leczenie brodawek octem

Jak usunąć brodawki domowym sposobem?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
Brodawka to zmiana skórna w postaci grudkowatej narośli. Jej rozmiary mogą wahać się od kilku milimetrów do 2-3 cm. Narośl ta zazwyczaj nie jest złośliwa, ale dla wielu stanowi problem natury estetycznej. Brodawki najczęściej występują pod pachami, na karku, powiekach i brzuchu. Można usunąć je laserowo, poprzez elektrokoagulację (wypalanie prądem) lub wymrażanie. Na szczęście istnieje też skuteczny domowy sposób, żeby się ich pozbyć. A jest nim… ocet jabłkowy.
1
Skórę dookoła brodawki umyj wodą z łagodnym mydłem. Przed pierwszym zabiegiem najlepiej namoczyć brodawkę w wodzie z mydłem przez 15 minut, delikatnie szorując narośl miękką szczoteczką.
2
Osusz brodawkę i skórę dookoła niej. Następnie zwilż wacik octem jabłkowym, a nadmiar płynu odciśnij. Połóż wacik bezpośrednio na brodawce i zamocuj polo plastrem. Pozostaw na 15 minut. Po upływie tego czasu usuń opatrunek i opłucz skórę wodą.
3
Powtarzaj zabieg nie częściej, niż 3 razy dziennie przez kilka dni (nie dłużej, niż tydzień). Brodawka zacznie wysychać i stawać się coraz ciemniejsza, aż w końcu odpadnie. Jeżeli narośl była duża, istnieje ryzyko, że w jej miejscu pojawi się blizna. Żeby tego uniknąć, smaruj skórę żelem aloesowym lub maścią z nagietka.
!

Uwaga!
Jeśli chcesz usunąć brodawki na powiekach lub w pobliżu oczu, zachowaj szczególną ostrożność lub wybierz inny sposób. Ocet jabłkowy może podrażnić oczy.

Powiązane porady

Nakładanie kremu na twarz
popękane naczynka na nogach
trądzik na ciele

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane