proszek wapniowy ze skorupek jaj

Jak zrobić proszek wapniowy ze skorupek jaj?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
proszek wapniowy ze skorupek jaj
1 z 6
Wapń jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Gdy cierpimy na jego niedobór, organizm pobiera ten minerał z kości i zębów, co skutkuje między innymi osteoporozą. Nabiał, ryby, czy migdały są źródłem wapnia, ale nie dostarczają go na tyle, żeby zaspokoić nasze potrzeby. Jak więc uniknąć ryzyka osteoporozy i zapewnić sobie dzienną dawkę wysokiej jakości wapnia? Okazuje się, że świetnym jego źródłem są skorupki jaj. Zawierają one aż 27 niezbędnych dla naszego organizmu mikroelementów. Mało tego – są prawie w całości zbudowane z węglanu wapnia, którego struktura jest bardzo podobna do tego występującego w naszych kościach i zębach. Badania dowiodły, że uzyskany ze skorupek jaj proszek wapniowy zwiększa gęstość kości, łagodzi bóle reumatyczne, a nawet stymuluje odbudowę chrząstki stawowej. To chyba wystarczające powody, żeby poświęcić krótką chwilę i przygotować ten lek samemu. Przepis znajdziecie poniżej.
P

skorupki z 12 ekologicznych jaj (od kur z wolnego wybiegu), młynek do kawy, słoiczek

1
proszek wapniowy ze skorupek jaj - krok 1
Zbierz skorupki z 12 ekologicznych jaj. Porządnie wypłucz je wodą. Usuń resztki białka, które mogły pozostać w skorupkach, ale nie pozbywaj się znajdującej się w środku błony. Stanowi ona cenne źródło składników odżywczych.
2
Do dużego garnka wlej około 6 szklanek filtrowanej wody. Doprowadź ją do wrzenia. Ostrożnie włóż skorupki do wrzątku. W ten sposób zabijesz znajdujące się na nich bakterie. Gotuj całość przez około 10 minut, a następnie odcedź skorupki.
3
Ułóż skorupki w jednej warstwie na blasze do pieczenia. Pozostaw na noc, żeby całkowicie wyschły. Rano włóż je do piekarnika nagrzanego do 100°C. Pozostaw na około 10 minut, aż staną się całkiem suche.
4
Gotowe skorupki wkładaj po kilka naraz do młynka do mielenia kawy. Przemiel je na drobny proszek. Ten przechowuj w szczelnie zamkniętym słoiku – w suchym i chłodnym miejscu.
5
Dawkowanie: 1 łyżeczka tak przygotowanego proszku zawiera około 800-1000 mg wapnia. Spożywaj go podczas posiłku rozpuszczając niewielką ilość w wodzie. Przyjmuj w sumie ¾-1 łyżeczki dziennie (podzielone na trzy porcje).

Nie przekraczaj dziennej dawki 1 łyżeczki proszku wapniowego, ponieważ może to podrażniać układ pokarmowy.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (18)

* Pola wymagane

Paulina
16.07.2020
Gotowanie przez 10 minut, a potem jeszcze pieczenie? To już chyba wolę kupić sobie kapsułki z wapniem - będą miały więcej tego składnika i będą bardziej przyswajalne.
Ola
18.11.2019
Wysoka temperatura powoduje rozpad przyswajalnego wapnia organicznego na nieprzyswajalny wapń nieorganiczny, więc skorupek nie można gotować !!!
remus
02.08.2018
Znachor; piszesz: "Badania dowiodły, że uzyskany ze skorupek jaj proszek wapniowy...."
Podaj materiały źródłowe tych badań. Dzięki.
stan
09.03.2017
Witam, ja gotuje zwykłe nieekologiczne skorupki od jajek w zwykłej wodzie przez 15 min, potem wkładam je do piekarnika na 15 min, czy to ma sens?tak/nie-dlaczego?dzięki z gory, pozdrawiam
Andrzej
01.06.2016
Jeszcze nie dawno komentarze na temat skorupek były bardzo ale to bardzo negatywne. Jak to się zmienia. A skorupki to stosuję już od 15 lat i pomagają np przy bólach zębów i to do 5 minut i po bólu. Pomagają również na alergie a teraz jest ten czas. 3 dni i po alergii.Pozdrawiam
Aga
01.06.2016
Moja babcia proszek ze skorupek stosuje od kilku lat ... Jeszcze kilka lat temu jak sie przewróciła i lekko uderzyła to kończyło się gipsem . Teraz juz nie chyba że jest bardzo mocne uderzenie . Ona suszy skorupki , mieli je w młynku . I łyka jedna łyżeczke dziennie i popija woda ...
polonista
01.06.2016
Tytuł brzmi " Nie wyrzucaj tych skorupek..." Pisząc "tych" autor wskazuje na konkretne skorupki - w tym wypadku, na te znajdujące się na zdjęciu. Powinno być "takich" i wtedy jest poprawnie. Pisząc artykuł wypadałoby pisać poprawnie.
Jaro
01.06.2016
Nie trzeba tych skorupek aż tak drastycznie sterylizować temperaturami, umyć pod wodą, spryskać wodą utlenioną i sterylność gwarantowana. Taki proszek jest o wiele bardziej efektywny, jak zmiesza się go z sokiem z cytryny, podczas intensywnych reakcji chemicznych(będzie się pienić) powstaje cytrynian wapna, zamiast węglanu wapna. Cytrynian wapnia jest wielokrotnie lepiej przyswajalny.
emeryt
25.01.2016
Ja stosuje inna metode mianowicie biore jedna kapsulke wapna codziennie rano. Przyznam ze 45 lat temu slyszalem rade starego lekarza ktory zalecal dziadkowi przy zlamanej rece zeby tak przygotowac proszek wapienny ale mieszac go w kieliszku Brendy i to mialo pomagac w szybkim zrosnieciu sie kosci.
Q
25.01.2016
zuziaduzia masz pojecie jak swinia o niebie