Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Dekoracje Bożonarodzeniowe > Jak zrobić choinkę z piernika?

Jak zrobić choinkę z piernika?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Jeżeli robisz tradycyjne ozdoby z pierniczków, to możesz spróbować oryginalnego sposobu na świąteczne drzewko. Zrób je z pierniczków. Wykonanie jest proste i nie wymaga dużo pracy, a efekt na pewno cię zadowoli.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 szklanki mąki, 2 szklanki mąki razowej, ½ szklanki mąki migdałowej, 4 łyżeczki proszku do pieczenia, ½ łyżeczki sody, ¾ łyżeczki soli, 1 i ½ kostki masła, 1 szklanka cukru trzcinowego, 4 duże jajka, 2 i ½ łyżeczki ekstraktu migdałowego, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 1 i ½ szklanki pokruszonych płatków migdałowych. Lukier: 4 szklanki cukru pudru, 5-7 łyżek mleka, ½ łyżeczki ekstraktu migdałowego.
1
Jak zrobić choinkę z piernika krok 1
W dużej misce wymieszaj mąkę, mąkę razową, mąkę migdałową, sodę, proszek do pieczenia i sól. W oddzielnej misce wymieszaj mikserem masło i cukier na puszystą masę. Dodaj jajka i oba ekstrakty.
2
Jak zrobić choinkę z piernika krok 2
Do miski wsypuj suchą mieszankę i mieszaj dokładnie. Po ostatniej porcji, wymieszaj ciasto ręcznie. Dodaj posiekane migdały i ponownie wyrób ciasto. Podziel je na 3 części i z każdej uformuj trapez na papierze do pieczenia. Odłóż przygotowane ciasto na 30 minut. Po tym czasie piecz w 175 stopniach przez 20-25 minut, a następnie ostudź przez kolejne 30 minut.
3
Jak zrobić choinkę z piernika krok 3
Kiedy placki będą upieczone, podziel je na równe części. Aby pierniczki miały jednakowy kolor w każdej części, połóż je na jednym boku i ponownie piecz przez 10 minut z każdej strony.
4
Jak zrobić choinkę z piernika krok 4
Następnie przygotuj lukier którym będziesz kleić wszystkie elementy. W misce pomieszaj cukier puder i 5 łyżek mleka i ekstrakt migdałowy. Dokładnie wymieszaj, a jeżeli mieszanka będzie zbyt gęsta, to dodaj więcej mleka. Lukier przełóż do rękawa cukierniczego, lub zwykłej plastikowej torebki.
5
Jak zrobić choinkę z piernika krok 5
Choinkę zacznij układać od największych elementów z każdego placka. Sklejaj je tworząc trójkąty z fragmentów tej samej wielkości. Trójkąty układaj naprzemiennie, a będą tworzyły kształt gwiazd, które zmniejszając się stworzą choinkę. Gotową ozdobę pozostaw do całkowitego zastygnięcia lukru. Po tym czasie możesz ozdobić ją dodatkową porcją lukru i kolorowymi posypkami.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Cukierki na choince to słodka tradycja, która jest szczególnie przyjemna dla młodszych domowników i prawdziwych...
Jak zrobić choinkę z cukierków?
Cukierki na choince to słodka tradycja, która jest szczególnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt