usuwanie rys z mebli

Jak w łatwy sposób usunąć rysy z mebli drewnianych i parkietów?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
usuwanie rys z mebli
1 z 4
Drewniane meble i parkiety prędzej czy później ulegają zarysowaniu. Na szczęście istnieje prosty sposób, który pozwoli przywrócić im dawny wygląd. Okazuje się, że doskonałym środkiem na drobne rysy i uszkodzenia jest… kawałek orzecha włoskiego. Ten sposób jest łatwy, tani i szybszy w wykonaniu, niż renowacja uszkodzonych mebli i parkietów. Instrukcja i niezbite dowody poniżej.
1
usuwanie rys z mebli - krok 1
Usuwanie rys z mebli

Najlepszy do usuwania rys jest orzech włoski. Jest on najbardziej miękki spośród wszystkich orzechów, dlatego z łatwością wnika w zarysowania. Jeśli chcesz, możesz jednak spróbować zastąpić go orzechami pekan, brazylijskimi lub migdałami, zwłaszcza jeśli meble zrobione są z jaśniejszego drewna. Wydobywamy go z łupinki i energicznie wcieramy w miejsca, w których drewno uległo uszkodzeniu. Powtarzamy proces do czasu, aż rysa stanie się niewidoczna. Może to wymagać użycia kilku kawałków orzecha.
2
usuwanie rys z mebli - krok 2
Usuwanie rys z parkietów

Gdy parkiet zarysuje się, np. podczas przesuwania mebli, kawałek orzecha włoskiego z powodzeniem go uratuje. Wystarczy pocierać rysę orzechem, aż stanie się niewidoczna. Co ciekawe, orzech wniknie w zarysowanie tak głęboko, że nie zmyjesz go nawet przecierając parkiet wilgotnym mopem. Efekt przed i po widać na zdjęciu obok. Zauważ, że kawałek orzecha został użyty tylko na połowę rysy.

Jeżeli po jakimś czasie orzechowe wypełnienie się zetrze, weź kolejny kawałek orzecha i zamaluj rysę na nowo.
3
usuwanie rys z mebli - krok 3
Kiedy efekt nie będzie zadowalający?

Niestety, trik z orzechem nie zawsze się sprawdzi. Nie zadziała on w przypadku głębokich zarysowań i ubytków. Efekt nie będzie zadowalający również w przypadku ciemnego drewna, jak wiśnia czy mahoń. Jeśli meble są polakierowane, wówczas sposób ten także może okazać się nietrafiony.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Mlon
29.03.2016
Pokost lniany.
Dziękuję, stolarz (50).
Zosia
01.02.2016
pomysły na wszystko to ma Petru a nie jakies tam ...
adamosko
01.02.2016
lepszy jest zwykly olej roslinny nalozony na papier i wtarty w rysy, kazdy ma w domu i efekty sa lepsze. Mama nigdy nie zauwazyla :D
elkidpf
18.01.2016
no i do doopy z taką pomysłą...