leczenie brodawek octem

Jak usunąć brodawki domowym sposobem?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
Brodawka to zmiana skórna w postaci grudkowatej narośli. Jej rozmiary mogą wahać się od kilku milimetrów do 2-3 cm. Narośl ta zazwyczaj nie jest złośliwa, ale dla wielu stanowi problem natury estetycznej. Brodawki najczęściej występują pod pachami, na karku, powiekach i brzuchu. Można usunąć je laserowo, poprzez elektrokoagulację (wypalanie prądem) lub wymrażanie. Na szczęście istnieje też skuteczny domowy sposób, żeby się ich pozbyć. A jest nim… ocet jabłkowy.
1
Skórę dookoła brodawki umyj wodą z łagodnym mydłem. Przed pierwszym zabiegiem najlepiej namoczyć brodawkę w wodzie z mydłem przez 15 minut, delikatnie szorując narośl miękką szczoteczką.
2
Osusz brodawkę i skórę dookoła niej. Następnie zwilż wacik octem jabłkowym, a nadmiar płynu odciśnij. Połóż wacik bezpośrednio na brodawce i zamocuj polo plastrem. Pozostaw na 15 minut. Po upływie tego czasu usuń opatrunek i opłucz skórę wodą.
3
Powtarzaj zabieg nie częściej, niż 3 razy dziennie przez kilka dni (nie dłużej, niż tydzień). Brodawka zacznie wysychać i stawać się coraz ciemniejsza, aż w końcu odpadnie. Jeżeli narośl była duża, istnieje ryzyko, że w jej miejscu pojawi się blizna. Żeby tego uniknąć, smaruj skórę żelem aloesowym lub maścią z nagietka.
!

Uwaga!
Jeśli chcesz usunąć brodawki na powiekach lub w pobliżu oczu, zachowaj szczególną ostrożność lub wybierz inny sposób. Ocet jabłkowy może podrażnić oczy.

Powiązane porady

Leczenie trądziku
Nakładanie kremu na twarz
trądzik różowaty

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane