Pigułki antykoncepcyjne

10 faktów o pigułce antykoncepcyjnej

monika_w - specjalista Tipy.pl
Pigułki antykoncepcyjne
1 z 11

Szacuje się, że około 60% kobiet w krajach zachodnich korzysta z różnego rodzaju metod zapobiegania ciąży. Najpopularniejszą metodą jest doustna tabletka antykoncepcyjna. Eksperci zgodnie twierdzą, że najskuteczniejszą metodą są wkładki wewnątrzmaciczne, doustne środki antykoncepcyjne i plastry. Od lat ’60tych wybór metod zapobiegania ciąży stale się zwiększa. Co więcej – zwiększa się też ich skuteczność. Pewnie słyszałaś o większości z nich, ale ile tak naprawdę wiedz o metodzie zapobiegania ciąży, którą sama stosujesz? Może miałaś krótką chwilę, aby przegadać to z ginekologiem, zanim dostałaś receptę. Prawda jest taka, że większość kobiet wie zaskakująco mało o pigułce antykoncepcyjnej. Przeczytaj, a możesz być zaskoczona.

1
fakty o pigułce antykoncepcyjnej - krok 1

Jest skuteczna tylko wtedy, kiedy stale ją przyjmujesz Pigułka koncepcyjna jest skuteczna tylko wtedy, kiedy przyjmujesz ją codziennie (jest to wyraźnie wyjaśnione na ulotce dołączonej do opakowania). Nie możesz sobie pozwolić na pominięcie choćby jednego dnia. Szokujące 43% niezaplanowanych ciąż, to efekt pominięcia pigułki. Na skuteczność tej metody wpływa nawet pora dnia, kiedy przyjmujesz pigułkę – należy pamiętać, by przyjmować ją o możliwie tej samej porze.

2

Nie chroni przed chorobami przenoszonymi drogą płciową Wiele ludzi jest przekonanych, że pigułka antykoncepcyjna jest równocześnie skutecznym zabezpieczeniem przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Jeśli byłaś w tej grupie – zapamiętaj raz na zawsze – to bzdura. Jedyny sposób zabezpieczenia się przed rzeżączką, kiłą, czy AIDS to stare dobre prezerwatywy.

3

Skuteczniejsze są wkładki domaciczne Badania potwierdziły, że wkładki domaciczne są najlepszym sposobem, jeśli nie chcesz zajść w ciążę. Ocenia się, że ich skuteczność jest 20 razy wyższa niż skuteczność pigułki, czy plastrów. Dlaczego? Stosując wkładkę eliminujesz tzw. błąd ludzki, jak choćby zapomnienie o wzięciu pigułki.

4
art/2016/24131_153669_big.jpg

Nie musi oznaczać aktywności seksualnej To ważna wiadomość dla zaszokowanych rodziców nastoletnich córek. Pigułka antykoncepcyjna ma także inne zastosowania. Pomaga w uregulowaniu cyklu miesiączkowego i łagodzi skurcze. Więc jeśli twoja córka bierze pigułkę, nie musi to oznaczać, że jest aktywna seksualnie.

5
art/2016/24131_153670_big.jpg

Nie działa natychmiast Pigułki antykoncepcyjna może zacząć być skuteczna nawet po dwóch miesiącach od rozpoczęcia jej stosowania. Więc jeśli decydujesz się na tę formę antykoncepcji, pamiętaj o dodatkowym zabezpieczeniu. To samo dotyczy sytuacji, kiedy zmieniasz typ przyjmowanej pigułki.

6
art/2016/24131_153671_big.jpg

Nie powoduje wzrostu wagi Pierwsze wersje pigułki istotnie powodowały, że kobiety przybierały na wadze. W latach ‘60tych pigułki zawierały wyższe dawki hormonów. Ale współczesna pigułka niezmiernie rzadko powoduje takie efekty uboczne.

7
art/2016/24131_153672_big.jpg

Może wchodzić w reakcje z innymi lekami Jeśli lekarz wypisuje ci receptę, wspomnij, że bierzesz pigułkę antykoncepcyjną. Niektóre lekarstwa obniżają, czy wręcz niwelują efekt antykoncepcyjny. To przede wszystkim środki antydepresyjne, przeciwgrzybiczne oraz antybiotyki.

8
art/2016/24131_153673_big.jpg

Kiedyś będzie i dla mężczyzn Trudno powiedzieć, kiedy dokładnie doczekamy się doustnego środka antykoncepcyjnego dla mężczyzn. Ale badania nad wersją hormonalną i niehormonalną męskiej pigułki trwają.

9
art/2016/24131_153674_big.jpg

Ma efekty uboczne Pigułki antykoncepcyjna wywołują efekty uboczne. Są bardzo różne dla różnych rodzajów pigułek. Także kobiety różnie na nie reagują. Część nie odczuwa nic. Zanim zdecydujesz się brać pigułkę, warto porozmawiać z ginekologiem i dobrać najlepszą dla ciebie.

10
art/2016/24131_153675_big.jpg

Nie powoduje bezpłodności Bezpłodność powodowana długotrwały przyjmowaniem pigułki to nic więcej niż mit. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzone pośród kobiet, które brały pigułkę od lat ‘60tych.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane