
1 szklanka drobno zmielonej soli morskiej, ½ szklanki grubo mielonej soli morskiej, ¾ szklanki rozmarynu.

1
Aby zrobić domowy cukier waniliowy wystarczy, że jedną laskę wanilii przekroisz na pół, wyskrobiesz ziarenka i połączysz je z cukrem. Całość umieść w szczelnie zamykanym pojemniku. Przechowuj mieszaninę w ciemnym miejscu przez co najmniej tydzień. Co kilka dni wstrząsaj pojemnikiem, aby smak był równomierny w całej przyprawie.
2
Domowa sól rozmarynowa również jest prosta w wykonaniu. Opłucz rozmaryn i wysusz dokładnie papierowym ręcznikiem. Ugnieć mocno oberwane listki, aby upewnić się, że masz wystarczającą ilość ziół.
3
Rozmaryn umieść w malakserze, aby uzyskać masę o ziarnistej teksturze. Kiedy zioła będą już gotowe, dosyp gruboziarnistą sól i wymieszaj dokładnie. Następnie dodaj drobno mieloną sól i ponownie wymieszaj. Całość rozsyp w dużym, płaskim naczyniu i pozostaw do wyschnięcia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane