Co zrobić, żeby ręczniki po praniu były miękkie?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Ręczniki można zmiękczyć octem /123RF/PICSEL
1 z 4

Lubisz owinąć się po kąpieli puszystym i miękkim ręcznikiem? Ja też. Niestety, z czasem nawet najlepsze ręczniki stają się twarde i szorstkie. Jak przywrócić im dawną miękkość? Okazuje się, że jest na to sposób. I wcale nie jest to płyn do płukania tkanin. Ten może nawet zaszkodzić! Czym go zatem zastąpić, żeby osiągnąć pożądany efekt? Tego dowiesz się z dalszej części porady.

1
Nadmiar płynu im zaszkodzi /123RF/PICSEL
Dlaczego płyn do płukania tkanin nie zadziała?

Większość z nas dodaje do prania zbyt dużą ilość płynu do płukania lub nieodpowiednio go rozcieńcza. Nadmiar płynu zamiast zmiękczać ręczniki, osadza się na ich włóknach sprawiając, że ręczniki tracą swoją zdolność do wchłaniania wilgoci, wolniej schną i stają się szorstkie.

2
Użyj octu /123RF/PICSEL
Naturalny środek zmiękczający tkaniny

Korzystną dla naszego zdrowia i kondycji ręczników zmianą będzie zastąpienie zwykłego płynu do płukania znacznie bezpieczniejszym i bardziej skutecznym środkiem. Ma on zaledwie dwa składniki: sodę oczyszczoną i ocet. Do pojemnika na proszek wlej szklankę octu. Do pojemnika na płyn do płukania wsyp zaś pół szklanki sody oczyszczonej. Ocet rozpuści osady pozostałe po płynie do płukania, a soda usunie je i zmiękczy materiał. Gdy pranie dobiegnie końca, ręczniki będą odświeżone, a po wyschnięciu – puszyste jak za czasów swojej nowości.

3
Pachnące ręczniki /123RF/PICSEL
Powtarzaj tę czynność, gdy zajdzie potrzeba

Ten sposób można stosować przy każdym kolejnym praniu lub doraźnie, gdy zajdzie taka potrzeba. Pomoże też w odświeżeniu starych ubrań.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (24)

* Pola wymagane

Joanna Maria Suska Brzozowska
13.09.2019
Rewelacyjne są właśnie te sposoby :) stosuje już od półtora roku i naprawdę nie te ręczniki :) miękkie i aż miło się wycierać !! Dziękuję i polecam tą metodę czyli ocet i sodę :) Pozdrawiam serdecznie ,życząc miłego weekendu !!
Adako
15.04.2018
My mamy swoje sposoby na pranie ręczników
kjk
20.03.2017
Wow! Nie wiedziałem, że na jednej stronie artykułu można zmieścić aż 41 słów!!!
Anka
16.02.2016
Ja stosuje ocet do plukania od b.dawna, wlewam go do przegrody na plukanie i drodzy panstwo pranie pachnie świeżością i jest miękkie, nic nie śmierdzi, proszę spróbować a później pisać brednie.
Estera
18.01.2016
Cytuje: "Do pojemnika na proszek wlej szklankę octu. Do pojemnika na płyn do płukania wsyp zaś pół szklanki sody oczyszczonej. Ocet rozpuści osady pozostałe po płynie do płukania, a soda usunie je i zmiękczy materiał."....nie rozumiem, zamiast proszku do prania czy jak? I niby gdzie ocet ma rozpuscic osady po plynie do plukania? Pozdrawiam E.
gosc
12.01.2016
no, gdzie jest tych 18 komentarzy?
Pozdrawiam.
kati
11.01.2016
ja kupilam suszarke elektryczna do prania i wszytko pachnie swierzoscia a nie dymem z kominow , jest miekkie a reczniki po prostu jak z reklamy cocolino:) wrzucam tylko specjalne pileczki :p
Osia
11.01.2016
po occie będą śmierdolić, przecież
Kuszelas
11.01.2016
A co z proszkiem do prania? Ten artykuł jest niedopracowany....
mydełko fa
11.01.2016
Ciuchy śmierdzące octem... masakra. Soda i ocet powodują gwałtowne spienianie, to wie każdy, co robił sobie domową sodową na kaca. Nie wiem jak to ma zmiękczyć cokolwiek. soda zmiękcza, ocet też i utrwala kolor, ale razem mieszane i w pralce to jakieś jaja. Jak ktoś chce śmierdzieć niczym rolmops i sprzątać pianę wylaną na łazienkę - pomysł wydaje się celny.