Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > Jak usunąć brodawki domowym sposobem?

Jak usunąć brodawki domowym sposobem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Brodawka to zmiana skórna w postaci grudkowatej narośli. Jej rozmiary mogą wahać się od kilku milimetrów do 2-3 cm. Narośl ta zazwyczaj nie jest złośliwa, ale dla wielu stanowi problem natury estetycznej. Brodawki najczęściej występują pod pachami, na karku, powiekach i brzuchu. Można usunąć je laserowo, poprzez elektrokoagulację (wypalanie prądem) lub wymrażanie. Na szczęście istnieje też skuteczny domowy sposób, żeby się ich pozbyć. A jest nim… ocet jabłkowy.
1
Skórę dookoła brodawki umyj wodą z łagodnym mydłem. Przed pierwszym zabiegiem najlepiej namoczyć brodawkę w wodzie z mydłem przez 15 minut, delikatnie szorując narośl miękką szczoteczką.
2
Osusz brodawkę i skórę dookoła niej. Następnie zwilż wacik octem jabłkowym, a nadmiar płynu odciśnij. Połóż wacik bezpośrednio na brodawce i zamocuj polo plastrem. Pozostaw na 15 minut. Po upływie tego czasu usuń opatrunek i opłucz skórę wodą.
3
Powtarzaj zabieg nie częściej, niż 3 razy dziennie przez kilka dni (nie dłużej, niż tydzień). Brodawka zacznie wysychać i stawać się coraz ciemniejsza, aż w końcu odpadnie. Jeżeli narośl była duża, istnieje ryzyko, że w jej miejscu pojawi się blizna. Żeby tego uniknąć, smaruj skórę żelem aloesowym lub maścią z nagietka.
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak pozbyć się kurzajek?
Domowe sposoby na czyraki
Jak rozpoznać grzybicę paznokci?
Ostrzeżenia
  • Jeśli chcesz usunąć brodawki na powiekach lub w pobliżu oczu, zachowaj szczególną ostrożność lub wybierz inny sposób. Ocet jabłkowy może podrażnić oczy.
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na kurzajki
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zwykle pojawiają się na rękach i nogach na skutek infekcji wirusem brodawczaka ludzkiego HPV. Powoduje on rozrastanie...
Jak usunąć kurzajki?
Zwykle pojawiają się na rękach i nogach na skutek infekcji wirusem brodawczaka ludzkiego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt