Malinka na szyi

Jak szybko pozbyć się malinki?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
Malinka na szyi
1 z 9
Powstały w skutek zbyt mocnego całowania siniak to potocznie zwana malinka. Pojawia się po mocnym ugryzieniu lub ssaniu skóry, powodując pęknięcie naczynek, a następnie zaczerwienienie i zasinienie skóry. Pamiątka po zbyt mocnym pocałunku może być widoczna przez tydzień. Czasem zdarza się, że po takim ugryzieniu zostaje blizna lub ciemny ślad. Jakkolwiek, posiadanie malinki w widocznym miejscu na skórze jest bardzo krępujące. Możesz ukrywać ją pod ubraniem lub makijażem, możesz też pozbyć się ich za pomocą kilku prostych sposobów. Oto kilka domowych sposobów na pozbycie się malinek.
1
Zimne okłady
Zimny okład

Aby wygoić siniak powstały na skutek ugryzienia, trzeba zamknąć naczynia krwionośne. W tym celu przyda się zimny okład na podrażnioną skórę. Każdy rodzaj zimnego okładu zamknie pęknięte naczynie i zmniejszy krwawienie.
Parę kostek lodu włóż w ręcznik papierowy i przyłóż do ugryzienia. Staraj się trzymać okład przez około 15 minut, kilka razy dziennie. Nie przykładaj lodu bezpośrednio na skórę.
Równie efektownie siniaka może schłodzić, łyżka włożona do lodówki. Trzymaj łyżkę przez ręcznik lub chusteczkę, a czubek łyżki przyłóż do miejsca w którym masz malinkę. Powtarzaj czynność kilka razy dziennie, aż do dnia kiedy ona zniknie.
2
Liście mięty
Mięta

Pobudzający efekt mięty pieprzowej poprawia krążenie krwi, a tym samym jest to bardzo pomocne w leczeniu malinek.
Wcieraj olejek miętowy w miejsce ugryzienia. Po zaaplikowaniu olejku pojawi się uczucie mrowienia, ale szybko przejdzie. Nie należy olejku stosować częściej niż dwa razy dziennie, ponieważ może on podrażnić skórę. Równie skutecznie miejsca siniaka, można smarować miętową pastą do zębów. Wetrzyj pastę do zębów w skórę i pozostaw na kilka minut. Stosuj raz dziennie. Najlepsze efekty uzyskasz, gdy posmarujesz miejsce zaraz po ugryzieniu.
3
Liście aloesu
Aloes

Aloes naturalnie nawilży skórę, to pomoże zredukować wrażliwość podrażnionej skóry. Posiada również właściwości przeciwzapalne i kojące skórę.
Utnij listek aloesu, przetnij go. Sok z aloesu wetrzyj w siniak. Smaruj siniaka dwa, trzy razy dziennie. Jeśli nie hodujesz rośliny w domu, równie skutecznie możesz użyć żelu na bazie aloesu. Stosuj od dwóch do trzech razy na dzień przez parę dni.
4
Skórka banana
Skórka z banana

Skórka z banana posiada własności kojące jak i łagodzące. Odetnij kawałek skórki banana, przyłóż w miejsce malinki. Trzymaj skórkę na miejscu od 10 do 30 minut. Rób to od dwóch do trzech razy na dzień.
5
Warzywa bogate w witaminę K
Witamina K

Witamina K zapobiega koagulacji czyli powstawania skrzepów i może być wykorzystana do leczenia siniaków. Witamina ta pomaga organizmowi zaabsorbować krew wylaną z naczyń i przyspiesza proces gojenia. Nakładaj krem bogaty w witaminę K, na powstałą malinkę, dwa lub trzy razy dziennie, aż do zniknięcia siniaka. Jedz więcej warzyw bogatych w witaminę K, takich jak szpinak, brokuły, ryż, soja i ryby. Równie dobrze możesz przyjmować suplementy diety z witaminą K, by przyspieszyć proces gojenia się.
6
Ciepłe okłady
Ciepły okład

Ciepłe okłady stosuj, gdy malinkę masz już dwa lub trzy dni. Pomoże to rozszerzyć naczynia i zrobi miejsce dla świeżej krwi i pomoce posprzątać ten bałagan. Zanurz mały ręcznik lub szmatkę w gorącej wodzie. Trzymaj kompres przez 5 minut, trzy razy dziennie. Równie dobrze możesz użyć suszarki do włosów. Nie trzymaj zbyt blisko skóry, by się nie poparzyć. Po rozgrzaniu masuj skórę palcami by wzbudzić krążenie.
7
Masaż palcami
Masaż palcami

Kiedy ugryzienie ma już kilka dni, łagodnie masuj palcami miejsce malinki. Masuj robiąc kręgi, zaczynając od środka do zewnątrz. Rób to przynajmniej raz dziennie. Zanim zaczniesz masować rozgrzej skórę ciepłym kompresem, przyspieszy to krążenie krwi gojenie.
8
Masło kakaowe
Masło kakaowe

Masło kakaowe świetnie poradzi sobie z siniakami, jakimi są malinki. Doskonale nawilży skórę i pobudzi komórki skórne do wzrostu. Rozgrzej miejsce malinki ciepłym kompresem, następnie wetrzyj masło kakaowe. Masuj obszar siniaka przez parę minut. Masło rozgrzeje skórę i pobudzi krew do krążenia. Masuj kilka razy dziennie. Jeśli nie posiadasz masła kakaowego, z powodzeniem możesz wykorzystać oliwę z oliwek lub olejek migdałowy.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

pocałunek
pocałunek
całowanie z wyobraźnią

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane